Afscheid nemen, vliegen en landen - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kelsey Kelsebels - WaarBenJij.nu Afscheid nemen, vliegen en landen - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kelsey Kelsebels - WaarBenJij.nu

Afscheid nemen, vliegen en landen

Door: Kelsebels

Blijf op de hoogte en volg Kelsey

07 Januari 2015 | Australië, Melbourne

Van jaren tot maanden naar weken naar dagen naar uren naar MINUTEN en SECONDEN uitkijken naar dit moment: Australië.
Als kind, na mijn spreekbeurtover Australië in groep zes, wil ik al niets liever.Backpacken! Mijn droom is op dit moment realiteit.. of droom ik nog? Ik weet het niet.. ik snap er in ieder geval HEEEEELEMAAL NIKS meer van!
Eind augustus heb ik mijn vliegticket gekocht naar Melbourne. Ook heb ik een ticket gekocht voor een gigantisch festival called: Rainbow serpent festival. Hier zal ik op mijn verjaardag een dansje doen in de woestijn.
Al maanden bang om sfscheid te nemen van mijn familie, hond, vrienden en mijn werk. Heftig! Dat weet ik ondertussen wel! Ik weet dat iedereen me het ontzettend gunt maar toch is het moeilijk om los te laten.. ik met men grote mond! Jaaaa ik ga chillen in Aussie! Maar wat eraan vooraf gaat is behoorlijk pittig. Gelukkig heb ik van een goede vriend van me uit El Salvador geleerd: you don't say Adiòs, you say: asta luego! See you later my friend! And thsts what I will keep in my head.. see you later my friends.. Tigre♡
Wat heel bijzonder is, is dat ik voor mijn vertrek een NOG sterkere band gekregen heb met men zussen, broer papa en mama en alles eromheen ook. Je gaat beseffen wat je gaat missen waardoor je ales dubbel zo intens beleeft. Ook stelde ik niets meer uit. Ik deed alles wst op men pad kwam omdat dit dalijk een jaar niet meer kan. Geweldig! Knuffelen met Tigre hmm:'(.
Ok super bijzonder is dat mijn zussen en broer en paps en mams mee zijn gereden naar Schiphol. Traffic jam in the morning! Stomme fille.. maaaar ik was op tijd. Ik heb maar een half uur geslapen. Had nog veel te doen en benom vier uur naar bed gegaan. Kon niet slapen vanwege mijn schoolreisjesgevoel en moest er om half zes alweer uit. Oke.. raar maar waar.. heeerlijk met mijn tijgertje de laatste nacht in bed geslspen.. wat ga ik die missen zeg..
Op schiphol mijn tas in laten sealen (je weet maar nooit) en hierna ingechecked. Na de laatste knuffels van mijn lieve gezin jankend door depaspoortcontrole lopen. Terwijl ik in de rij stond voor de controle, nog 10 keer achterom gekeken naar paps mams broer en zusjes om ze nog uit te zwaaien.. oh shit.. ik ben aan de beurt.. check, ik mag naar binnen.. nog een keer zwaaien!!! En toch nog een keer schreeuwen: IK HOU VAN JULLIE!!! waarop ik antwoord terug geroepen kreeg... prachtig... ik heb een mooi kadogekregen wat ik pas open mocbt maken in t vliegtuig.

Een uurtje later zat ik in t vliegtuig. Ik kwam al meteen naast een super lieve mevrouw te zitten. Haaar dochter woont al tien jaar in Melbourne en daar ging ze heen. Gezelig kunnen kletsen. Aan de andere ksnt zat ook een meneer die naar indonesie ging. En jawel, de directeur van de Starbucks kopmaker fabriek zat naast me! Haha geniaal! Ik zei ook dst ik die nog nooit gedronken had. Hij was heel eerlijk. Hij zei: moet je niet doen is veel te duur.. hahaha

Zo, 12 uur vliegen en ik kom aan in Singapore. Samen met mijn tijdelijke nieuwe mama Diana loop ik naar terminal drie. Even een peuk roken en gelukig was de tussenstop maar 1 uur en 3 kwartier. Al snel zat ik in t volgendde vliegtuig.Nu zat ik naast een hele lieve dame uit Zwitserland. Gelukkig kon ik deze reis wel even slapen. Zon vier uur heb ik een nekhernia lopen kweken want echt recht zitten kon ik niet. Nouja, 5 uur slapen in 2 dagen tijd is prima te doen hoor! Pffff hahaah
Na 6, 5 uur kwamen we aan in Melbourne.. avontuur number one.. waar is mijn backpack? Ik sta te wachten bij de koffers uit laai zaal ding.. en hij komt maar niet.. niks meer.. ik loop naar de balie waar ze je helpen met bsgage. Mijn bagage is nog niet aangekomen ze hebben het in het verkeerde vliegtuig gegooid. No way! Hier kreeg ik een tegemoetkoming van $ AUS 150 voor zodat ik evenntueel een hostel kan boeken of kleding ksn kopen.. oke thanks wel onhandig en eng want er xitten veel hsndige en kostbsre spullen in. Gelukkig heb ik afgesproken met kennissen van vroeger. Een oud klasgenooitje van men zusje die 9 jaar geleden naar AAustralie geëmigreerd sijn. Dit hebben we pss vorigr week afgesproken maar ik was er wel echt ontzettend blij meee!! we gingen met de auto naar het huis waar zij wonen in Mooroolbark, een dorpje vlakbij Melbourne. Ik mocht voorin zitten dus liep al mooi naar de rechterksnt vsn de auto. De andere kant! Riep Laura.. oja.. in Australie rijden ze san de linkerksnt van de weg zoals in Engeland dus het stuur ook. Heel apart!
Een uurtje rijden later zitten we in het huisje. Super fijn! Om zo opgevsngen te worden. Samen wat gekletst en al en aantsl tips gekregen over spinnen, werk, bezienswaardigheden etc. Het besef dst Australië EXTREEM groot is komt steeds meer.. als ik nu naar Sydney wil, is dst ongeveer 1000 km. Wat is dst.. zuid Frankrijk? Stukje rijden! En op de kaart lijkt sydney heel dichtbij van Melbourne.. niet dus.. kun je nagaan hoe ver de rest uit elkaar ligt.
Ik was moe en kon gelukkig douchen en kleren van Lisa lenen. Ja men kleren zatenook in men backpack. Daarna sls een steen in slaap gevallen..

Vanmorgen wakker geworden om negen uur. Het was al 20 graden. Lekkur! Ruud en Lisa moeten werken en the kids moeten naar school om een uniform te passen. Die dragen ze hier op scholen. Ook begint na de kerstvsksntie hier een nieuw schooljaar. Cool! Ik vind t ook zo grsppig dat hier ook een kerstboom in huis staat terwijl t nu momenteel, om half twee in de middag al 33 graden is. Als het goed is komen ze mijn backpack dalijk afgooien. Beter!
De kat kruipt terwijl ik dit typ op mijn schoot. Lekker knus. Het cadeautje wat ik gekregen heb, is een boekje met daarin geschreven stukjes van mijn familie en vrienden.. wat eontroerend.. ik ging echt kapot!! Zelfs en stukje namens Tigre.. bedankt mam, sdat stelt me gerust... ik heb nu wel t gevoel dst ik veilig ben en voel me op men gemak. Ik heb me nog geen moment alleen gevoeld in t vliegtuig (komt nog wel denk ik). Maar heb een goede starkt gemaakt! Morgen gaan we naar St Kilda beach en savonds naar een club waar Laura werkt. Te gek! Adventures!!!

  • 07 Januari 2015 - 06:42

    Larissa:

    Wauw, wat n leuk verhaal... je schrijft echt op n leuke manier alsof ik naast je zit en je continu je gedachtes uitspreekt... erg fijn dat je meteen werd ontvangen in aussie, kun je toch n beetje wennen voordat je in je eentje bent :) Geniet er lekker van, kels, je hebt t dubbel verdient ;) X

  • 07 Januari 2015 - 08:41

    Susanne:

    Erg leuk om te lezen en dat we vanaf de andere kant mee mogen genieten van wat je mee maakt en wat er allemaal door je heen gaat! Heerlijk dat je droom nu uitkomt en dat wij af en toe mee mogen op je " droomvlucht" scheelt ons weer een entree bij de Efteling ( :) )en this is real!!!
    Dikke kus van mij...dat oud wijffie van nummer 25

  • 07 Januari 2015 - 08:58

    Mamski:

    Mijn schatje, mijn heldin!!!!
    Mooi geschreven meissie, super dat we nu zo'n intesief contact hebben.... de groepsapp is geniaal maar wordt allemaal anders als je vertrekt bij je warme nestje!
    Love you!!!!
    Xxxxx

  • 07 Januari 2015 - 09:21

    Liesbeth Van Boxtel:

    Ha die Kels. Je doet het toch maar mooi!! Ik ga je volgen. Kei leuk om te lezen hoe jij het ervaart. Met jouw energie en kijk op de dingen, gaat dit vast een fantastisch jaar worden. Je gaat daar in 1 jaar een onvergetelijke indruk achterlaten... en onvergetelijke indrukken mee nemen naar Nederland.
    Veel fun, leermomenten, liefde, geluksmomenten, enz.
    groetjes, Liesbeth
    (de mama van Tim)

  • 07 Januari 2015 - 09:31

    Carolien:

    Ha,
    Het doet me denken aan de keer dat ik in Australië ben geweest...heerlijk daar, de mensen en vooral de mentaliteit!
    Geniet met volle teugen en ik lees graag met je mee.
    Ben benieuwd waar je allemaal terecht gaat komen...het hele continent heeft zoveel te bieden!
    Xxx Carolien

  • 07 Januari 2015 - 09:35

    Aloysius Maes:

    Leuk dat ik gelijk al van je hoor, pracht verslag al, hoor het je gewoon vertellen hier. giet er van lieverd.
    Leuk ook dat wij jou zo kunnen blijven volgen.

    Liefs, Wies en knuffels van ons Bastet - Glowy en ik zelf natuurlijk <3

  • 07 Januari 2015 - 10:06

    Sjuuul:

    Ahhhh kelsss! Al spreek ik je niet meer zo vaak, ik was erggg benieuwd naar je verhaaltje!
    Wat super om te lezen dat je naar Aussie bent gegaan.. Niceeee!
    En wat schrijf je het op een oh zo echte kels manier.. Suuuuper leuk!
    Nou chick.. Have fun and enjoyyyy, tot je volgende verhaaltje :) xx

  • 07 Januari 2015 - 10:27

    Suzan Kluytmans:

    Mooi verhaal.
    Leuk om zo op de hoogte te blijven van al je ervaringen het zal een geweldige ervaring zijn.
    Geniet ervan en we wachten op je volgende verhaal

  • 07 Januari 2015 - 10:39

    Cilla:

    Super om te lezen meis. Echt leuk om je te kunnen volgen.
    Enjoy the Aussie hospitality mate

  • 07 Januari 2015 - 10:43

    Wilma:

    Lieve Kelsey!
    Lang leven het internet, zo ben je toch weer wat dichterbij! <3
    Super om je verhaal te lezen!! Je schrijft zoals je praat en dat is fijn, ik hoor het je vertellen!
    Nu is het echt.. nu ben je daar echt.. wauw! Eindelijk! Geniet van alles wat op je af gaat komen!
    Morgen lekker chillen: "We're going to sleep On the St Kilda sands" Coole tip!! Thnx!
    xxxxxxxxx

  • 07 Januari 2015 - 11:42

    Hilda:

    Wauwwwwwwww meissie,wat een mooie goede start,op de bagage na dan ,maar dat komt goe!!! ( fijn achteraf dat extra zakcentje)
    En tuurlijk snap ik wat er aan vooraf gaat om zo,n reis echt te gaan beleven en ondergaan,je gaat " duizend" keer dood hoor,tenminste ikke ,toen ik voor het eerst naar Kenya mocht,poeh poeh ....dat was voor mij ook nogeens de eerste vlucht/ vliegreis,en moest een overstap maken in Nairobi .... Maar ....Alles is GOE gekomen ,als het voorbestemd is,wat voor jouw bedoeld is...KOM alles RECH..( Afrikaans gezegde)
    Kei gaaf al het vooruitzicht om op je verjaardag een leuk feesssie te hebben op een wrss. Knal goed festival ,TOPPPPPP.

    Vind het fijn om je zo te kunnen volgen ( heb zelf de eerste reizen ook altijd een blog bij gehouden op waarbenjenu.nl. )

    We lopen allemaal zo een stukje met je mee lieve KELSEY,alleen ben je echt nie.....

    Knuffffff en veel liefsssssds ikke ( Hilda)

  • 07 Januari 2015 - 12:23

    Kelsey Kelsebels:

    Superlief iedereeeen!!!!!! Xxxxxxx en ik heb men backpack terug!!! X

  • 07 Januari 2015 - 12:25

    Angela Vd Nieuwenhuijzen:

    GEWELDIG verhaaltje Kelsey!Vind het zo leuk om te lezen dat het goed met je gaat!En ook zo stoer van je dat je dit doet!Hoop nog veel leuke verhaaltjes van je te lezen,veel liefs uit Boekel!!!

  • 07 Januari 2015 - 13:13

    Jetski ;-):

    Yooo , Kelsey.....t leest alsof je naast me zit hahaha.
    Fijn dat je reis goed is verlopen.........en die bagage "kwijt"...? Da t kan ook alleen jou maar weer overkomen ! Maar ook zoals als t bij jou hoort komt t allemaal weer op zn pootjes terecht , hoppaaaaaa !!!

    Have fun girl !!!!! XXXX

  • 07 Januari 2015 - 13:16

    Jo En Piet Vd Braak:

    Lieve Kelsey.

    Wij hebben jou reis verslag gelezen, geweldig .
    Wat een beleving, je hebt nu al heel wat mee gemaakt.
    En dan wat er nog te wachten staat.
    Geniet er maar van, in gedachten reizen wij met jou mee.
    Lieve schat we missen jou nu al.
    Veel liefs en kusjes van oma en opa. xxx .

  • 07 Januari 2015 - 14:02

    Vlinder Bo:

    Hey minime ;)
    Nice om te lezen en super vet dat je je op je gemak voelt ik wens dat je een mega tof avontuur beleeft... Ik ben blij voor je dat je jeugtwens in vervulling is gegaan.... Enjoy your socks off sweety <3
    Dikke kus en Knuffffffffffff

  • 07 Januari 2015 - 14:31

    Sandra Bekkers:

    Heey Kelsey...super leuk dat je ons zo op de hoogte houd van jouw ervaringen daar in het verre Australië.Ik hoop nog veel van deze verhalen te lezen en geniet ervan...maar wees voorzichtig op jezelf!
    Liefs uit Boekel.

  • 07 Januari 2015 - 15:41

    Ome Gids En Tante Wilma:

    Fijn dat de reis goed verlopen is en we volgen je reisverslag met veel plezier ! Groetjes!

  • 07 Januari 2015 - 16:37

    Miranda Swinkels:

    Lieve Kelsey, wat geweldig om zo via je reisverslagen op de hoogte te blijven van je avonturen! Geniet ervan en pluk de dag! Ben trots op je xxx

  • 07 Januari 2015 - 17:43

    Ria Van De Vorst :

    Wat een leuk verhaal, een mooie start van een mooi jaar, genieten meid!!!
    Op naar het volgende verhaal

  • 07 Januari 2015 - 20:17

    Francine:

    Hoi Kelsey,
    Tijdsverschil. Voor jou vroeg in de ochtend, hier woensdagavond. Fijn dat je zo goed opgevangen wordt.
    Natuurlijk geef ik aan de collega, s je site

  • 07 Januari 2015 - 21:23

    Denise :

    Ha super zussie,
    Wat een gemis, die altijd leuke kelsey. Gelukkig hebben we internet, kunnen we je toch een beetje in de gaten houden! Geniet er van knapperd! Maar dat doe je al, dus komt goed.
    Love you
    Xx

  • 08 Januari 2015 - 20:11

    Antonie:

    Door jou verhaal te lezen is het net of ik er bij ben. Geniet er van ik blijf je volgen. Lieve groetjes Antonie

  • 10 Januari 2015 - 12:08

    Bert:

    Hoi Kelsey,

    Wat super vet dat je in Australië zit. Hoorde van ons mam dat je ging en heb je helaas niet meer kunnen spreken daarover. Mooi dat je ook je droom waarmaakt.
    Leuk om je verhaal te lezen zo. Ga je zeker volgen!!

    Geniet ervan want het is een mooi land. Als je tips of things to do wil weten. Just ask me!! Melbourne is een mooie stad. Met zijn mooi straatjes. Ga zeker een dag naar Phillip Island als je de kans krijgt. Komen pinguïns aan. Super vet om te zien. Ook de great ocean road moet je gedaan hebben. Van horen zeggen want wij hadden helaas geen tijd daarvoor.

    Geniet intens en doe wat je wilt doen. Wordt een super gave ervaring en hopelijk wordt je net zo verliefd op Australië als dat ik en Kim zijn. Want wat is het een mooi land! Met hele mooie warme mensen.

    Cheers,
    Bert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 September 2017

On the road again!

19 Februari 2016

It's a choice

15 Februari 2016

Please, help to CHANGE the world!

08 Februari 2016

So thankful

01 Februari 2016

"NIET" BANG KOK
Kelsey

In Australia at the moment ♡

Actief sinds 07 Jan. 2015
Verslag gelezen: 822
Totaal aantal bezoekers 19812

Voorgaande reizen:

07 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: