Treehouse paradise! - Reisverslag uit Cow Bay, Australië van Kelsey Kelsebels - WaarBenJij.nu Treehouse paradise! - Reisverslag uit Cow Bay, Australië van Kelsey Kelsebels - WaarBenJij.nu

Treehouse paradise!

Door: Kelsebels

Blijf op de hoogte en volg Kelsey

14 Oktober 2015 | Australië, Cow Bay

Om verder te gaan met waar ik gebleven was..

We hebben die zelfde avond in Anthonys huis gezeten en een kampvuur gehad buiten in zijn tuin. Ik had kei hard de muziek van Joanna Newsom opstaan wat echt mijn favoriet is! De muziek klonk zoooo prachtig met zijn speakers door de jungle. Even later kwam Anthonys ex vriend aan, Ricky echt een GEWELDIGE gast. Hij kwam aan en zei meteen: HUH, do you have Joanna Newsom?! En Anthony zei meteen dat ik de muziek aangezet had. Ricky en ik waren meteen DIKKE vrienden omdat hij Joanna Newsom zo geweldig vindt. Ze is zo prachtig! Ze speelt harp en heft zo'n super unieke stijl. Ze is echt mijn favoriete artiest! Dit is een van mijn aller mooiste liedjes die ik ken. https://www.youtube.com/watch?v=6UUe3Q54qFg

Een van haar zinnen is: My sleeping heart woke, and my waking heart spoke! Als dat je aanspreekt... luister het want je gaat kapot!


Dus, bij dat moment had ik meteen een goeie connectie met Ricky en we hebben de hele avond muziek gemaakt en ik heb de nummers van Joanna newsom voor hem gespeeld. We hebben die nacht in de bus geslapen, en ja hoor.. WE WAREN BEDBUG FREEEEEEEEEEE!!! Whoehoe!!!!! Super vet!! We waren zo blij en ondanks de structuur van de bus die half uit elkaar viel, was het super super comfortabel!

Er was die avond een feestje op Coconut beach, het verlaten resort. Hier heb ik wel 5 uur bij het kampvuur gitaar gespeeld en was echt super intens, mensen bleven gewoon zitten en luisteren en iedereen genoot er zo van.. het was heerlijk.


Ik ben de dag erop naar The blue hole gegaan. Het zijn swimmingholes in de rivier en die zijn echt BLAUW. De klei in de grond is een soort van fungus schimmel wat de klei heel erg blauw maakt, daardoor is het water super blauw. De vissen in het water zijn zilver en de reflectie van het blauwe water geeft de schubben van dse vissen een neon blauwe gloed.. zo bizar mooi. Ik kan men ogen vaak nog niet geloven als ik de natuur hier zie. Het is zoooooo mooi..



Ik kan me herinneren trouwens dat ik deze week of de week ervoor een beetje lost was! We hadden bij de heartspace al onze spullen opgehaald om naar het feestje te gaan en in die zooi was weer een verrotte bedbug verstopt, waardoor we de dag erop weer wakker warden met bultjes. Ik kreeg het er echt van en werd even helemaal gek omdat ik meteen weer een video in men hoofd zag met alle kleren wassen en koken en aaaaaaaaaaaahhh!!!! Het was waarschijnlijk maar 1 bug ofzo omdat we niet zo veel bultjes hadden.

Ik besloot om een kaart open te maken die mama in mijn boekje had gedaan en ik mocht hem alleen maar open maken als ik heel erge heimwee had of mezelf echt rot voelde. Ik besloot om toch maar eens een keer de kaart open te maken na 7 maanden. Ergens wilde ik het niet doen om mezelf sterkt te houden maar al mijn spullen waren nat dus de kaart ook, en ik wilde hem voor de zekerheid droog houden. Dus dit was een goede reden er bovenop om hem maar gewoon open te maken. Ik liep helemaal naar de tuin achterin bij de Heartspace en maakte de kaart huilend open wetend dat mama de kaart ook huilend geschreven heft met 100% liefde. Ze schreef dat het helemaal niet verkeerd is om jezelf soms rot te voelen en dat het eigenlijk best goed is om toe te geven dat ik mezelf niet 100% voel en dat ik de steun van mama goed kan gebruiken. Super lief! Ik las de brief 2 keer. Ze zei ook dat als ik bij haar was geweest ze me over het hoofd zou strijken en me een dike knuffel zou geven. Niet met een strijkijzer natuurlijk.. haha! Geweldig. : "Weet dat wij allemaal ontzettend veel van je houden.:" Schreef ze. Echt geweldig, ik heb zo'n geweldige familie! En ja soms kan ik klagen maar ik heb echt niks te klagen.. Maar goed ik ben een mens,.. als ik moe ben gedraag ik me soms ook als een klein kind. GElukkig heb ik dit vaak door :D

Ik voelde me veel vrolijker na het lezen van de letter. Ik liep terug naar Steve en hij was net onderweg naar Terry de buurman,

Terry is samen met Troy een project op aan het starten met komkommers en hij had echt hulp nodig, dus ik heb veel geleerd over komkommers haha :) Hier heb ik ook Dan leren kennen echt een BAAS. Hij is een sjamaan en heeft echt de meest interessante gesprekken. Hij was met zijn dochter op Boomfestival 2014 toen ik er met mama was! Dus ja, hij gaat naar BOOM dat zegt genoeg voor mij hihi :D


In de avond zijn we weer naar The cricket clubhouse gegaan, er was een feestje. Hier speelde een band en ik heb de avond met hun kunnen jammen super gaaf :)

Mijn college van de pub had haar pols gebroken dus ik kon heel veel werken vanaf die week. Heel vervelend voor Kelly, maar ik kon nu veel uren maken die ik wel kon gebruiken.

Ik ben die week naar Mossman geweest met Hanna, en op de terugweg pikte ik een lifter op. Ik vroeg of hij een mooie spot wist waar ik bij de rivier kon zitten en misschien krokodillen kon zien. Hij wees me een plek bij de Daintree River. Ik liep hier heen en "toevallig" zag ik Sy, de man die een oogje in het zeil houdt op Coconut Resort. Hij is echt een baas, eeuwige traveller! Hij was met John, Tara en Katarina op een boot op de Daintree river. Super geniaaaaaal! Net op dat moment kwamen ze terug met de boot en ik vroeg of ik even mee mocht. Ik ben op de boot en we gingen de Daintree river op. En ja hoor.. na zo'n 10 minuten richting de zee werd ik helemaal gek! IK ZAG MEN EERSTE KROKODIL! WAAAAAH!! Super vet!!! Spannend... hihi..

Het is best eng soms want je weet nooit waar ze zijn en krokodillen zijn. Er zijn al een paar mensen overleden door de beet van een croc.. dus ik kijk wel uit!!


Oke.. ik weet het ik ben echt een chaos, maar terug bij af, we zijn daarna naar Anthony gegaan.

Zijn badkamer is op het balkon dus als je op de wc zit kijk je de jungle in haha! Ook zijn wc is een compost toilet en zijn bad is op het balkon dus alws je in bad ligt kijk je zo de jungle in.. echt zo geniaal! Hij heeft bizarre attributen zoals een pijl en boog, mooie fluiten, een harp, gekke glazen en mokken en gewoon.. echt een middle eeuws lord of the rings huis. DROOMHUIS!

We zijn de avond naar de boulder creek gelopen zo'n 100 meter verderop in de straat. echt super mooi! Het is een klein riviertje met super dike stenen vol groen fluwelig mos met het geluid van het water dat door de stenen heen klotst, echt een hele magische plek.

Dezelfde avond had ik een van mijn: ULTIMATE MOMENTS OF PERFECTION zoals Aidan dat noemt <3

Ik zat op de bank van Anthony die super relaxed is, je zakt er helemaal in weg en je kunt het voeteneind omhoog doen zodat je een lig sofa ding hebt. Ik had de muziek van Joanna Newsom opstaan super luid met Cassandra en Anthony naast me, twee geniale mensen. Anthony gaf ons de beste chocola die er bestaat. Het is een bal die je in je mond doet en gewoon laat smelten.. my god.. echt hemels! Als de buitenste rand gesmolten is komt er een sort aardbeien cream uit, en ik zat in een boom hut met blacklight, super comfy, een lazersterren hemel met blacklight en de beste chocola ever! hihi.. ik voelde me zo goed dat ik tranen in mijn ogen had. Hierna kwam Ricky binnen wandelen en horde Joanna Newsom.. Ik speelde het nummer: Sawdust and diamonds voor hem, een van men favoriete nummers en ook die van hem. Bijna niemand kent te muziek dus het is al super speciaal.


De dag erop werd ik wakker met een pijnlijk oor.. NEEEEEEEEE!!!!!!! Men oorbel was aan het ontsteken en voelde dat er een Staph infectie ontstond.. aaaah ik was echt net 2 dagen genezen van alle infecties op mijn been. Ik nam het meteen serieus en ging naar de dokter. De Daintree dokter zei dat Nederland een speciale ondereenkomst heeft met Australie dus ik hoefde niet te betalen.. ik wilde de eerste keer niet eens naar de dokter omdat ik er geen geld voor had.. maar goed.. ik kon nu gaan en hoefde alleen maar voor de pillen te betalen :) Ik begon meteen aan de kuur en na een week was ik genezen :)


Hahaha die avond voelde Kass iets onder haar voet, en keek en het was een bloedzuiger! Aaah hahah ze haalde hem er vanaf en hij kwam echt op haar af.. het zelfde als toen we in de bus zaten en Kass lag te slapen voor in de stoel van de bus, iemand zag de bedbugs op de stoel en we keken goed en toen zagen we dat alle bedbugs onderweg waren naar Kass! Schijnbaar kunnen de beestjes in de zuurstof ruiken wanneer iemand ligt te slapen dus ze dachten allemaal JaAA ik wil haar opeten! Hahaha pour Kass.. :P Een beetje zout op de bloedzuiger en hij verdwijnt, hetzelfde als slakken.


Haha ik vlieg echt van hot naar her maar dat is omdat ik niet veel in men dagboek geschreven heb en grote stukken over geslagen heb.. maar 1 ding dat ik me nu herinner is dat Kim mijn manager vertelde dat ze altijd een slang rond had glibberen in het huis voor de ratten en muizen! Haha ik vertelde dat er ratten en muizen in huis waren (het STIKT hier in de Daintree van de ratten). Ze zei: Jaaaa ik had gewoon een slang rondlopen, that will keep the bastards away! Haha :) Nog niet verteld, maar al snel nadat we Ricky hadden leren kennen mochten we bij hem wonen! Dus sinds bijna 2 maanden konden we bij hem wonen, zijn huis is naast Anthonys huis en het is in het midden van Kass haar werk en mijn werk! Dus super ideaal!


Ik had op een gegeven moment 2 dagen vrij en ben naar de heartspace gegaan omdat ik met Gerrit wilde chillen. Gerrit was daar niet, maar Julian zat op de bank. Hij wist niet wat te doen en ik wilde misschien naar Kuranda een super mooi plaatjse n The Tablelands. Het lijkt echt op teletubbeland! Suuuuper mooi... Dus ik vroeg hem of hij mee wilde! hij had net een record apparaat gekocht om zijn muziek op te nemen en ik vroeg of we misschien wat van mijn Eigen nummers konden opnemen! Yes yes, we can! We reden naar Kuranda en kwamen in da vond aan bij The Big Sands. Dit is een prachtige plek naast een rivier. Er is een strand naast de rivier, die schijnbaar ook elk jaar anders is. Het zand bestaat uit behoorlijk grote zandkorrels, daarom heet het bigsands. Elk jaar als het regenseizoen over het land raast, komt de rivier kei hoog te staan. Op het moment dat het minder gaat regenen wordt de rivier lager en het is maar net waar al het zand op dat moment is, maar elk jaar is het een total ander plaatje. We hebben aller spullen opgezet want al Julians spullen werken op batterijen. Haha! De beste recordingstudio EVER! Naast een rivier in een prachtig landschap haha! ook hier heb ik weer een show van gemaakt. Ik wil heel graag alle shows uploaden maar ik wil ze soort van in volgorde uploaden! Oja even tussendoor, dit is trouwens ALANS COOKINGSHOW EPISODE 2: https://www.youtube.com/watch?v=WvtxvHcvHPw

In de avond kwam Steve in Kuranda. We zijn in de ochtend naar Devies Creek gereden, een prachtige rivier die door het land ruist. het gaat zigzaggend over de witte rotsen en overal zijn swimmingholes. Ik zat te chillen op de rosten en kan nog steeds niet helemaal begrijpen hoe sommige bomen in hemelsnaam de kans hebben gekregen zich te ontwikkelen.


Steve wilde naar een farm waar we frozen mango konden kopen. Het was een mangofarm! De man die er woonde was echt geweldig! Hij was een boomhakker en had kei veel prijzen gewonnen omdat hij er echt heel goed in was :) Hij was helaas zo'n 20 jaar geleden uit een boom gevallen en is nu half verlamd. Hij werkt nog steeds op zijn farm en heeft een GEWELDIGE hond. Zijn hond leek zo veel op Tigre! Niet qua uiterlijk, maar gewoon de manier waarop hij bewoog. Als hij blij werd deed hij zijn mondje alsof hij aan het lachen was, precies als Tijgertje! Hij schudde met zen kont en begon echt als een Goofy te blaffen en huilen haha! Ik kreeg het er echt van en werd helemaal gek! Hij was echt zo mooi! Die hond hielp de man in een rolstoel door aan een touw te trekken en hij opened de deuren Enzo :) Super lief!!!

Hier een filmpje van Bigsands

Bigsands https://youtu.be/MHo9jY488HA


En een kort filmpje van The Barron Falls waar ik samen met Julian bovenop geklommen ben!!! https://www.youtube.com/watch?v=kBE1BDEOFLI


Ik heb zoveel dingen geleerd in de Daintree die ik echt wil delen maar het is zo veel! Haha! Ik had een gesprek met Dan, hij vertelde me dat alle lianen en veins die de bomen omhelzen noodzaak zijn om het meest oude regenwoud van de wereld te behouden. Elk jaar komen er cyclones en orkanen voorbij die heel veel verwoesten. Doordat de lianen alle bomen omringen houdt het zichzelf in takt en blijft het een geheel. Super schattig de connectie die de bomen hebben met elkaar haha! Er zijn hier dieren die heten Palatopus. Dit is een soort eend, en het is het enige zoogdier dat eieren legt. Super bizar! Ze leven ergens in de Daintree maar zijn heel zeldzaam. Er zijn super gigantische vlinders ter grootte van mijn handen, ze heten Ulisis. Er zijn gigantische krekels en torren. De bloemen zijn bizar.. De Jadeveins zijn echt prachtig!


Oke en nu weer ga ik terug hitchhiken naar de Daintree en heb niet zo veel daglicht meer dus kan nie verder typen maar bij deze wat meer leesvoer! Ik vertel de rest wel weer een andere keer haha :D

ZIEKE JAM DIE IK HAD MET Jeremey: https://www.youtube.com/watch?v=Uw8T6AUXOwc



  • 14 Oktober 2015 - 15:37

    Mamski:

    You're living your dream, so awesome!!! Love you!!! ❤❤❤

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cow Bay

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 September 2017

On the road again!

19 Februari 2016

It's a choice

15 Februari 2016

Please, help to CHANGE the world!

08 Februari 2016

So thankful

01 Februari 2016

"NIET" BANG KOK
Kelsey

In Australia at the moment ♡

Actief sinds 07 Jan. 2015
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 19803

Voorgaande reizen:

07 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: