ROLLERCOASTER - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kelsey Kelsebels - WaarBenJij.nu ROLLERCOASTER - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kelsey Kelsebels - WaarBenJij.nu

ROLLERCOASTER

Blijf op de hoogte en volg Kelsey

18 Januari 2015 | Australië, Melbourne

Wat een gekke dagen. Geen planning dus ik vlieg overal gewoon mee met de wind die ALLE KANTEN op blaast.
Het is echt ongelooflijk..
Afgelopen woensdag was ik bij Laura (in Australie XP) thuis aan het chillen. Ik zou donderdag naar Andra gaan, een meisje die ik heb leren kennen dor een vriendin van me, Laura, die nu nog WEL in Beek en Donk is. Ik had namelijk donderdag de RSA cursus en zou een keer Andra gaan ontmoeten.
Afgelopen zondag zouden we namelijk al naar de 1000 steps gaan, maar dit ging niet door omdat ze naar een feestje waren geweest en ze konden toen niet meer rijden. Ik was toen een beetje teleurgesteld omdat ik toch wel echt zin had om die bergen te gaan beklimmen. The 1000 steps is een plaats waar vroeger de soldaten overheen moesten en er zijn heel veel soldaten gesneuveld daar. Het is een route van 2,4 of 1,8 km berg op, en ze hebben er trappen neergelegd dat er dan precies 1000 zijn. Zwaaaaaaar en vooral voor een rokert hahaha ;)

Ik wilde Andra een sms sturen om te vragen hoe laat ik donderdag bij haar zou zijn. Ze smste terug: Heeeey we gaan nu naar de 1000 steps wil je mee?! De 1000 steps zijn "in de buurt" van waar ik was. Ik wilde suuuper graag mee! Dus ik belde haar meteen op om te vragen of ik niet gelijk wat spullen mee kon nemen zodat ik dan daarna al bij haar zou blijven aangezien ik donderdag toch zou komen. Ze zij Jaaaa prima! Maar we zijn over 45 minuten al daar! Dus ik SUUUPER snel men backpack in gepakt, zo snel mogelijk zo veel nuttige spullen in gepakt en Ruud heeft me naar de trein gebracht. Wat is het ook een goeie vent een he, echt GEWELDIG!

Dus ik zat een kwartier later op het treinstation te wachten op de trein, ja de wind kwam inneeens van het westen en ik werd zo het oosten ingeblazen. Ook zo "toevallig" dat ik net Andra een smsje stuur en ze net in de auto stapt om mijn kant op te komen.

Een uur later ontmoette ik Andra. Wat een GENIALE vrouw is dit. Het is een "meisje" van 28 en ze komt uit Romenie. Ze lijkt zoooo veel op mij! We hebben echt dezelfde blije humor en we zijn allebei even kinderachtig. Ze heeft ook haar dreads helemaal in kleur gewikkeld zodat het ook net een levende kerstboom lijkt, en ze is verslaafd aan fluorizerende dingen. Hahaha oh my gooood..
Ook had ze een vriend van haar bij Dristry, een hele chille gast. We zijn de berg bij de 1000 steps op gereden en zijn toen gaan wandelen. Wouw wat een mooie uitzichten. soms kon je net tussen de bomen doorkijken naar de bergen die er achter lagen en je zag gekke vogels, hoorde gekke vogels en overal staan palmbomen. Wouw... echt prachtig. Het was zon trappetje door de jungle (het leek net een jungle) en het deed me op een of andere manier echt aan de Efteling denken. Maar dan NOG mooier! Oooh en we hebben echt gelachen, gekke Andra, ze is echt geweldig. Dankjewel Laura!!!

Later op de avond zijn we rond 1 uur naar bed gegaan. Ik kon bij Andra slapen en we hebben echt nog 2 uur zitten buurten en konden niet slapen van het lachen. We gingen echt helemaal kapot! Ik zei ook: Weltrusten en ze herhaalde dit heel grappig, daarna zei ik slaap lekker en toen begon ze KEI Hard te lachen omdat ze echt zo SCHRAAP LEKRKRR hahahaha ja ik kan het eigenlijk niet echt navertellen. Super vet.

Donderdag, de dag erop had ik de RSA course. dit is Responsability bladiebla bla bla bla Alcohol. Het was een VIER uur lange cursus over hoe mensen reageren op alcohol, wat voor boetes je wel niet krijgt ($17.000 als je een minderjarige drank schenkt :O) en hoe je moet reageren als er een dronken persoon achter de bar zit. Oi oi oi .. Boring.. Marja het was nodig, want IK HEB MEN RSA GEHAALD! Dat betekend dat ik nu 90% meer kans heb op een baan als ik ga solliciteren achter de bar.

In de avond was er een feestje in het Noorden van Melbourne. We zijn hier heen geweest en was kei gezellig! Een gekke drum&bass dubstep vage DJ. We hadden zo zitten flauwekullen haha echt geeeeniaal! Een biertje kost hier al gauw $8 !! Dat is minder dan ik verwacht had voor dat ik hierheen kwam maar is toch al 6 euro. Ongeleeeeuffelijk.
Andra zei: It looks like I know you for AGES! En dat is ook echt zo, het lijkt net alsof ik haar al jaaaren ken.
Oja, Andra gaat ook naar heel veel Goa feestjes Whoehoe! Welcome to the psyfamily.. HIPPIEEES!! Whoehoe! Ze is een bodypainter en maakt echt de meest prachtige schilderijen bij mensen op het lichaam! Echt zoooo prachtig, ze is zo creatief.

De dag erop zijn we naar een opshop geweest.. NEEEEE KRINGLOOPWINKEEEEEELS!!!!!!!! AAAAAARRRRRGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHH dit is niet goed voor mijn brein. Serieus op elke hoek van de straat zit een kringloop winkel! ik mag echt niet naar binnen kijken dan.. Oja ik heb maar heeeeel weinig ruimte in mijn backpack.
Maar we hadden afgesproken om naar de kringloop te gaan om een gekke outfit te zoeken voor Rainbow Serpent Festival. Schijnbaar loopt iedereen er daar gestoord bij dus ja, ik doe gewoon mee... Ik heb al genoeg gekke outfits maar nog niet ZOOO gek :)
In de middag gingen we naar een kringloop om de hoek bij Andra. We waren al een tijdje aan het rondzwalken en inneens kreeg Andra super last van haar buik, dus wilde ze naar huis Ik vond het te mooi weer om naar huis te gaan dus zei dat ik wel even in de straat zou rond blijven bonjouren. Toen Andra weg was voelde ik pas weer even dat ik er alleen voor stond en was op dat moment wel even heftig. Het is zo raar, het is ECHT een emotionele rollercoaster. Met Andra samen liep ik gewoon over straat van oooh jaa ik loop hier effe... en toen ze weg was was het meteen zo van: Oja ik ben alleen.. eehhh wat ga ik doen eehhh haaaah???
Mijn gevoel kan echt van de hak op de tak omslaan als ik even geen idee heb waar ik heen ga. Ik voel me dan echt een heeeeel klein meisje in een HELE GROTE wereld. Maar goed, ik ben wat gaan eten en ben daarna naar Andra's huisje gegaan. Ik merk nu al hoe fijn het is om hier mensen te hebben waar je naar toe kan gaan, maa soms voelt het wel een beetje alsof ik afhankelijk ben van de al bekende mensen. Dit is helemaal niet zo en dit wil ik nu ook leren los laten, maar het is gewoon zo fijn om mensen om je heen te hebben!!

Oke, we gingen in de avond naar een extreem grote kringloop. Ik heb er nog nooit zo een gezien! Het leek wel de IKEA voor kringlopen Oh my goooood.... Ik denk echt dat ik een vliegtuig nodig heb als ik terug kom om al mijn zooi mee te nemen! hah nee grapje ik doe heeeel rustig aan :) Ik leer het wel een keer :D Hahhahaa.. Oeps..
Maar, in de kringloopwinkel zag ik het hangen.. daar was ze, de mooiste trouwjurk die ik ooit heb gezien! Dus, ik heb hem gekocht, ik ga in een trouwjurk naar Rainbow. Gelukkig heb ik mama's trouwring ook om :) Ik ga met Andra trouwen!! Yeah Ook heb ik een gekke hartjestas en van die suuuuper lelijke fluor gele waterschoenen. Prachtig.

We hebben hierna bij Lentils gegeten. Het is een soort "Burgers" zoals in Eindhoven. Het wordt gerund door vrijwilligers. Je mag zelf bepalen hoeveel geld je geeft maar er ligt op tafel wel een brief waarop staat hoe ze werken. Als je bijvoorbeeld $5 of minder geeft is dat niet genoeg om de kosten te dekken. Als je $10 geeft heb je je eigen eten betaald. Als je $15 geeft heb je eten betaald en de elektriciteit en alle andere onkosten en als je $20 betaalde zou je ook voor een ander persoon betalen. Dit is echt de opzet voor Lentils, want er komen veel mensen eten die te weinig of helemaal geen geld hebben om rond te komen. Ze bestaan al 12 jaar dus er zijn veel mensen die dan gewoon $20 geven zodat ze ook het eten voor iemand anders betalen, cool he?
Oja, Andra heeft eeen BUUUUSS! Echt een vette :D En we zijn al de hele tijd door Melbourne aan het kroezen met haar busje super gezellig :D

Zaterdag was er een PRE Rainbow Market in de stad. Hier wilde ik graag heen om al wat aanstekerhouders te verkopen. Wouw geweldig, een bult hippies in het park in de stad. Ik voelde me gelijk thuis :) Mooie mensen, mensen met prachtige kinderen, mensen met dreadlocks, mensen met de meest gekke kleding en kleurtjes, lekker biologisch eten en mensen met de meest prachtige zelfgemaakte kleding. Ik liep wat rond om mijn aanstekers te verkopen. Toen vroeg ik het bij een shopje of het vrouwtje van dit shopje mijn aanstekers wilde inkopen voor haar kraam. Ze zei toen dat zij de markt runde, en dat iedereen contributie moest betalen om daar te staan. Oeps... :P Ze zei dat als ik door wilde gaan met verkopen ik dit wel moest doen, dus heb ik dat maar gedaan. Hahaha super lomp ! :D
Ik hoefde maar 20 dollar te betalen omdat het al bijna afgelopen was, en mocht daarna ergens gaan zitten op mijn kleedje. Ik heb er toch weer 8 verkocht!! Super chill.
Hierna ben ik met Katrina, een vriendin van de Laura die nu in Australie woont, naar Saint Kilda gegaan. I LOVE ST. KILDA! Ik wil hier al heel lang heen omdat ik een prachtig lied ken. Het is van The Cat Empire, een band uit Australie. Dat kun je ook wel aan de muziek horen! :)

Lord unchain my hands,
let me sing inside the crowded trams,
let me dance among the traffic jams,
we're going to sleep on the ST. KILDA sands :D

Lord unbind my feet,
Let me mingle with the good people I meet,
Water rising up into the street,
Unbind my feeeeeeet!! :D PRACHTIG

Check out: The cat empire, the crowd.
https://www.youtube.com/watch?v=BSc1zdRzNBE



Lekker gezwommen met hoge golven. Later zijn we naar een gek feestje geweest. Oke.. het was een DRESS UP party. dat is een ding wat ik ook al geleerd heb. Australie doen niet aan carnaval, hun zijn gewoon ALTIJD gek genoeg om carnaval te vietren. Ze hebben echt ooooooveral lak aan.. Echt geweldig. De meest bizarre outfits. Ik wist dit niet helemaal dat het een dress up party was, dus zelfs ik voelde me er niet in het plaatje kloppen omdat ik niet verkleed was.. Apart he? Normaal zullen mensen denken dat ik a verkleed ben ofzo haha en nu voelde ik me zelfs undressed up haha ;) Andra heeft men dreads in de meest bizarre knopen gelegd en men dreads stonden allemaal overeind. Geniaal hahaha. Ik heb ook prachtige schmink van haar opgekregen. Het was een suuuuper vet feest. Oja ik heb ook echt geleerd dat ze op veel plaatsen echt geen bier kunnen tappen haha :P Meer schuim als bier.. maargoed, genoeg gezever, Ze kunnen wel feesten als de GEKSTE!

Ik heb echt al heeeeeel veel momenten gehad dat ik echt dacht.. Dit kan echt geen toeval zijn, Dankjewel Universum!!! Echt geniaal, YOU ONLY HAVE TO LISTEN!! --> August rush, die film is de moeite waard om te kijken.


Netjes Melbourne.

  • 18 Januari 2015 - 11:27

    Mamski:

    Lieve lieve schat,
    Heerlijk om je avonturen in verhaaltjes te lezen, het enthousiasme spat ervan af, ik zit hier met tranen in mijn ogen, zooo trots ben ik op jou dat je zonne stoere held bent. En ja, ik heb het voorgelezen aan je tijgertje, zijn lompe kop op mijn schoot en volop knuffelend!!! ♥♥♥
    Toeval??? Nee dat bestaat echt niet. Terwijl ik dit schrijf krijg ik een appje van je, dus die ga ik snel lezen!

    Love you so much sweety, dikke kus van mamski en Tigre xxxxxxxx

  • 18 Januari 2015 - 15:33

    Mari En Friedy:

    Kelsey,
    van mamski je blogadres gekregen,en we zitten nu je eerste ervaringen te lezen,
    in dit ontzettend grote land......prachtig.
    Heel veel plezier de komende tijd en veel groetjes uit Aarle.

    Mari en Friedy
    .

  • 19 Januari 2015 - 13:56

    Hilda:

    Hey meis....JIJ geniet....kei mooi,hoe alles klopt voor je..tenminste de meeste " dingen" wel ,blijf daarop vertrouwen lieve Kelsey,dan kom alles GOE!!! Knuffffffff Hilda

  • 20 Januari 2015 - 10:13

    Cilla:

    Geweldig Kelsey! Heerlijk om te lezen

  • 20 Januari 2015 - 11:25

    Patty:

    Lekkerding!!
    Damn ik kryg ook gewoon tranen in mijn ogen als ik dit lees...en dan vooral tranen van blijdschap en een beetje verdriet.. maar godsamme wat ben ik trots op je aapje!! :) ik had t al bij Laura gelezen ovegeniaal echt geniaal..iedereen denkt aan je!!
    En kzit hier ook echt met da liedje in me hoofd tofff! :) voelt toch een klein beetje alsof ik bij je ben wijfiee!! ♡ geniet van de momenten dat je alleen bent en zo verloren door de stad loopt. Ik weet je bent groot en wijs genoeg...je red je wel! Oeioeioeiii wa maak ik me soms druk hihi. Maar t is je allemaal gegund meis. En ik kan niet wachten met naar je toe komen!!!! :)
    Ik lees snel weer iets van je. Je schryft t echt mooi..voelt alsof ik naast je sta haha! En kzie je soms al helemaal staan in die winkels met frutselsspullen.Geniaaal! Stuur maar op ;)
    Ik heb een dikke vette lieve kuss van jou op de buik van nikkie gegeven!!
    Ik hou je op de hoogte...en jij mij hihi! :)
    Groetjes aan iedereen!!! Doe een dansje voor me daarzo heerlijk kind!!!!
    Ikmisjeee en hou ontzettend veel van je mijn gekkenhuisssss

  • 20 Januari 2015 - 11:42

    Sasja Wolterink:

    wat geweldig om je verslag te lezen. Ik kreeg er kippenvel van!
    Kijk uit naar t volgende verhaal!
    Heel veel plezier en genietse!

  • 20 Januari 2015 - 15:39

    Vlinder Bo:

    WAAAAHA me is jealous and so happy for you in the same time <3
    Super vet dit avontuur.... visualiseer alles wat je verteld omdat je zo levendig schrijft en lekker brabants nie :P
    Duidelijk ;)
    Live Life to the MAX
    Go with that flow babe, het valt je allemaal toe....toevallig hihihihi
    Knuffffff

  • 20 Januari 2015 - 19:40

    Ellen:

    Hoi Kelsey...."even" al je verhalen tot nu toe gelezen....het ziet er geweldig uit en fijn dat je het zo naar de zin hebt. In het filmpje miste ik alleen een shot van je dreads in het helder blauwe water....maar dat zal nog wel komen. Geniet ervan, maar dat gaat lukken....en succes met het vinden van een leuk baantje!!
    Groetjes en tot het volgende verslag.....Ellen.

  • 26 Januari 2015 - 20:25

    Leroy:

    Hey zusje! Allereerst gefeliciteerd met je verjaardag, jij vermaakt je daar wel zo te lezen. Leuk dat je alles wat je meemaakt hier neerplant (op z'n kelsies :P).
    Geniet van je verjaardag vandaag, veel plezier! xx Leroy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 September 2017

On the road again!

19 Februari 2016

It's a choice

15 Februari 2016

Please, help to CHANGE the world!

08 Februari 2016

So thankful

01 Februari 2016

"NIET" BANG KOK
Kelsey

In Australia at the moment ♡

Actief sinds 07 Jan. 2015
Verslag gelezen: 453
Totaal aantal bezoekers 19821

Voorgaande reizen:

07 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: