What time is it?! - Reisverslag uit Cow Bay, Australië van Kelsey Kelsebels - WaarBenJij.nu What time is it?! - Reisverslag uit Cow Bay, Australië van Kelsey Kelsebels - WaarBenJij.nu

What time is it?!

Door: Kelsebels

Blijf op de hoogte en volg Kelsey

10 November 2015 | Australië, Cow Bay

Wouw ik heb veel te schrijven :P

Ik was aan het vertellen over allerlei dingen die ik ondetussen geleerd heb in de Daintree. Er valt zo'n 4 meter regen per jaar! Het is ook echt onvoorstelbaar. Sommige mensen houden er super veel van, sommige mensen hebben er een hekel aan. De meeste mensen zijn niet zo geweldig dol op het regenseizoen. Het is super benauwd en het kan wel voor 2 of 3 maanden aan 1 stuk regenen! Ik ben wel benieuwd hoe het is, want overall bij iedereen verandert de tuin in een vijver, vissen komen overall in de tuin haha die komen gewoon met de stromingen mee! Ik dacht dat ik dit wel aan zou kunnen, maar toen het een week aan het regenen was in de Daintree dacht ik dat ik wel wat meer zon bested had;) Ik besefte ook dat als het regent er natuurlijk altijd wolken zijn dus het is donker. Ook hebben veel huizen golfplaten of een houten dak dus je hoort het heel erg luid op het dak, wat me doet denken aan het regenachtige zomerdag op de camping waardoor we niet naar de speeltuin konden. Dit is leuk voor eventjes maar voor 3 maanden?! Hmm... Uitdagend! Ook is er nog veeeel meer vocht in de lucht waardoor je nog sneller infecties krijgt en de muggen zijn nog 10 x erger dan dat ze al waren. Hmm... Ik denk toch wel 2 keer na of ik het aan zou kunnen;) Er was een vrouw die een huis wilde kopen in de Daintree, en iemand zij meteen dat ze beter eerst een keer voor het regenseizoen langs kon komen en dan besluiten of ze echt een huis wil kopen. Veel mensen kopen een huis en zijn er na een jaar al klaar mee.

Ik heb verschillende keren pelikanen gezien bij de zee! Dit doet me denken aan het moment dat Indy in de buggy zat in de dierentuin en de pelikanen waren ontsnapt en aten het brood uit de buggy waar Indy in zat haha! Geweldig om deze dieren in het wild te zien.

Het is zo grappig.. Ik film nu echt alles met men Go Pro, en iedereen heeft het te pakken! Ik vraag gewoon: WHAT TIME IS IT?! En echt iedereen gaat er mee in het is zo geniaaaal! Ik doe ze langzaam maar zeker uploaden op youtube en heb zelfs een kanaal aangemaakt voor de shows!

Het heet: Alans cookingshow https://www.youtube.com/channel/UCRp1Hl-YzgNoqs3rJ0tzW8w

Ik was bij Ferntrees, de spa waar ik elke donderdag avond voor 5 weken heb gespeeld. Een meisje zei dat er een Nederlands meisje was gearriveerd op de plek waar ze werkte. Ik liep naar haar toe en zei: Heeeey ik hoorde dat je uit Nederland komt?! Cool! Het was een hele nette dame haha! Ik vroeg haar hoe lang ze in de Daitnree was en ze zei dat ze net gearriveerd was! Ze keek mij van top tot teen (letterlijk want iedereen loopt op blote voeten;) ) aan en zei: En jij bent hier al effe ofniet?! Haha! Geweldig, ik hoor helemaal bij het meubilair XP. Ze zei dat ze een advocaat was in Nederland en er genoeg van had. Ze had haar baan opgegeven en is naar Australie gegaan om haar wat rust te gunnen. Super gaaf dat ze dat gedaan heeft!

Deze week heb ik ook met Kass een nacht bij Koala resort geslapen. Dit is een ander soort verlaten Resort dat heel erg beschadigd is toen er een orkaan doorgekomen is een aantal Jaren geleden. Nu zijn er een aantal mensen die er wonen en houden de boel in de gaten. Er zijn zo'n 30 kleine huisjes verspreid over het terrain. Mensen kunnen vrijwilligerswerk doen om daar te verblijven, of betalen op donatie. We hebben hier kei gezellig een avond gezeten! Ik heb zoveek interessante mensen leren kennen! Vooral in de Daintree.. Echt bijzonder.
Er was een jongen die met zijn honden op wilde zwijnen jaagt en die waren ze eentje aan het eten. Zijn honden waren echt super goed afgetrained.
Ik ben deze week ook met Kass naar Xavier Rudd concert geweest! Ik had een ticket als verassing voor haar gekocht :) Was prachtig.

Ik ben toen ik naar Cairns gehitched was gaan busken in de stad. Gerrti en Olly werkte in een hostel in de stad voor gratis verblijf, en hier kon ik met Gerrit mee naar binnen en gratis slapen in het hostel hihi! Heel random heb ik een tattoo laten zetten!
-Een hele tijd geleden in Melbourne heeft Andra een prachtige tekening op mijn rug geschilderd met bodypaint. Het was zo mooi dat ik zei dat ik meteen naar de tattoo shop wilde om hem te laten tattoeeren! Dit was niet doorgegaan (was veel te groot en had er geen geld voor;) ). -

Ik was in Cairns en was iedereen kwijt en wist niet wat ik met mezelf aan moest, Ik realiseerde dat ik mezelf afhankelijk opstelde naar anderen toe en dat ik vergat dat ik zelf bepaal wat ik ga doen. Ik dacht: Waarom ben ik naar de stad gegaan als ik gewoon in de bush kan chillen? Ik had een bepaalde verwachting die anders was dan dat ik verwachtte.
Ik zeg al een tijd dat ik tattoos wil op men arm zodat ik bepaalde dingen niet vergeet. Zoals water drinken, in het NU zijn, NO RUSH, Go with my own flow, geen verwachtingen etc. Dit zin dingen die ik toch wel is ooit vergeet. Ik kon niet echt besluiten wat ik nou getattoeerd wilde hebben maar ik voelde dat er een tattoo aan zat te komen!
Ik was in de avond terug in het hostel en zei tegen Gerrit dat ik een tattoo wilde laten zetten. Shy, een jongen die naast me zat zei dat er een tattoo artist in het hostel woonde! HAHA! Ik zei woow die wil ik wel leren kennen :) And guess what: 10 minuten later komt hij binnen. Ik zag hem lopen vol tattoos en Shy zei dat hij uit Japan kwam dus ik zag meteen dat hij het was. Ik vroeg of hij een minuutje tijd had en hij kwam naar me toe. Ik zei: IK WIL EEN TATTOOOO!!! hahaha! ik had wat ideeen uitgetekend maar deze waren niet wat ik echt wilde. Ik dacht ineens aan de tekening die Andra gemaakt had en wilde deze hebben :D De dude zei dat hij woensdag waarschijnlijk tijd had. Ik zou diezelfde dag terug liften naar de Daintree dus ik hoopte dat het kon.
De dag erop ben ik naar de tattooshop gegaan om een afspraak te maken en hij zei dat er net iemand afgebeld had, dus ik kon meteen terecht! Haha, 2 uur later had ik een prachtig stukje kunst op mijn arm. Hiervoor voelde ik me een beetje alleen en verlaten. Nu wist ik waarom ik naar Cairns gegaan was: Een nieuwe tattoo :D

Haha ik heb mijn dagboek bij de hand als rode draad omdat ik echt niet alles meer kon onthouden dat ik wilde typen daarom is het zo'n chaos.
Ik was terug aan het liften en de eerste man die stopte in de auto zat in zijn auto in zijn onderbroek HAHA! Het eerste wat ik vroeg toen ik de deur openmaakte was: Why.....are you in your underpants? Hahaha! Hij zei dat hij bij de molen van de sugarcane werkte en net klaar was met werken dus hij had zijn werkkleding in de achterbak gegooid. Hij was super vriendelijk! Hahaha!

De avond nadat ik de tattoo had zijn we in Cairns naar de German clubhouse gegaan. Haha geweldig! Er waren eigenlijk helemaal niet zo veel Duitsers.. Ze hadden Duits bier;) Maar het was een beetje het zelfde principe als Lentils as Anything in Melbourne. Je betaald wat je denkt dat het eten waard is. Ze hadden nog iemand nodig in de keuken dus ik heb meegeholpen met eten op scheppen dus ik hoefde niet te betalen! Haha opschepper! yeah Nederlands..
Het was kei gezellig en ook hier weer eindigde de avond op een jam samen met Jeremy, waarvan ik de laatste keer een filmpje in mijn blog heb gezet. Ik ga nog een keer de link hier in delen want Oh my god.. dat was echt BIZAR!!!!

Check het filmpje hier: https://www.youtube.com/watch?v=Uw8T6AUXOwc

Ik ben in de avond terug gelift naar de Daintree. Het was kei spannend. Ik vroeg bij de stoplichten aan wat auto's of ik in kon stappen als ze richting Mossman of Port Douglass zouden gaan. (Ik hoorde trouwens dat Crocodile Dundy is overladen door een pijlstaart rog in Port Douglass!)
Ik vroeg aan een man of ik in kon stappen en opened de deur eigenlijk al voordat hij helemaal ja gezegd had haha. Kelsey energy!!! Sorry :P
Dus ik zat in zijn auto en op een gegeven moment ging hij links een straat in. Ik vroeg waarom hij dat deed en hij zei dat hij iets op moest pikken. Ik dacht okee.. Ik vroeg even later of hij terug zou gaan naar The Captain Hook Highway en hij zei van wel.. Ik vond het heel raar en had bijna het idee om uit te stappen. Ik stuurde Denise een berichtje met mijn GPS en net toen ik eigenlijk uit wilde stappen ging hij terug de highway op. Ik denk dat hij het zelf ook maar raar vond want ik had hem gevraagd of hij eerder lifters ogepikt had en hij zei van niet..
Hij zei dat hij me af zou droppen bij Palm Cove omdat hij daar woonde. Dit was onderweg halverwege Port Douglass. 20 minuten later stopte we bij Palm Cove en was ik stiekem heel erg blij dat ik met mijn voeten de grond raakte.. Oei.. spanneeeeend! De man was verder vriendelijk maar toch.. het was een beetje vreemd.
Ik stond op een super onhandige afslag dus dacht dat ik niet snel een lift zou gaan krijgen, maar echt nog geen 5 minuten later stopte er een gezin in een auto met 4 kinderen en die pikte me op. Ze waren super vriendelijk en hadden zelf gereisd . Ik had gezellige gesprekken met de mama van de crew en een half uur later was ik in Port Douglass en riep I LOVE YOU!!! naar de familie.

Ik wilde net naast de weg gaan staan voor een lift naar Mossman of de Daintree en toen belde Julian me op. De fransman waarmee ik muziek opgenomen heb bij de rivier in Kuranda. Hij was net onderweg naar de Daintree en vroeg of ik mee wilde naar Jeffs place. Dit is een geweldige man die een PRACHTIG huis heeft in de Daintree. Hij heeft elke donderdag avond een jamsessie.. en welke dag was het? DONDERDAG! YAY Music!! :D:D Ik zei jazekerrrr!! Hij zei dat hij nog een verassing had die hij op moest pikken ergens en dan zou hij me oppikken. Een uur later waren we onderweg naar Daintree Village. Jeff woont heel dicht bij Pram, de man die woont in het huis waar we met een bootje de rivier over moesten steken. We kwamen daar aan en Julian haalde zijn verassing tevoorschijn. EEN HELE KIST VOL MET MANGO! Hij had ze opgepikt bij Ellis Beach. Dit is het eerste strand waar de mango's rijpen. Wij hebben onze bus Ellis genoemd aan de hand van Ellis Beach omdat dit een van de eerste stranden is waar we met de bus langskwamen. Super gaaf.. Mango's OVERAAAAL!! Ze groeien gewoon aan de bomen en vallen opstraat. Je moet wel goed uit kijken want de vleermuizen zorgen er voor dat de mango's op de grond vallen en als die een gaatje gemaakt hebben in de schil van de mango kunnen er bacterieen inzitten en daar kun je super ziek van worden. Dus geen mango's eten met gaatjes erin!
We hebben de hele avond muziek gemaakt en ik sliep achtin de tuin op een platform van bamboo die Jeff zelf gemaakt had. Ik keek uit over de tuin met bananenbomen (de bananenjungle haha) en Jackfruittrees en nog veel meer! In de ochtend werd ik wakker en vonden we een miraclefruit!!! Dit is echt bizar.. Het is een heeeeel klein cruchtje die alles in je mond zoet maakt. Ik at het en hield het voor 10 minuten in mijn mond. Daarna schilde ik een citroen en at hem in 1 keer op! De citroen was zo super zoet, helemaal niet zuur! Normaal hou ik van citroenen en ik eet ze gewoon zo maar de smaak was gewoon zo anders! En jazeker h ook hier heb ik een show van maar ik kan het gewoon niet allemaal in 1 keer uploaden.

Ik ben hierna na het eten van 6 mango's naar het werk gelift. Jiulian had me naar de T-splitsing (Crossroad) gebracht waar ook het café :The crossroads is. Hier stond ik langs de weg om naar de Daintree te liften. Even later pikte Glenn me op, een local van de Daintree. Hij is echt een prachtige man. Hij is een beetje verdwaald.. hij drinkt nogal veel. Hij verteld verhalen dat hij in de Vietnam oorlog heeft gevochten dus ik kan me heel goed voorstellen dat hij wel een biertje lust. Echt bizarre verhalen verteld hij..

Een week ofzo later zijn Kass en ik naar Cairns gereden om Rae op te halen. Dit is de tante van Kass waar we na Rainbow Serpent festival gelogeerd hebben en waar ik mijn eerste kangaroos gezien heb op mijn verjaardag. Oh my god dit is al bijna een jaar geleden!!! Whaat!!!
Rae is echt een geweldige vrouw en ze doet me een beetje aan mama denken. Gewoon het idee dat ze met ons rondhangt als een vriendin. We zijn uit eten geweest en daarna zijn Kass en ik naar een concert geweest van DUB FX! EEn geweldige gast die doet beatboxen en daarna alles opneemt er overheen rapt met prachtige teksten.
We konden in het hotel slapen waar Rae was hihi! Rae kwam mee naar de Daintree en slipe bijna de hele week in Cowbay hotel! Yay! Hier kon ik ook in het extra bed slapen. Super grappig om te slapen in de hotelkamers die je normal gesproken schoonmaakt. Ik kon daar slapen en smorgens opstaan 10 minuten voordat ik zou werken, want ik was al op mijn werk! Hahaha geniaaal :) Het was kei gezellig met Rae..

Eenpaar dagen later had ik afgesproken om de zonsopgang te gaan bekijken op Cape tribulation. Hier hebben we eerder met een paar prachtige mensen de zonsopgang bekeken.
k ben veeeel eerder in de kringloopwinkel (jazeker nog steeds verslaafd en heb een bus nu dus ken heel veel spullen verzamelen hahaha!) aangesproken door 2 hippies die me zagen vanaf de zijkant. Ze dachten dat ik Jass was, een meisje uit Tasmanie. In de pub dachten super veel mensen dat ik haar was want schijnbaar lijken we super duper veel op elkaar. Ook zei spelt gitaar en zingt en heeft dreads en ze zeggen dat haar hele uitstraling hetzelfde is als mij! Op[ deze manier hebben we Adam en Mellow leren kenne. Ook hebben ze dezelfde bus als ons. Adam is een autoelectrician en heeft zijn Eigen bus van top tot teen gepimpt haha! Toevalligheid bestaat niet ;) Hij wilde wel eens naar onze bus kijken want we lekte elektriciteit. Elke keer na iets meer dan 24 auur was onze batterij helemaal dood en konden we de bus jumpstatrten. Super vervelend want je bent altijd afhankelijkvan anderen! Maar goed.. We zijn eerder met de vader van Adam naar Cape tribulation gegaan en hebben vanaf de cape de zonsopgang bekeken. Het water was als een speiegel waardoor je goed kunt zien of er iets in het water is. We klommen met zen alle de rotsen op en na een poosje zagen we een haai! Even later zagen we schildpadden naar boven komen om lucht te happen en ook zagen we gekke clowsvissen aan de zijkant. Paul, de vader van Adam zei dat hij drie dagen aan een stuk walvissen heeft gezien daar. We konden ze helaas niet zien, maar na zo'n anderhalf uur zagen we dolfijnen!!! Van die gekke toldolfijnen met een platter neus en een kromme vin. Heel mooi... pff ik werd echt gek! We probeerde ook de walvissen te reopen door gekke koeiengeluiden te maken haha! Het is allemaal inde show.... alleen heb je VEEL geduld nodig voordat ik alles heb upgeload.

Hahaha kei grappig trouwens, de huizen hebben in de daintree een landline, er is bijna geen bereik. Ik ken echt super veel huisnummers uit mijn hoofd van alle locals en alle mensen in de daintree haha! Geweldig, zoals vruuger!


Maar goed.. Ik had na het slapen in het hotel afgesproken om met Julie, een prachtige vrouw die ik heb leren kennen in de pub, om de zonsopgang te bekijken op de Cape. Julie verblijft elke week in het hotel voor een tijdje omdat haar partner werkt op de zandweg in de Daintree. De hele weg van de pond naar Cape tribulation is verhard nu, maar dat was voorheen alleen maar zandweg (gravelroad) De weg is na Cape tribulation een 4wheeldrive track die we gereden hebben om naar Bushweek en Orinaya te gaan. Super cool en stijl! Hij werkt daar en Julie kan Gordon niet zo lang missen dus verblijft ze met haar super lieve hond elke week een paar nachtjes in het hotel. We zaten regelmatig te kletsen en hebben besloten samen iets te gaan doen.
Dus zonsopgang op Cape Trib!
Ik kwam thuis na het werk op de avond voordat ik met Julie had afgesproken. Ik was net van plan om naar bed te gaan want ik was super moe, toen Georgia en Arnie thuis kwamen. Ze waren part van the crew die ik goed heb leren kennen gedurdende mijn verblijf in Ricky's huis. Ze waren de tuin aan het verlichtte met super veel theelichtjes als verassing voor de crew, want het was hun laatste werkdag op hun werk waar Ricky ook werkt. Ze gingen helemaal naar boven op de gekke flinstones rots die in de tuin ligt, en het zag er echt prachtig uit. Ik ben nog even met un gaan chillen en toen ik alweer bijna naar bed wilde gaan kwamen de kerels thuis. Super dronken haha! En.. Ricky had besloten om tattoos te gaan zetten want hij heeft een tattoo apparaat.. Oh my god.. I'm in!! Hahaha! Ik heb hier echt een GEWELDIGE show van gemaakt, maar kan hem nu niet uploaden want heb niet genoeg tijd.. maar komt nog.. komt nog!! Hahah :D:D ik Kan echt nie wachten om alles te uploaden aaaahh!!! XZo grappig.. Dus ik heb nu een andere tattoo van Ricky.. een klein driehoekje op mijn arm :P Het idee was dat Ricky alle tattoos die hij bij iedereen zou maken, ook zou krijgen. Dus ik heb een tattoo gemaakt bij Ricky op precise dezelfde plek als ik heb! Gweldig! En toen.. oeps.. over een half uur komt Julie me ophalen! haha! Ik was kei moe.. had een half uur geslapen maar Julie kwam me oppikken en we hebben een prachtige zonsopgang bekeken.

De dag erop was er een Doof (feestje) op Coconut resort en echt IEDEREEN was er. Alle mensen die ik afgelopen tijd heb leren kennen in de Daintree was daar.. het was ZO gezellig en er was een prachtige sfeer. In de ochtend met Bushy de zee op gegaan in een kano, wat ook echt prachtig was. Ik heb trouwens ook paard gereden van een man die een bed and breakfast heeft! Dat was ook echt vet!! We zijn naar de zee gereden en het paard houdt heel erg van zwemmen dus kon gewoon paardrijden in de zee!
De bed and breakfist heet Ephyfied. Dit is een hele gave naam. Er zijn veel bomen met parassieten, maar er zijn ook bomen die planten op zich hebben leven die niet schadelijk zijn voor de plant zelf. Ze leven OP de boom maar niet VAN de boom. Dit heet Ephyfied. Dat is waarom hij zijn bed and breakfast zo genoemd heeft. Het is geen parasiet van de Daintree, maar hij leeft in de daintree!

Twee dagen na het feestje ben ik naar Mossman gegaan om boodschappen te doen voor Orinaya festival. Dit was op de zelfde locatie als Bushweek, met de prachtige waterval en ongeloofelijke natuur.
We reden weer The Bloomfield track richting Rossville waar het festival was. Nu met daglicht en niet vast in de rivier! hahaha!
We kwamen aan bij het festival en konden gelijk ons kamp vinden met alle prachtige mensen waar ik mijn tijd mee besteedde in de Daintree. Ook hier zag ik weer ongelooflijk veel vrienden en prachtige karakters. Ik zou vrijwilligerswerk doen bij de deur om mijn ticket terug te krijgen. Ik kon de dag erop gelijk aan de slag en kon meteen 12 uur doen zodat ik mijn ticket terug kreeg! jeeej! Ook heb ik hier wat aanstekerhouders en pois verkocht die ik gehaakt had. jazeker, Kelsebels fluroshop on the road!

Oke.. ik ga nu terug naar de camping waar ik verblijf op het land van de boer.. want ik ben aan het KERSEN PLUKKEN!! YAY ::D:D Ik heb een diiiikke achterstand maar misschien kom ik morgen terug in de bieb om verder te schrijven.
En.. ik krijg dalijk een tattoo van een meisje die zelf tattoeerd en ze heeft daglicht nodig haha! Dat wordt een goeie show.. WHATTIMEISIT?! TATTOOTIME!!!!

Loveyou all!!

ENN!!!! HIER IS EEN NIEUWE SHOW VAN ALANS COOKING SHOW!!
Het duuurt echt uuuuren voor dat 1 zo'n video is geupload dus helaas maar 1, maar beter dan geen!! :D:D

https://youtu.be/mW9-BWGwOGU

De facebook Page van Alans cookingshow, please like it, elke keer als ik een video upload krijg je een berichtje!
FB PAGE:
https://www.facebook.com/alanscookingshow

Ik heb ook een pagina aangemaakt voor mijn muziek, want er is ook echt iets bizars gebeurd maar dat ga ik volgende keer vertellen!!

LOVE YOUX

  • 10 November 2015 - 11:52

    P V D Braak:

    Geweldig Kelsy.wat een beleving.
    Zou willen dat ik dat dat kon mee maken.
    Ben toch wel een beetje jallours

    Groetjes opa xxx

  • 11 November 2015 - 12:00

    Mamski:

    Lieve schat, al deze mooie verhalen hadden alweer een plekje in mijn herinnering, het lijkt alweer een tijdje geleden dat je ze vertelde, maar goed dat je je dagboek bij houdt!
    Misschien zou het een fantastisch idee zijn als ik met die (klein beetje jaloerse) opa en oma alles mee kom maken, dat zou fantastisch zijn!!

    Liefs en much of love XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cow Bay

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 September 2017

On the road again!

19 Februari 2016

It's a choice

15 Februari 2016

Please, help to CHANGE the world!

08 Februari 2016

So thankful

01 Februari 2016

"NIET" BANG KOK
Kelsey

In Australia at the moment ♡

Actief sinds 07 Jan. 2015
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 19793

Voorgaande reizen:

07 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: