"NIET" BANG KOK - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kelsey Kelsebels - WaarBenJij.nu "NIET" BANG KOK - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kelsey Kelsebels - WaarBenJij.nu

"NIET" BANG KOK

Door: Kelsebels

Blijf op de hoogte en volg Kelsey

01 Februari 2016 | Thailand, Bangkok

Ziek in de trein onderweg naar het vliegveld in Geneva... Ik kon oderweg een citroen en gemberthee kopen die ik enigzins kon drinken slokje voor slokje..
Ik kwam aan op het vliegveld en nog steeds niks gegeten.. haha! Ik voelde me echt zwak en beroerd. Ik kom aan en kijk op het bord.. FRANKFURD (wat mijn tussenstop was) GECANCELED! NOOOOOOOOO Ik had dit nog nooit meegemaakt dus ik wist niet goed wat te doen! Ik liep naar de infobalie maar ze zeiden dat de vliegmaatchappij een nieuwe vlucht voor me zou boeken en ik hoefde hier niet voor te betalen. Gelukkig maar!

Ik hoefde maar een uurtje te wachten en kon met de vlucht mee naar Zurich, waar ik een overstap had van 4 uur naar Bangkok. Ik was zo moe dat ik de vlucht naar Zurich geslapen heb en ik kon eindelijk weer wat eten toen ik in Zurich was. Hier heb ik ook gslapen en na 4 uur stapte ik in het vliegtuig onderweg naar Bangkok. Ik kwam zelfs een uur eerder aan in Bangkok dan gepland. En hier zou ik een goede vriend van me ontmoeten waar ik veel tijd mee heb doorgebracht in Australie! Chriss! Hij zou een half uur nadat ik aan zou komen met het vliegtuig naar Singapore gaan onderweg terug naar Australie. Het voelde super goed om hem nog even 5 minuten te meeten voordat ik het drukke Bangkok in ging!

Ik pakte de trein naar Hua Lumpur, en praatte maar met twee SChotse reizigers omdat ik geen ideeeee had waar ik heen ging.
Tijdens mijn ziekheid heb ik een hostel geboekt in Khao San Road omdat dit eigenlijk het eerste open stond toen ik iets intypte bij Google haha! ik wist tot 5 uur voor mijn vlucht nog niet waar ik heen ging dus heb ik maar snel een vlucht geboekt. Ik kwam aan bij het treinstation en heb een taxi naar de bekende Khao San Road gepakt. Dit zou een bekende plek zijn voor backpackers. Ik kwam aan bij The Rainbow Hostel en checkte in. Zoals vaak op internet hadden ze een prachtige kamer staan. Ik had een single room geboekt omdat ik dacht dat ik hier wel behoefte aan zou hebben na mijn reis. Ik kwam boven in het kamertje. HAHA! ik wil niet verwend overkomen want ik geef er geen reet om, ik kan wel wat hebben. Maar de kamer was heel mooi gepresenteerd, en het was echt een heel klein vies verstikt schimmelkamertje met een bed die echt helemaal doorgelegen was. De geur op de kamer rook naar een oude kelder van een voorde oorlogs gebouwd huis haha! Maar goed... ventilatortje aan, deurtje open.. even luchten en spullen dumpen en meteen op pad!
Ik ben naar de Khao San Road gegaan. Dit is een super drukke weg met kei veel mensen die je vanalles aan lopen te smeren. Minder erg als in Bali.. Ook al was het kei druk. Mensen met gebakken schorpioenen enzo ahhaa! Geniaal. Overal rijden TUK TUKs, dat zijn scooters met een bak erachter die mensen vervoeren. Ik voelde me wel meteen thuis! Vooral omdat ALLEs gewoon op een gigantishe kermis lijkt. HIAHA! Alles heeft kleurtjes zoals op de kermis. Op de kermis heb je van die karretjes van de Spin bijvoorbeeld, met van die glitterlak, zo zien de tuktuks en auto;s er hier uit! GENIAAL! Ik vind dat PRACHTIG! Overal zie je heeeel veel kleurtjes enzo wat me heel blij maakt.
Ik ben later een dutje gaan doen en hierna ben ik de straat op gegaan en ben bij een cafe gaan zitten en mijn dagboek gaan schrijven. Het was echt een chaos en had al snel door dat het toch wel een typische feeststraat was voor mensen die het leuk vinden om zichzelf KNETTERzat te drinken. Niet helemaal mijn ding dus..
Er zat een andere jongen alleen aan een tafeltje waar ik vroeg of ik even bij hem mocht zitten en dit was prima. Ik raakte met hem aan de praat en even later zijn we naar een reggae bar gegaan. Hij zei: Dat is wel iets voor jou! Haha! Even later stond ik met een super ouwe rasta hippie te jammen op het podium! HOPPA! Bangkok gets Kelcified!
Na wat biertjes ben ik gaan slapen, en de dag erop ben ik opgestaan en heb ontbijt gehad bij het hostel. Er kwam een oudere man naast me zitten uit Israel en raakte met hem aan de praat. Hij was echt SUPER aardig en heeft me wat informatie gegeven.
Ik voelde dat ik de stad uit wilde en wilde naar Pai, want heb veel goede verhalen hierover gehoord van vrienden die ik tijdens het reizen heb leren kennen. Het schijnt echt een hippie town te zijn. ( EN DAT IS ZO! WEER EEN NIEUW THUIS GEVONDEN!)
Ik wilde naar het treinstation om een ticket te kopen voor de nachttrein naar Chiang Mai. Ik pakte de Tuk tuk (die je vaak oplichten0 en op het laatste moment stapte Slommo ( de Israelische man) bij me in. Hij Wilde me even laten zien hoe je met de tuk tuk bestuurders om moet gaan. Ze proberen je ook vanalles aan te smeren.. en Slommo was wel echt geweldig! We hebben een ticket gekocht voor de trein en ik kon om half 6 met de nachtrein naar Chiang Mai!
Slommo vroeg of ik met hem ergens mee naar toe wilde.. het was HEEL groot,... ik vroeg of het een tempel was.. hij zei ja! Ik dacht OKE! We gingen er heen maar het was een GIGANTISCH shoppingcentrum haha! Echt zo grappig om tezien.. zoveel kleurtjes en dingetjes en zo.. ik ben wel trots op mezelf want ik ben van mijn koopverslaving af! Als je leeft vanuit je backpack kan je niets echt kopen want ik wil niet met een zware tas rondlopen ahah!
Het was gewoon grappig om te zien..
Toen we terug kwamenb ij het hostel ging Slommo weg omdat hij de dag erop naar zijn zoon in New York zou vliegen. Ik bedankte hem hartelijk en ik ben nog naar een paar prachtige tempels gaan kijken in de stad vlakbij Khao San road en om half 6 was ik op het treinstation voor de trein naar Chiang Mai!
YEAH! Op naar het Noorden, Jungle, watervallen en bergen!

Ik schrijf later verder want ben al 2 uur aan het typen haha!
XXXX love you! THAILAND IS GEWELDIG!

  • 01 Februari 2016 - 13:00

    Mamski:

    Lieve lieve schat,

    Wat heb je het weer fantastich onder woorden gebracht, jou avonturen.... Ik heb er even de tijd voor genomen om het te lezen, ik moest ook stoppen omdat mijn tranen het zicht weer belemmerden... Wat heerlijk om weer heel even terug te zijn in de 'spanning' richting mijn 50ste verjaardag, je appte net dat je emo bent.... SHAKE HANDS BABY!!!
    Het lijkt bijna onmogelijk dat je zoveel kunt beleven in relatief korte tijd.
    Lieve Kelsey, mijn heerlijke mooie dochter van inmiddels ook al 25.... geniet van de wereld, geniet van alle mensen die de mazzel hebben om jou te leren kennen..... geniet!!!!!!

    LOVE YOU SO MUCH XXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 September 2017

On the road again!

19 Februari 2016

It's a choice

15 Februari 2016

Please, help to CHANGE the world!

08 Februari 2016

So thankful

01 Februari 2016

"NIET" BANG KOK
Kelsey

In Australia at the moment ♡

Actief sinds 07 Jan. 2015
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 19807

Voorgaande reizen:

07 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: