A Sad bye, but a Good bye - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kelsey Kelsebels - WaarBenJij.nu A Sad bye, but a Good bye - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kelsey Kelsebels - WaarBenJij.nu

A Sad bye, but a Good bye

Door: Kelsebels

Blijf op de hoogte en volg Kelsey

15 Juni 2015 | Australië, Sydney

A sad bye, but a good bye

Onderweg naar een nieuw avontuur. In principe doe je dat elke dag, maar nu is het een iets grotere stap. Afscheid nemen is altijd moeilijk. Maar nog steeds hou ik de Hasta Luego van Renato erin. Het is niet vaarwel, maar tot ziens.

Op woensdag 3 juni ben ik voor de laatste keer naar Familie van Hoof geweest. Misschien dat ik er nog wel een keer langs kom als ik nog een keer in Melbourne kom, maar aangezien ik al 5 maanden in Melbourne ben weet ik niet hoe lang ik bij andere plekken blijf hangen. Het gaat allemaal zo snel! Het was kei gezellig. Ik ben met Ruud naar The High Skydeck geweest. Dit is het hoogste punt in The Dandenongs, het natuurgebied/gebergte waar zij wonen. Hier kun je vanaf de berg de hele stad en alle buurten erom heen zien. Het is heel mooi. Je ziet alle lampjes van de wijken en zelfs de lijnen van de snelwegen. Het lijkt net of je in een vliegtuig zit die net opstijgt. Ik denk dat de lucht niet zuiver genoeg was, maar als het heel helder is kun je vanaf daar ook de wolkenkrabbers en flats van Melbourne City zien. Super gezellig en in de ochtend heeft Ruud me weer naar het werk gebracht. Dankjewel!!! Wat een baas.

Vrijdag 5 juni heb ik mijn laatste werkdag gehad bij de Tree nursery. Ik heb intens genoten van alles wat ik voor de laatste keer zou doen en zou zien. Ik genoot nog meer van de zonsopgang wanneer je het warme zonnetje van achter de bergen ziet verschijnen en prachtige schilderijen in de lucht tekent. De verschillende lagen met bergen die ik zag liggen heb ik extra op mijn netvlies geprint. De kabouter Poet waar ik mee werk heb ik extra bedankt voor zijn leuke grapjes. Ik heb de eerste kop thee in de eerste pauze extra gewaardeerd en het feit dat die pauze altijd te kort is heb ik extra gewaardeerd, want dan zijn we toch dichter bij de lunch pauze. De onhandige prikkel krap appelbomen heb ik extra gewaardeerd en wanneer ze krassen maakte in mijn huid op mijn armen heb ik de bomen extra bedankt. Ik heb extra gelachen om het Franse koppel die bijna geen Engels kunnen spreken en de scheuren en groeven in mijn vingers voelde fijn. De handschoenen die helemaal kapot waren zaten super lekker.
In de lunchpauze heb ik een dread gemaakt bij een Italiaans meisje, en we hebben gegevens uitgewisseld want zij wonen op een prachtige plek aan zee in Italie en ik ben van harte welkom om daar eens langs te komen :)
Mijn laatste lunch was super lekker en de zon die door de wolken heen scheen was heerlijk warm. De 3e shift genoot ik van het feit dat het mijn laatste 3e shift was en de laatste pauze heb ik koekjes uitgedeeld en met iedereen een klein babbeltje gemaakt. De laatste ronde was helemaal geniaal, heel hard sjouwen en een aanhanger laden met gigantische bomen. De bomen heb ik een extra knuffel gegeven en ze van harte gegund dat ze een mooi plekje in een mooie tuin gaan krijgen. Ik heb de vervelende grote wortels van deze bomen bedankt voor het vervelend zijn en het zware gewicht heb ik bedankt zodat ik spierballen kan kweken. Aan het einde van de dag heb ik iedereen een hand gegeven en ben ik super blij naar de bus gelopen die ons op pikte met Judith en Malta, twee prachtige dames waarmee ik op de tulpenbollenkwekerij werkte. Ik keek nog een keer om naar het dal waar alle boompjes weer de grond in gezet zijn die ik zojuist met al mijn collega's bij elkaar geknoopt heb. Dag prachtige bomen, prachtige natuur en prachtige mensen!

In het hostel heb ik van Judith pannenkoeken gekregen, echt zo lief! Ze wilde dit al maken met Malta als ontbijt maar ze hadden niet door dat ik bij Fam. van Hoof was dus was ik er met het ontbijt niet. Daarom maar als laatste avondmaal in het hostel. Ik had een super lekkere caramel taart gekocht en aan iedereen uitgedeeld. Na 2,5 maand in een hostel zijn er altijd mensen waar je het heel goed mee kan vinden en waar je je al helemaal thuis bij voelt. Ik heb me echt zo vermaakt met de dames en heren in het hostel, en veel zitten buurten, spelletjes gespeeld en gekookt.
Bij het echte afscheid, 3 uur later, kreeg ik het toch wel moeilijk. We zaten buiten nog wat muziek te maken en samen te kletsen, tot dat ik er echt vandoor ging. In de avond gaf ik met Kass een afscheidsfeestje in Preston, waar Kass woont, omdat we toch een hele goeie crew opgebouwd hebben. Alina, een lief meisje uit het hostel ging met me mee dus konden we met de auto gaan. Toen ik besloot om ECHT te gaan, kwam Judith als eerste naar me toe. Voordat ik het door had rolde de tranen over men wangen... toen pas drong het tot me door dat ik ging. Het is zo magisch, op zo'n moment realiseer je hoeveel iemand voor je kan betekenen. Wat is dit een prachtig mens. Judith gaat altijd na het werk een half uur alleen door de bossen wandelen, gewoon om even op zichzelf te zijn. Hierin heeft ze me echt heel erg geinspireerd. Wat een sterke vrouw! Echt zo'n super schattig hippie meisje met blonde dreadjes. ZO MOOI!. Ik mis haar nu al! Maar weer een cadeautje, Judith komt in Nederland wonen :) Dus ik ga haar zeker nog vaker zien. Afscheid genomen van de andere lieve dames en huilend, lachend en zwaaiend tegelijk liep ik met Alina naar de auto.

We kwamen een uur later aan in Preston. Hier was het feest al in volle gang! Bijna alle mensen die ik in mijn tijd in Melbourne heb leren kennen waren er. Ik heb zo genoten, en heb met iedereen nog even een babbeltje gemaakt. Er waren een paar mensen bij die ook aan het reizen zijn, maar de meeste mensen zijn vrienden van Kass uit Melbourne, dus die blijven nog wel even in Melbourne hangen. Er was een kampvuurtje in de tuin en iedereen was betrokken. Ik heb het gevoel dat ik van iedereen nog even een prachtige glimlach heb ontvangen en in mijn hart heb opgeslagen. Het was gewoon echt KEI Gezellig. Ik ben op dit moment in een proces om uiteindelijk (misschien duurt het nog wel 3 jaar) mijn dreads af te knippen. Ik heb er nu al 4 laten knippen. Ik wist niet zo goed hoe ik het aan wilde pakken want als ik ze in een keer af ga knippen denk ik dat het veel te snel is. Ik heb samen met Kass besloten om er af en toe 1 af te knippen als ik er klaar voor ben. Zo heb ik mijn eerste 2 dreads in de tuin afgeknipt met Kass. Toen kwam het idee, dat ik mensen die ik echt helemaal te gek vind onderweg wanneer ik er klaar voor ben er 1tje af laat knippen. Natuurlijk kom ik veel te veel geniale mensen tegen en als ik het bij iedereen zou doen die ik tegen zou komen zou ik al 10 keer kaal zijn.
Ik vond het wel grappig want toen ik nog al die spullen in mijn haren had hangen, die knopen, hartjes en alle tierelantijntjes die ik van iedereen kreeg, wilde ik het er ook uit halen maar ik vond het heel moeilijk om hier afscheid van te nemen. Ik was toen thuis met Sharon, en elke keer als ik er 1 uit mijn haar knipte keek ik Sharon vragend aan van: Zal ik het doen? En elke keer knikte Sharon heel motiverend van: Jaaaaa... Je kan het! En elke keer als ik de schaar erin zette keek ik Sharon dramatisch aan omdat ik een deel van mijn leven afsluit. Dit voelde bij Kass precies het zelfde. Dat is een van de redenen waarom ik zo ontzettend veel van Kass hou. Ze doet me heel erg aan Sharon denken <3
De eerste 2 dreads die ik knipte keek ik Kass op precies dezelfde wijze aan, en Kass motiveerde me zoals Sharon met het idee dat ik echt niet dood ga als ik er 1 af knip, en ik kan ze er altijd nog in naaien als ik er spijt van heb.

Een paar weken geleden heb ik ook besloten dat Aidan er 1 af mocht knippen. Hij keek me recht in de ogen aan en pakte zijn zakmes te voorschijn. Dit moment vergeet ik NOOIT meer. Terwijl we elkaar diep in de ogen aan keken zaagde hij met zijn botte zakmes een dread van mijn hoofd af. Ik heb hem deze dread cadeau gedaan.

Dit was dus ook mijn idee op het afscheidsfeestje. Er zijn TE veel leuke mensen! Dus heb ik uiteindelijk iedereen in de tuin even bij elkaar geroepen. Ik heb de muziek af gezet en even iedereen SUPER erg bedankt voor zijn aanwezigheid in mijn reis. Ik heb intens genoten van alle energieen van iedereen en zij, maakte mijn reis speciaal. Want dat is het, de mensen die je ontmoet, DAT maakt voor mij de reis. Ik keek iedereen een keer in de ogen aan, en prachtige Megan knipte een van mijn dreads terwijl we met zen alle om het kampvuur zaten. Iedereen juichte en bedankte me voor de Dread ceremonie haha :D HUILEN!

Om 6 uur in de ochtend was het toch echt tijd om een keer te gaan slapen dus hebben we met Aidan, Giles en Dan een taxi gebeld. Even later realiseerde ik me toch echt dat ik afscheid moest gaan nemen en tijdens het knuffelen moest ik weer huilen. Ja zeker, ik ben een emotionele rollercoaster, maar deze momenten nogmaals, doen je realiseren hoe goed je mensen ondertussen kent, hoeveel ik van ze houd. Ik was nog een dikke knuffel aan het geven aan Megan, Foxy en chriss. Foxy zei: "We love you so much Kelsey!! I remember the first time I really met you, you were sitting on Rainbow festival on a mountain in your weddingdress, eating a pizza and crying about your dog!" Ik moest zo hard huilen ooh :(. Deze momenten.. pfff
Maar inderdaad op Rainbow was ik een beetje emotioneel en was ik net aan het vertellen over het boekje dat mama samen gesteld heeft met al mijn lieve vrienden en familie die erin heeft geschreven, en een stukje wat Tigre geschreven zou hebben.
Dit was het stukje:

Aller, allerliefste Mattie!!!
Ruim 2 jaar geleden leerden we elkaar kennen en het was gelijk aan met de draak! We werden beste maatjes en ik mocht met je mee naar huis! Het "honden leven" werd verruild voor het leven als een prins. Was ik maar een mens, dan veegden we de hele wereld rond! Dat hebben we nu ook al heel intens gedaan, maar de andere kant van de wereld is voor mij niet haalbaar.
Lieve lieve Kelsey, dank je wel voor je onvoorwaardelijke liefde, onze wandelingen, het delen van je bed en alle tameloze liefdevolle zorg die ik van jou gekregen heb! Ik blijf op je wachten mattie!!
Dikke knuffel en een lompe poot van je "poppie" Tigre XXX

PFF!! hahahaha Zo intens. <3<3<3 Kapot gaan.. <3 ik mis je

Maar goed.. Toen kreeg ik het toch wel echt helemaal en gaf ze nog een super dikke knuffel, en schreeuwen: I LOVE YOU GUYS!! Liep ik de deur uit naar de taxi. In de taxi van Preston naar Carlton heb ik alleen maar gehuild en Dan heeft me een fijne arm over mijn schouder gegeven. Daarna met Aidan gechilled en die wist me weer op te beuren. Het is ook helemaal niet erg, het is een goed proces om te huilen, dan pas besef je wat je hebt. Zo veel liefde..
Zaterdag heel de dag met Aidan in bed gelegen en de Simpsons gekeken, en in de avond met Giles en Dan en Aidan wat gedronken en gegeten. Super gezellig!
Zondag heb ik heel de dag uitgerekt om mijn backpack in te pakken want Aidan had een shift bij het casino. Wat een chaos, ik heb zo veel zooi opgespaard haha! En men gitaar, microfoon standaard en kabel terug gebracht naar de Cash convertors en heb er nog $50 voor terug gekregen. In de avond met Aidan gehangen en maandag was toch echt mijn laatste dag. Alles helemaal goed uit sorteren en samen met Aidan een uur super intens zitten janken, omdat alles voorbij gaat. Jazeker, wat een jank blog! Hahahha! Hoort er allemaal bij..Maandag avond samen met Aidan een filmpje gekeken en om 6 uur in de ochtend opgestaan, uit op een nieuw avontuur!!! Gelukkig ga ik Aidan nog 10 dagen in Cairns zien, dus het was nog niet helemaal afscheid nemen. Voor de allerlaatste keer wel, zwaaide ik Aidan uit in zijn huisje op 235 Elgin Street in Melbourne.

Op naar Sydney!! Ik was een kleeeeein beetje zenuwachtig, want op mijn werk zeiden al die ouwertjes dat het super gevaarlijk is om te liften in Australie, omdat er schijnbaar een hele hoop gekke mensen zijn. Zij hebben nog nooit gelift en volgens mij hebben ze het ook nog nooit geprobeerd. Kass daarin tegen, heeft veel gelift in Europa en zei dat het een hele goede ervaring was om ook het vertrouwen in mensen daarin terug te krijgen. Ze zei dat ze ontzettend veel leuke, hulp biedende mensen heeft ontmoet en dat dit toch wel een van de highlights was van haar reis. Dus, om 7 uur in de ochtend vertrokken naar Flinders Station en afgesproken met Guido, een geniale gast die ik op Confest heb leren kennen. Hij komt uit Argentinie! Super vet, Zuid Amerika.
Om half 8 zag ik hem op het station en we zijn naar Craigieburn gegaan met de trein. Dit wisten we van een hele goede website die Kass me gestuurd heeft waar heel veel tips op staan om te hitch hiken. http://hitchwiki.org/en/Melbourne - Dat is de website, ik denk dat als je Melbourne weg haalt je een algemene website krijgt, dus als iemand het nodig heeft, heel handig!
We kwamen om 9 uur aan op Craigieburn en de website zei dat we ongeveer 10 minuten naar het Noorden konden lopen om een oprit naar de snelweg te vinden waar je makkelijk kunt gaan staan. We wisten een weg waar we heen moesten en een meisje vroeg ons waar we heen wilde, en we zeiden die weg dus het meisje zei: Daar links!! We liepen al een kwartier met alle zware tassen en rotzooi die we mee sleepten en vroegen ons toch af of we de goede richting in liepen omdat het er meer uit zag alsof we het dorpje in liepen. We vroegen het aan een hele lieve brigadier en hij zei dat als we naar The Hume Highway wilde, we toch echt de andere kant op moesten! Hahaha begint goed dachten we!
We liepen terug en vonden al snel The Hume Highway. Dit is 1 hele lange weg die van Melbourne naar Sydney gaat. Het is zo'n 850 km, dus das toch wel een heel eind! Gelukkig is Guido de jongen waarmee ik als Clown ga rondlopen op Bushweek, en jazeker, hij had een clownsneus bij!! Dus met zijn clownsneus en een bordje met SYDNEY stonden we onze duim op te steken langs de snelweg. HAHAH Geweldig, ik had mijn gigantische regenboogpuntmuts op en hij zijn clownsneus, 2 clowns langs de weg die neem je toch gewoon mee?!
Er waren er toch behoorlijk veel die ons gewoon kei hard negeerde :P, maar goed, die weten niet wat ze missen!
Het duurde zo'n 45 minuten en heel veel passerende auto's voordat de eerste auto stopte. Bij het hitch hiken denk ik dat een heel groot deel is, oogcontact. Probeer oogcontact te maken met de chauffeurs! En toen deze man stopte juichte ik het uit!! Hahaha ik was zo blij!!! Met alle backpacks en rugzakken de auto ingestapt bij Harry, een hele lieve man uit India. Hij was een pakketjes bezorger en moest elke dag de hele dag rondrijden. Hij vond het helemaal niet erg om wat gezelschap te hebben. Na 45 minuten moest hij de afslag hebben richting Shepperton naar het Noorden en besloten we om uit te stappen. In plaats van bij een tankstation stonden we in the middle of nowhere naast de snelweg.

Dit was even spannend, want ik dacht echt van sjeeminee, dit kan nog wel even gaan duren! Het is zo'n 10 uur rijden naar Sydney, dus als je elke keer ritjes van drie kwartier hebt dan kan het wel eventjes duren.
Tien minuten later werden we gered door een HELD!! Een landrover auto stopte naast de snelweg, en waar ging hij heen? SYDNEY! WHOEHOE! Hij was echt super chill! Hij woont in Lorne, een plaatsje op The Great Ocean Road. Het paradijs van Australie. Hij surft elke dag en hij reist 5 maanden van het jaar door Australie. Wat een geniale gast. Hij gin naar Sydney om zijn dak te laten verhogen van zijn Landrover. Dus we hadden gelijk een rit van 8 uur in 1 auto! Dat was echt MAGISCH. Dankjewel universum!!!! Heel gezellig gekletst en om half 9 in de avond was ik in Sdyney met guido op een treinstation. Ik pakte de trein naar Bondi Junction, want daar zouden Julia en Roar mij op komen halen. Echt geniaal om die 2 te zien! Ik heb ze al 2 jaar niet meer gezien en keek er heel erg naar uit om met hun te chillen.

Ik stond te wachten op Julia en Roar en toen kwam er een grappige ouwe man naar me toe en zei dat ik eruit zag als een vogelverschrikker haha :D

10 minuten later kwam er een wit busje aan rijden, en er stapte een hele lieve dame uit! JULIA!!! WHOEHOE!! Dikke knuffel!! SUPER VET! Echt Zooooo bizar om aan de andere kant van de wereld twee vrienden uit Aarle Rixtel en Eindhoven te zien. Roar was aan het rijden! ROAAAR!! :D:D:D Whoehoe!!! Kei leuk!! We zijn naar hun huisje gegaan en het was gelijk aan het de draak ;). Veel zitten kletsen en het voelt bijna alsof ik hun vorige week nog gezien heb. We hebben een bedje voor me opgeblazen en ik slaap nu bij hun in de kamer. Best een grote kamer die ze huren en super gezellig :) Julia werkt in een cafe en in een Irish Pub, en Roar werkt op de bouw. Zij zijn al 15 maanden in Australie aan het rondrijden en hebben een busje. Kei gezellig!! Julia en Roar moesten de dag erop werken dus ik ben de dag erop met Guido naar de stad gegaan.

We zijn naar Lentils as Anything gegaan, want die zit er ook 1 in Sydney. Hier hebben we heerlijk gegeten en we hebben de oprichter van Lentils ontmoet. Wat een BAAS! Echt een super prachtige man uit Colombia. YOU are Lentils as Anything. Hij zei ook echt, dat alle gasten het restaurant zijn, de gasten zijn de eigenaren van het restaurant. Dit is ook wel een beetje zo, zo is de sfeer heel erg :) Het regende een beetje dus we hebben niet al te veel gedaan.
Ik ben daarna met hem naar The Harbor Bridge en The Opera House gelopen! WOUWPOUWOUWOUWUOWU Hier werd ik echt KNETTER GEK! Dit was echt even een magisch momentje voor me. Toen ik in groep zes zat van de basis school deed ik een presentatie over Australie. Hier was het ALL MENT TO BE! Ik zie mezelf nog steeds de plaatjes van The Opera House aan de klas zien en ik zie Diederik van Loon en de rest van de klas nog precies zitten. Zo bizar!! Nu stond ik er gewoon naast! Ik kon mijn ogen en gevoel niet geloven. Ik had echt het gevoel alsof ik aan het dromen was. Maar goed, het is allemaal maar 1 grote droom. <3 living the dream.

In de avond weer gekletst met Julia en Roar. Zij zijn al 2 jaar aan het reizen dus ze kunnen me veel tips mee geven:) Dat is wel fijn! We zouden donderdag naar The Blue Mountains gaan, een national park vlakbij Sydney zo'n 2 uur rijden. Dit was echt zooooooo prachtig! De hele reis verliep zo smooth! Kei veel kletsen haha! In The Blue Mountains kwamen we aan bij de bekendste rots in Katoomba, The Three Sisters. Een heel mooi uitzicht. Het is een park waar 30 procent van alle Gumtrees staan. Dit zijn soorten bomen zoals de Eucalyptus boom. Ze geven een stofje af in de atmosfeer, vooral als het heel zonnig is, en die kleurt een beetje blauw in de zon. Daarom heet het The Blue Mountains. Echt super gaaf! We zijn naar the Scenic world gegaan. Dit is de meest stijle trein van de wereld! We dachten dat het een trein was die een beetje door de natuur heen zou rijden, maar het was echt maar 1 minuut ofzo naar beneden. Echt super touristisch haha! Er waren ook 2 kabelbanen. Een van de 2 was wel echt heel erg mooi, want dan zag je de waterval vanuit de lucht. Het was heel gaaf, maar je betaalde $35 intree voor die 3 dingen en ze deden daar net alsof ze de natuur opnieuw hadden uitgevonden. Hahaha! We zijn daarna een ander track gaan wandelen en dit was eigenlijk veel mooier :P En dit was buiten dat tour gebied. Maar goed we hebben heel veel gelachen en het was wel super leuk. Het was ook bij een plekje waar ze veel mijnen hadden en daar kon je ook van alles over lezen. Er hingen overal lianen in de bomen! En we zijn echt een beetje op een offroad track gaan wandelen en daar lagen echt dikke rotsen en stenen! HELLO NATURE!
Het andere track was echt super mooi bij de waterval enzo! Dit is een filmpje van toen we een " Offroad hadden" haha!
En het leek net een sprookjes bos en ik denk dat Sharon helemaal gek zou worden om te willen klimmen! Want die cliffs en rotsen waren echt super goed om te klimmen! Julia heeft ook nog een kei grappig filmpje gemaakt:
In de avond zijn we bij een Thai restaurant gaan eten en daarna Julia en Roar weer redelijk op tijd naar bed om de dag erop weer te gaan werken.

Ik besloot vrijdag om er alleen op uit te gaan. Ik ben met Julia's gitaar The Coast Walk gaan lopen. Dit is echt ZOOOOO mooi! Er is een hele route langs de kust die je kunt wandelen en je ziet de prachtige blauwe zee en de natuur en cliffs.. ZO mooi.. Melbourne heeft wat dat betreft niet zo veel, Sydney is echt een prachtige stad met de baai die allerlei kleine strandjes heeft en heel veel bootjes. Ik ben met de bus naar Bondi Beach gegaan, een wereldberoemd strand. Ik kwam daar aan en voelde me zo sterk! Ik liep langs het strand en ben op verschillende rotsen en cliffs gaan zitten om wat muziek te maken en te jammen. Ik heb ook wat gefilmd met mijn go pro! Hier kun je een van mijn improvisatie jamsessies zien:D Ik vind het wel spannend om dit te laten zien want het is best raar om mezelf zo te zien zitten. Maar goed, toch denk ik dat het mooi is dus ik wil het graag delen! https://www.youtube.com/watch?v=55W9zvWVP8A
Dit is een ander nummer die ik al eerder gemaakt heb :

In de avond ben ik met Julia en Roar naar een collega van Roar geweest die net terug kwam uit Nieuw Zeeland. Dat was gezellig!
Zaterdag ben ik naar het centrum gegaan en heb ik een pond gepakt naar het verste punt van de baai wat zo'n 20 minuten duurde. Echt zo gaaf om op de pond de hele stad te kunnen zien! Ik voelde me echt: The king of the world! Hihi :) Gezellig gekletst met wat mensen op de boot uit Tsjechie, en aan de andere kant aangekomen ben ik weer op wat rotsen muziek gaan maken. Daar heb ik ook een boekje gelezen en na zo'n 2 uur terug gegaan met de pond. Precies op dat moment ging de zon onder en zag ik de weerspiegeling van deze prachtige kleuren in het water onder de brug door.
In de avond heel de avond gekletst met Julia en Roar, muziek gemaakt. We wilde eigenlijk iets gaan doen maar uiteindelijk zijn we lekker thuis gebleven en leuke muziek geluisterd. Wat prachtig om deze twee leuke mensen samen te zien. Ze zijn echt zo schattig samen! Al 9 jaar samen! <3 Geweldig. Roar heeft een dikke baard ondertussen hahaha! En Julia is zo geniaal. Haar energie ook echt, een blij kind! Super schattig!!!! En echt mooi om te zien dat ze al 2 jaar samen aan het reizen zijn en alles zo doen. Ze komen zo sterk over! Echt ze weten precies wat ze willen, en super zelfstandig. Dat is echt heel mooi om te zien. Ik voel me ook helemaal thuis hier en voel me helemaal vrij om te doen waar ik zin in heb. Dat is echt super fijn.

Zondag zijn Julia en ik samen naar de stad gegaan en wilde ik de brug op. Julia begon om 3 uur met werken en daarvoor zijn we bij Organisms gaan eten, een super lekker biologisch cafeetje. We hebben echt de MEEST LEKKERE MUFFIN OOIT gegeten. SUPER lekker. Kei gezellig met deze blije tante door de stad wandelen. Toen Julia ging werken heb ik een bus gepakt naar de brug. Ik wilde eigenlijk naar het topje van de brug, maar daar moet je super veel geld voor betalen dus ik dacht nou dan loop ik er wel een keer overheen.
Ik heb een pond naar de andere kant van de baai gepakt en wilde over de brug terug komen. Ik kwam daar aan en het was direct voor het Luna Park! Een attractie park! Hahahaha hier ben ik naar binnen gelopen en ik werd echt zo vrolijk!! Hahaha :D Ik heb ook een filmpje gemaakt hiervan. https://www.youtube.com/watch?v=VqhzRM5dpaA
ik werd helemaal gek!!
Daarna naar de brug gelopen en tijdens de zonsondergang naar de andere kant gelopen. Ik ben daarna de hele zonsondergang gaan bekijken vanuit The Opera House en heb nog wat gitaar gespeeld. Daarna terug gegaan naar het huisje van Julia en Roar en nog thee gedronken en gekletst.
Vandaag mijn tas in gaan pakken want morgen GA IK NAAR CAIRNS!!!! WHOEHOE!! Op naar de ZON :D
Ik ga morgen wat busjes bezichtigen en samen met Kass een busje kopen! ZO BLIJ! :D:D:D DIt gaat echt geweldig worden.. Kan niet wachten! En over 2 weken zie ik Aidan weer! Jeeeej!! <3
Dag iedereen, ik hou van jullie X

• 15 Juni 2015 - 11:58

Mamski:

Pffffffffff, je zei het vanmorgen al, dat je steeds moest huilen tijdens het schrijven, dat is tijdens het lezen dus niet anders. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, wat een ongelooflijke held ben je toch!!!! En alles wat ik schrijf verbleekt met je prachtige blog..... Prachtig je dankbaarheid voor alles wat is, niets is vanzelfsprekend en alles is intens!

Zoals je weet neem is zo goed mogelijk jou taak over wat betreft Tigre, nu is hij stiekem mijn prins en hij heeft gelukkig geen tijdsbesef, dus dat wachten komt wel goed!!
    Gaaf hoe hij zijn oortjes spits als ik thuis weer eens een nummer van jou luister....

Nog een half etmaal en dan zit je weer in de lucht, op naar een nieuw avontuur!

GENIET ER VAN SCHATJE!!!!!

XXXXXXXXX

• 16 Juni 2015 - 19:22

Hilda:

Ha lieve Kelsey

Vanochtend je lieve kaart uit Melbourne mogen ontvangen,wat toffffffff.Thanks,dat je zelfs daar in het verre Australië nog aan ons denkt,zo Lieffffffff.

Maar nu zit je al in Sydney,en mag er weer een Nieuw avontuur gestart worden,zo te lezen ,gaat je dat weer aardig lukken,nu op naar een te gek hippie busje ,dat zou gaaf zijn.
    Bekijks verzekerd dan,ben erg benieuwd waar jullie tegen aan mogen lopen ,of zoals jij het steeds zo mooi zegt ,het universum jullie mag geven.

En wat een stap ben je aan het zetten om je dreads los te kunnen laten,zag er al eentje bij je lieve moedertje .....mooi hoe je met dit proces omgaat,Chapeau!!!! Op een prachtige manier neem je afscheid ervan,vind dit heel mooi om te lezen.

Wederom zul je fantastische mensen ontmoeten,mensen waar je weer een tijdje mee oploopt en samen van het leven kunt genieten,want ja meis......JIJ LEEFT JE DROOM ,en dat is TOP xxx,veel liefs Hilda en Henk kussssss

• 16 Juni 2015 - 20:23

Opa En Oma V D Braak:

Lieve Kelsey.

Zoals ik lees heb je weer veel meegemaakt.
    En dan heel leuke en lieve dingen.
    Dit straal jij ook helemaal uit.
    Al ik jou verhalen lees word ik zelf al blij.
    Jij geniet van alles, ga zo door dan blijf je een vrolijke meid.
    Hier kan elk nog van leren.
    Ik moest aan jou denken toen ik een blad van de spreuken kalender haalde.
    De spreuk van de dag was Gelukkig.
    Als ieder mens een ander mens gelukkig zou maken, was de hele wereld gelukkig.
    Lieve meid, geniet nog maar veel, dan genieten wij later van jou reis verslag.
    Veel liefs van Oma en Opa Kusjes xxx

• 23 Juni 2015 - 23:02

Nikkie:

Lieve Kelsey.

Oh wat geweldig dat ik deze verhalen mee kan lezen en zo een stukje Kelsey mag beleven!
    Ik lach en huil met je mee!! :)
    Als ik dit zo lees besef ik eigenlijk hoe erg ik je mis! :(
    Maar tegelijkertijd ben ik zo blij dat jij dit allemaal mee mag maken en dat al die mensen die je nu ontmoet JOU mee mogen maken. geweldig!

I LOVE U!!!! XXXXX