This ain't nothing but a summerjam! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kelsey Kelsebels - WaarBenJij.nu This ain't nothing but a summerjam! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kelsey Kelsebels - WaarBenJij.nu

This ain't nothing but a summerjam!

Door: Kelsebels

Blijf op de hoogte en volg Kelsey

13 Januari 2015 | Australië, Melbourne

Zo, en toen was ik alweer een week weg. Meer dan een week zelfs, want ik ben maandag vertrokken. Op dit moment denk ik... Shiiiiipps.. nog maar 51 weken te gaan! >.< Dit komt vooral omdat ik steeds meer en meer besef hoe groot alles is, en dat ik echt bij lange na niet alles kan gaan bewonderen. Natuurlijk kan je nooit alles zien, dat is alsof je in een jaar tijd HEEL Europa gaat zien, en dan meer zelfs want Australie is groter dan Europa.

Donderdag ben ik dus in dat Hostel beland. Super vet, er komen backpackers van over de hele wereld en iedereen is zo vriendelijk! Ik sliep op een 16 persoons kamer, waar mensen in en uit lopen. Kei gezellig :) Na het "dans" feestje heb ik lekker uitgeslapen, mijn cv aangemaakt in het Engels en ben wat rond gaan lopen. Daarna heb ik een paar Engelse Yatzee leren spelen (Heb een hele game box in men rugzak bij >.<, kon het niet laten!) Ook is dit natuurlijk een fijne manier om mensen te leren kennen, Just playing the gamen. Ze waren al behoorlijk aangeschoten dus echt veel bakte ze er niet van. Toch had ik verloren... een beetje jammer ;) Ik was in de eetzaal in slaap gevallen omdat ik toch behoorlijk moe was van de dag ervoor, maar werd om 9 uur wakker. Ik zou met Katrina naar een bandje gaan kijken in de stad maar Katrina was te moe dus zei dat ze niet meer mee ging. Ik dacht, dan ga ik het zelf wel onderzoeken. Als je voor 10 uur binnen was hoefde je geen intree te betalen dus ik dacht: Knalle dan!
Ik kon het niet vinden en was al 10 keer op en neer gerend in de straat waar het zou zijn. Ik dacht, nou ja whatever, ik ga wel iets anders zoeken.
Het begon ineens heel hard te regenen en kon niet echt iets vinden. Ik voelde me steeds meer verloren als klein meisje in een super grote stad met meer den 2 miljoen inwoners. (mama maak je geen zorgen he! hihi ik red me wel)
Ik liep door de Swanston street waar veel clubs zijn en liep tegen wat mensen aan bij de ingang. Ik vroeg wat er te doen was maar de vrouw keek me al aan alsof ik daar niet thuis hoorde. Ze vroeg of ik van hiphop hield.. Ik zei neeeee bedankt! Daar ben ik gisteren al geweest ;) Haha, de sfeer was prima hoor, maar voor mij eventjes genoeg hiphop!
Ze zei je kunt wel naar de Carlston club, dat zal wel iets voor jou zijn.
Onderweg kwam ik weer een aantal muzikanten tegen, ze spelen daar dag en nacht op straat. Twee mannen waren samen op een Didgeridoo aan het spelen, en toen dacht ik YES Australia... Netjes!! Dit was heel mooi :)
Ik kwam uiteindelijk helemaal doorweekt aan bij de Carlton Club en liep naar binnen. Het was druk en chaotisch, en mensen waren al vol gas aan het feesten. Ik liep een rondje door de bar en kon men draai niet echt vinden. Op dat moment was ik ook even helemaal klaar met het Engels praten en voelde me eventjes onhandig.. Ik dacht: Kelsey ga maar gewoon lekker slapen. Ik ben teruggelopen naar het Hostel en ben lekker op tijd men bedje in gekropen. Ook zou ik de dag erop voor 10 uur 's ochtends mijn pas en beddengoed ingeleverd moeten hebben anders kreeg ik mijn borg niet terug.

De dag erop ben ik om 10 uur bij het hostel vertrokken. Ik ging terug naar Mooroolbark en na een uur met de trein dacht ik, ik ga niet bellen naar het thuisfront ik probeer het zelf wel te zoeken:) Ik was verkeerd gelopen maar Ruud kon me met de auto ophalen :) Het is maar 2 km lopen maar vanaf het station is het bijna alleen maar bergopwaards dus je loopt er wel een flink half uur op! Lekker trainen! Doe ik toch nog wat ipv Zumba Indy )
Ruud is later met me naar het dorp gereden om aanstekers te kopen voor mijn voorraad aanstekerhouders die ik wil gaan verkopen op Rainbow Serpent Festival. Hij reed daarna met me naar de bergen om vanaf een redelijke hoogte een prachtig uitzicht te hebben over Mooroolbark. Het was helaas al bewolkt dus kon niet heel ver kijken.

We zijn de dag erop gaan zwemmen bij Seaford, een strandje in de baai bij Melbourne. Dit is ook zo gigantisch.. Je kunt vanaf de plek waar we aan het strand zaten Melbourne zien liggen op en hele verre afstand. Je ziet dan de flat toppen boven alles uit steken, zo bijzonder! Ik heb ook mijn eerste Jellyfish gezien!! Whoehoe!
Ook keek ik vanuit het strand het water op, en zag aan de andere kant een berg. Ik dacht huh? Is dit nu een eiland? Maar nee, Ruud legde me uit dat dit de andere kant an de Baai is. In mijn hoofd keek ik direct de zee op, maar ik keek gewoon van het oosten naar het westen van de baai, dus richting Werribee op de kaart. Haha, ongeloofelijk. Ik zag de andere kant ongeveer hetzelfde als dat je Engeland kunt zien liggen. MASSIVE! Het was prachtiig weer en heb eindelijk men dreads weer effe kunnen wassen in zout water ;)

Vandaag heb ik de hele dag een boek gelezen. Ik heb van Angela uit Beek en Donk een kaart gekregen voor haar neef die in Australie woont. Ik dacht dat ze had gezegd dat hij in de buurt van Melbourne woonde (In de buurt van......... zo groot! :P ) Maar ik keek even op die kaart en zag dat het adres Mooroolbark was! Ik had nog niet begrepen dat hij in hetzelfde plaatsje woont als waar ik nu ben! Echt geniaal. Ik ben daar heen gelopen. Dat maak je dus niet vaak mee, een kaart die te voet vanuit Nederland bezorgd wordt aan de andere kant van de wereld! Geniaal! Ik ben daar langs gegaan en zij verbaasde zich hier ook heel erg over. Uiteindelijk een hele tijd met ze zitten buurten, wat het zijn echt hele fijne gezellige mensen. Ze hebben mij al veel tips gegeven en ik heb een landkaart gekregen van Aussie. Ook gezegd (stond al op mijn lijstje) dat het heel verstandig is om The Great Ocean Road te gaan bezichtigen. Dit is echt ongelooflijk mooi! Hij heeft ook een vriend van hem ongeveer 3 uur boven Mooroolbark wonen die een boerderij heeft ter grootte van Handel! Hij komt zelf uit Handel, en heeft zo'n 2,4 hectare grond. Ze hebben een melk bedrijf en vragen vaak backpackers om koeien te melken. Hij gaat dit navragen dus hier kan ik misschien al terecht :D

Morgen ga ik naar St Kilda. Laura heeft een interview voor haar school en ik ga wat onderzoek doen bij Saint Kilda om te kijken of ik mogelijk al wat barren kan vinden waar ik kan werken. Donderdag heb ik mijn RSA cursus en daarna ga ik naar een meisje die ik via Laura (andere Laura) ken. Ik kan bij haar logeren tot zondag! We gaan zaterdag naar een Pre market party van Rainbow festival dus dat komt helemaal goed!
Ik heb er zin in! <3
nog 51 weeks to goo.... hahaha nee Kelsey.. Ik leef nu, niet morgen. (ja morgen ook nog wel hoop ik ;) )

  • 13 Januari 2015 - 17:07

    Mamski:

    Oh lieve schat, ik maak me ook geen zorgen, zelfs in de meest bizarre situaties heb jij het talent om het om te buigen in iets positiefs! En daar ben ik bijzonder trots op!!! Ik geniet van je enthousiasme, je avonturen en van ieder contact dat we hebben. Tigre ligt op dit moment als een koning bij mij te chillen, dus daar hoef jij je dan weer geen zorgen om te maken.
    YOU GO GIRL!!!!!! LOVE YOU!!!! XXXX

  • 14 Januari 2015 - 10:49

    Denise:

    Wooow, vet verslag!! Klinkt echt cool. Haha en dat je natgeregend bent maakt ons meer verbonden, want dat is hier elke dag! ;) hahah, alleen is het hier ook nog koud.
    xxxxx

  • 14 Januari 2015 - 10:58

    Denise (niet Je Sister :p):

    Wat heerlijk om dit te lezen Kelsey! Ik blijf je volgen want ik ben zo nieuwsgierig hoe het daar is.
    Geniet er van :)
    xxxxxx

  • 14 Januari 2015 - 11:29

    Ria Van De Vorst :

    Geweldig meid, wat leuk om te lezen.
    Geniet er maar van!!!


  • 14 Januari 2015 - 16:28

    Robbert Van Doren:

    Hey Kelsey,
    Zo liggen we een cirkeltje helemaal in ZEN tijdens de yoga les, en zo ben jij ineens aan de andere kant van de wereld bezig met jouw super avontuur.
    Gisteren na de yoga les natuurlijk ff aan Ilse gevraagd of ze al iets van je heeft gehoord, DAT MOET JE GEHOORD HEBBEN, want alsof het lot er mee speelt krijgt Ilse een appje van je binnen dat ze jouw blog mag delen met alle tantes van de Yoga ( nu hoop ik dat de ooms ook mee mogen lezen :-) )
    DUS..... Daar ben je dan. Het land van de aboriginals, de kangaroos en koalas, 72 van de meest gevaarlijke dieren ter wereld, Surfers paradise, en natuurlijk Backpackers paradise all over !!
    100 % zeker dat jij een super avontuur tegemoet gaat, correctie, jij zit al midden in jouw grote avontuur, een tijd die jij nooit of te nimmer meer zal vergeten, en in de boeken gaat als jouw grote reis!
    Ik wens jou een ontzettend mooie tijd daar in Australië, en ik ga heel graag jouw blog lezen, want ik ben wel heel benieuwd wat jij daar allemaal gaat meemaken !!
    Geniet ervan Kelsey, van elk moment !! You deserve it !! Have fun !!!
    groetjes Robbert ( ff denken misschien, wie is dat ook weer :-) )

  • 14 Januari 2015 - 16:33

    Wendy:

    Heel erg gaaf kelsey, ik ga mee lezen!!
    Have fun! En geniet van elke seconde!

  • 14 Januari 2015 - 20:31

    Ilse (je Yogajuffie):

    Lieve Kelsey,

    Wat fijn dat we vanochtend al even contact hadden met de app. En nu dan je zeer uitgebreide verslag gelezen. Zo ben je heeeeel ver weg, maar toch dichtbij!
    Pas een ruime week weg uit Nederland, maar volgens mij voel jij je al helemaal thuis in het Backpackers Paradise. Ik bewonder de manier waarop jij je helemaal openstelt voor alles wat er op je pad komt: nieuwe vrienden, avontuur, een plaats om te slapen, eten, feesten en zelfs misschien al wat werk in het vooruitzicht op de koeienfarm....time will tell....
    Lieve meid, geniet er met volle teugen van! En in gedachten reis ik met je mee. Dikke knuffel ;-)

  • 15 Januari 2015 - 15:31

    Judith(FengFeng;-):

    Hoi Kelsey , wat super om te lezen ! ik wist niet dat je een heel jaar wegging, ik dacht alleen naar Rainbow Serpent. "Toevallig" is mijn zus nu ook in Melbourne, zij heeft 5 weken rondgetrokken met tent en auto. Je hebt echt een leuke schrijfstijl ik ga je blog volgen! Dikke kus en veel plezier !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 September 2017

On the road again!

19 Februari 2016

It's a choice

15 Februari 2016

Please, help to CHANGE the world!

08 Februari 2016

So thankful

01 Februari 2016

"NIET" BANG KOK
Kelsey

In Australia at the moment ♡

Actief sinds 07 Jan. 2015
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 19801

Voorgaande reizen:

07 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: