DANCING QUEEN - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kelsey Kelsebels - WaarBenJij.nu DANCING QUEEN - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kelsey Kelsebels - WaarBenJij.nu

DANCING QUEEN

Door: Kelsebels

Blijf op de hoogte en volg Kelsey

21 Januari 2015 | Australië, Melbourne

Er is zoveel te doen hier, ik kan het echt allemaal niet meer bijhouden. Oja, ik wil trouwens iedereen die op mijn blogs reageert suuuuuper erg bedanken! Dat is echt heeeel erg lief. Ik kan namelijk niet iedereen persoonlijk benaderen, maar ik heb stiekem voor diegene die geen facebook hebben mijn map met Australie openbaar gemaakt zodat iedereen wat van de foto's kan zien als ze willen ;) Echt heeeeeeeeel lief!!
Ik kan op dit blog namelijk maar een beperkt aantal foto's toevoegen, en ik heb er nu al best veel haha :d

Ik merk echt dat ik hele rare dromen heb. Dit heb ik ook gehad in Spanje toen ik daar 3 maanden was. Alsof je brein weet dat je aan de andere kant van de wereld zit of zo. Alsof hij er heel veel moeite mee heeft om alle informatie te verwerken van dingen die ik tegenkom, bomen die ik nog nooit gezien heb, mensen die ik ontmoet maar ook juist heel veel dingen die ik droom gaan over mensen die ik al jaaaaren niet gezien heb. Heel apart, alsof mijn brein nu pas lucht krijgt na alle prikkels van Nederland om alles te verwerken van jaren geleden. Heel apart.
Ik droomde deze week ook dat een jongen die ik ook al 100 jaar niet meer gezien had het vliegtuig naar Australie pakte, maar hij was te laat. Wij stonden allemaal te kijken naar het vliegtuig dat al klaar was om op te stijgen. Op het laatste nippertje sprong hij achterop het vliegtuig en hield hij zo de staat van de vleugel vast, en ZOEFFFF weg was het vliegtuig. Die is dood dacht ik in mijn droom, want in de lucht is het -50 graden en het duurt zon 24 uur. Hoe kom je er bij? Hahah heeel raar... Ik heb nog veel meer dromen gehad maar die zijn echt te vaag om uit te leggen

Gisteren ben ik naar het strand in St. Kilda geweest. Er stond een boot in de fik, overal loeiende sirenes en brandweerwagens. in het begin ging de rook richting zee maar inneens draaide de wind en kwam er een tornado aan rook onze kant op geblazen. Het rook zo ranzig en stonk naar verbrand plastic bahbah. we pakte meteen onze spullen en zijn gegaan.

Nou, wat ik gisteren meemaakte was echt iets, ik kan het niet anders uit leggen dan BOOM VIBES. Wouw... ik snap er helemaal niks meer van. Ik zou met Andra naar iets gaan maar ze wilde dit als verassing houden. Ze had per ongelijk verraden dat het een dansdingetje was. Ik kon me er dan alsnog helemaal niks bij voorstellen, maar wat ik dacht was dat we in een groep ofzo zouden staan en dat er iemand een dans voor deed of iets en dat iedereen hem na zou doen. Het heette 5 rythems ,nog nooit van gehoord.
Ik probeerde zo min mogelijk te verwachten dus ging er met open mind naar toe. Samen in Andras prachtige busje reden we door de stad. Het is zo geweldig want in het begin was ik een beetje zenuwachtig over het Engels praten enzo, en elke keer op nieuw een gesprek beginnen met mensen die je niet kent of iets, maar met Andra voelt het zo natuurlijk, ook het Engels praten. Het gaat helemaal vanzelf en als ik iets niet fatsoenlijk uitleg begrijpt ze het alsnog :D. Gekke stad Melbourne, ik durf er nog niet met de auto doorheen te rijden. Overal trams en metro's en treinen en alles deur mekaar!

Maar goed. We kwamen aan bij de plek waar we naar het "dans dingetje" gingen. Het was in een oude kerk. Geniaal. Het viel me al op dat er echt heel veel verschillende mensen de kerk binnen liepen. We betaalde $20 dollar. Ik wist echt niet wat me te wachten stond maar ik ging gewoon mee. Ik kwam de dans zaal in waar iedereen aan het dansen was. Ik kwam binnen en er stond hele rustige chille muziek op, een soort tranceachtige beat zoals op de cd's van Buddhabar die mama had,

Ik keek al meteen men ogen uit en kreeg al gelijk kippenvel toen ik de menigte zag. Ik dacht met een klein groepje iets doen, maar tot mijn grote verbazing stonden er wel 80 mensen binnen. De ene stond met zijn ogen dicht, de ander met zen ogen open. De ene lag op de grond te rollen de ander zat in een yoga of meditatie houding. Mensen waren allemaal aan het dansen, maar niet in een groepsdans of iets dergelijks, nee.... Iedereen was in zichzelf aan het dansen, allemaal helemaal in zichzelf. De ene heel uitbundig en de andere heel intiem. Ik pikte er al meteen uit dat het geen fluit uitmaakte hoe je er bij staat, wat voor kleding je draagt, hoe je bent, lang groot, jongen meisje, hoe oud je bent, maakt niet uit. Allemaal verschillende bijzondere mensen bij elkaar. Dit voelde al heel goed.
Ik deed een paar yogahoudingen die ik van Ilse geleerd heb om wat los te komen. Het zou eerst een warming up zijn =, en daarna een "les". De muziek is gebaseerd op the 5 ryhms. Ik weet niet precies wat het was, maar het ging van een soort klassieke muziek tot aan highlight tribe muziek met didgeridoos en trance beats. Het was prachtig, wanneer de muziek veranderde, veranderde ook de sfeer in de zaal. Ik voelde me heel erg op mijn gemak omdat mensen totaal niet bezig waren met mij, maar iedereen was met zichzelf bezig. Na wat fijne oefeningen ging ik mee met de flow de zaal in en ging door de menigte heen dansen tussen allemaal verschillende mensen. Wanneer de muziek harder ging gingen mensen harder of meer in zichzelf dansen of juist buiten zichzelf. Het gekste vond ik dat wanneer je normaal op een feest bent of op een concert, dan duurt het evenwanneer mensen loskomen. Mensen drinken bier om er in te komen. Hier was het ook zo dat er een warming up was, maar de sfeer was al meteen zo FULL ON dat het leek alsof je al de hele week met deze mensen op een festival stond, ZO BizAR! De saamhorigheid was zo geweldig! Mensen danste echt helemaal rond de zaal en wanneer je iemand aan keek begon die ook t lachen. De Sfeer was ZO intens. Echt ongelooflijk. De muziek wisselde af van ballet muziek naar tribe. en het was zo bijzonder! Soms kwam er iemand echt meezingend met de muziek voorbij, de ander deed midden in de menigte zittend een meditatie, de ander lag in foetus houding op de grond, de ander neemt een random persoon bij de arm om samen mee te dansen en de ander hing tegen een muur aan.. zo ongelooflijk... Achter in de kerk stond ook een deur open en ik ging soms even naar buiten voor een frisse neus en om even de zomer te ruiken. Mensen liepen dansend buiten of zaten buiten te mediteren. De saamhorigheid maakte zoveel bij me los! Ik kreeg echt een BOOM gevoel.. Super dikke smile op mijn gezicht en tegelijkertijd zo emotioneel vanwege de intensiteit van de sfeer.. WOUW... Het was vooral dansen met je ademhaling, zoals een luchtballon inzakt wanneer hij leegloopt, en weer opleeft als je een ballon opblaast..

Op een gegeven moment hoorde ik steeds een kreet van mensen die op die manier energie uit hun lichaam lieten gaan, alsof ze zo blokkades in hun lichaam ophieven. Steeds vaker gingen mensen gillen of gewoon schreeuwen om hun energie te uiten, klappen, stampen op de grond, gillen, knuffelen, schreeuwen van AIAIAIAIAIIIIII Omg... allemaal dor elkaar echt insane,. Ik voelde mezelf lachen met tranen in mijn ogen dat je dit kunt meemaken met mensen die je helemaal niet kent.

Op een gegeven moment werd de muziek rustig. Ik besloot om op mijn rug op de grond te liggen tegen de muur aan met men benen omhoog tegen de muur. Adem in, adem uit. Ik werd helemaal emotioneel toen ik aan Tigre dacht en kreeg het gevoel dat ik zin had om te ontladen. Super fijn. Ik keek omhoog naar het hoge plafond van de kerk en zag om me heen mensen dansen midden in de zaal en ik hoorde door de rustige muziek heen ook iemand huilen. Het maakte zoveel bij iedereen los, echt te gek om uit te leggen, echt MAGISCH. Aan het eind riep de vrouw iedereen bij elkaar om dicht bij elkaar te zitten. Ze vroeg of er mensen waren die nog iets wilde zeggen. Ik wilde graag delen dat ik iedereen super erg wilde bedanken voor deze bijzondere ervaring en dat ik me meteen super welkom voelde. Iedeeen begon te klappen! Zo geweldig.. BOOMMM!!!
Meer mensen deelde dingen. Een meisje zei ook echt huilend, ze zat denk ik zelf ergens mee, als je ergens mee zit pak dan gewoon iemand vast en geef dan gewoon een knuffel!! Iedereen hier in de zaal zal dit met open armen ontvangen!! En pffff weer iedereen begon te klappen.. wooouuuwww... Aan het eind van de les vroeg de vrouw of iedereen de ogen wilde sluiten. Denk aan je lieve familie, je vrienden, alles waar je van houd... Open nu je ogen en kijk eens om je heen, kijk de mensen in de zaal eens in de ogen aan en kijk eens met hoeveel bijzondere mensen we hier bijeen zitten. Dit was ook zo intens! Daarna zei ze, we pakken nu alles in de lucht op met je handen en maakte een kommetje voor je mond. Ze telde tot 3 en we bliezen met zen alle tegelijk alle emoties als paardenbloemzaadjes door de lucht heen.. WOOOOOUW!!!!!!!

Hahaha Verekte hippieeees!!

Hierna ben ik met Andra gaan eten bij een restaurant met Thai;s eten. Heeeeerlijk ... En kei gezellig weeeer!!
Vandaag ga ik zwemmen want het s kei lekker weer!! Ik ga daarna ook men zooi bij elkaar pakken voor Rainbow Festival :D Ik heb er ZIN INNNN!!!!! WHOEHOE!!! Vannacht is Kassandra terug gekomen waarmee ik naar Rainbow Serpent festival ga :D Yeahhhhh :D super vet.. het is een 5 daags GOA festival met alleen maar HIPPIEEEES whoehoe! :D Om het maar een naam te geven...
En men laatste dag van het festival als de muziek om 12 uur stopt, ben ik JARIGGG !! :D:D:

Dus,,, ik heb vanaf morgen helemaal geen bereik meer aangezien ik in een stuk woestijn zit en ook niet veel behoefte heb aan internet ;) See you lateeeeer <3<3<3

ALL IN ONE!! <3 BOOOOOOOM!!!!!!!!!! WE ARE LOVE <3

  • 21 Januari 2015 - 08:01

    Mamski:

    Prachtig, prachtig.... nu snap ik wat je zei over lachen en huilen binnen een uur, en dat je dat niet ff in een appje kon vertellen, heel intens allemaal.....
    De magie van het universum, de juiste mensen op de juiste plek, vaak wordt het nog steeds 'toeval' genoemd, haha.
    En nu idd op naar het festival, voor de eerste keer je verjaardag in bikini!!!!

    Gow with the flow girl!!!!

    XXXXXXXX

  • 21 Januari 2015 - 09:33

    Denise:

    Je gaat toch niet elke keer een stuk schrijven waarbij ik moeite moet doen om niet te janken he! :P
    Super vet man, echt een hele vette ervaring. En wij vinden het al leuk als ze bij de zumba door elkaar gaan rennen en elkaar blij aankijken hahaha.
    Heel veel plezier op het festival. Ik kan je dan wel appen maar dat heeft dus geen nut :p Maarja, we spreken elkaar de week erop wel weer.

    (L)

  • 21 Januari 2015 - 12:28

    Nikkie:

    Oh wat een avonturen!!
    Heeel veel plezier op Rainbow!!! Doe een dansje voor me en de zon de groeten hihi
    En Hele fijne verjaardag vast :D

    XXXXX

  • 21 Januari 2015 - 22:09

    Janoutje:

    Wat heerlijk om te lezen jou verhaal. Ik voel de hele vibe op me overslaan, zo als je het in woorden weet te vertellen prachtig gewoon! Ik lees al dat je zo helemaal op jou plekjes komt, nu al. Wat fijn dat je iemand hebt die je deze dingen kan laten zien! Maar zoals we weten toeval bestaat niet. Dit moest zo zijn. Ik ben trots op je en wacht je volgende verslag met smart af. Veeeeel plezier opt festival!! Doe n dansje voor mij!!! Xxx

  • 22 Januari 2015 - 13:24

    Sasja:

    wauw! Geweldig weer! Genietse en hele fijne verjaardag!

  • 24 Januari 2015 - 20:41

    Wimpie:

    Geniet ervan kelsebels.is leuk om je blog te lezen.je schrijft leuk

  • 25 Januari 2015 - 08:03

    Susanne:

    Sow hey, zit jij even in een andere dimensie! En toch nog de tijd vinden om heerlijke reisverslagen te maken, zodat we hier in Nederland mee mogen
    " beleven" waar jij je allemaal bevind. Zowel lijfelijk als spiritueel
    Australië is tot nu toe wel het land wat goed bij je past en je maakt ongelooflijke dingen mee, maar je bent dan ook een ongelooflijk mooi mens die volgens mij niet echt toevallig deze dingen mee maakt....geniet er van en wij doen dat een stukje met je mee.

    Kus, buuf van nr. 25

  • 28 Januari 2015 - 18:08

    Ilse:

    Lieve dancing queen,

    Wat kun jij geweldig schrijven! Als ik je verhalen lees, hoor ik het je gewoon vertellen haha. Ik snap dat jouw hersenen nu overuren maken. Wat jij allemaal in 24 uur doet...alles haal je eruit, dus dat moet dan maar tijdens je slaap, in je onderbewustzijn, worden verwerkt. Hopelijk vind je binnenkort een moment om eens rustig (alleen en in stilte??)te doorvoelen en verwerken wat je allemaal meemaakt en zoals je moeder terecht opmerkt, je gaat realiseren dat het Universum voor je zorgt! Toeval bestaat echt niet.
    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Knuffel,
    Ilse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 September 2017

On the road again!

19 Februari 2016

It's a choice

15 Februari 2016

Please, help to CHANGE the world!

08 Februari 2016

So thankful

01 Februari 2016

"NIET" BANG KOK
Kelsey

In Australia at the moment ♡

Actief sinds 07 Jan. 2015
Verslag gelezen: 476
Totaal aantal bezoekers 19811

Voorgaande reizen:

07 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: