Ben je blind voor alle kleuren van de wind? - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kelsey Kelsebels - WaarBenJij.nu Ben je blind voor alle kleuren van de wind? - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kelsey Kelsebels - WaarBenJij.nu

Ben je blind voor alle kleuren van de wind?

Door: Kelsebels

Blijf op de hoogte en volg Kelsey

02 Februari 2015 | Australië, Melbourne

Woooooow... Rainbow festival... ik kan het niet geloven. De dag na het dans dingetje ben ik met de trein naar Kassandra gegaan. Kass heb ik leren kennen op een festival in Nederland. Zo bijzonder, dankjewel universum. Ik zou in augustus eigenlijk de zondag naar huis gaan met Bea en de mensen waarmee ik richting Groningen gereden was, op een festival PSY FI, maar kwam lieve mensen uit Breda tegen waarmee ik terug kon rijden dus besloot nog een nachtje te blijven. Net toen ik terug liep naar het kamp van Bart en de rest, kwam ik Kass tegen. Bart zei: Woooow kijk daar is Kass!! Die heb ik op Moongate festival in Portugal leren kennen en ze komt uit Melbourne! Woouw sinds toen regelmatig contact met Kass gehad en zij zei ook dat als ik naar goa wil, ik naar Rainbow festival wil. Wouw wouw wouw wat een vibes! Ik wil terug!! HAPPY RAINBOW!

Ik pakte op donderdag de trein naar het dorpje waar Foxy woont. Het is de bijnaam van Dave. Ik kon meerijden met Megan, Dave en Kass. Super fijn! Ze hebben echt een dikke wagen jeep achtig ding en een aanhanger erachter, Hoppaaa hangmat mee, diiikste tent mee en opblaasbare banken, super chill! Het was deze dag ongeveer 33 graden, wat ik wel prima vond.

Na ongeveer 2 uur rijden (en jaaaa dat is heeeel dichtbij) kwamen we aan in het dorpje vlakbij Melbourne waar het festival gegeven werd. We kwamen aan in de rij en ik had meteen het gevoel dat ik in Portugal Idanha Anova aankwam. Sorry ik kan niet stoppen om over BOOM te praten maar het was echt.... oooooooooooh!!
Al gelijk de vrijwilligers die er stonden riepen naar ons: WELCOME HOME!! En dat was het ook.. ik voelde me thuis daar. Vooral om de mensen die je gewoon echt in het CENTRUM van je ogen aankijken en begroeten, vragen waar je vandaan komt en ook echt een gesprek met je aangaan. Mensen zijn zo open op dit soort festivals en in deze cultuur dat ik echt kan janken als het afgelopen is omdat ik zo graag zou willen dat de hele wereld zo is..
We hebben een uur in de rij gestaan en ik benutte deze tijd meteen om men aanstekerhouders te verkopen. Ik liep langs autos, mensen draaide de raam open: Hey do you wanna buy a lighterholder!? Yes mate, ik heb er al 9 in de rij verkocht :d Super chill!! Ik moet altijd even over de drempel heen om te beginnen met verkopen maar als ik er 1 verkocht heb besef ik weer dat ik het kan en gaat het gewoon kei goed! Super leuk, en zo kom je al meteen in contact met mensen. Na een uur of anderhalf kwamen we door de poort van het festival en hadden we onze RAINBOW SERPENT festival bandjes :D We reden in een parade met wat vrienden van Kass en de rest naar een van de bergen om een plekje te zoeken. We reden naar camping North. We hebben ons kamp geinstalleerrd en toen ik even ging zitten en achter me keek zag ik dat de zon onder ging en een prachtige rood rozige lucht schilderde, Wouw wat een prachtig uitzicht! Het was echt knalrood/roze. Samen met Kass een sandwich maken kijkend naar deze prachtige haast onwerkelijke lucht.

Toen het donkerder begon te worden voelde ik al meteen dat het een stuk kouder was. In de nacht kan het bijna vriezen, terwijl het overdag wel 30 graden of meer kan zijn! Het was niet direct in de woestijn, maar zo voelde het wel. Het was kurkdroog en stoffig overal en het klimaat was heel erg te vergelijken met de woestijn. Overdag heet, snachts koud. Wouw en koud was het ook!
We zijn de eerste avond een rondje gaan lopen over het terrein. Ik kon er geen zak van zien want het was pikkedonker maar het viel wel alsof et redelijk wat oppervlakte had. Helemaal gedesorrienteerd kwamen we aan bij een ander stuk camping. We gingen even zitten en ineens kwam er een tractor voorbij met een dikke aanhangwagen met speakers erop, voor de eerste lading feestgangers. Iedereen was verkleed! Dat was mij ook verteld. Rainbow Serpent is echt een festival waar iedereen knettergek verkleed gaat. Het was echt carnaval maar dan met goeie muziek! Suuuuper vette sfeer. Ik ben niet al te laat naar bed gegaan.

Op vrijdag begon de muziek om 4 uur op de Market stage. Dit was een stage waar heel veel verschillende soorten muziek gedraaid werd. Van techno, drum and bass, house tot psytrance, ik weet het gelijk niet meer allesch door elkaar. Ook was er een Sunstage (waar de beste muziek gedraaid werd). De Marketstage was meer house achtig en de Sunstage was meer GOA.

Ook stond er een parrtij diiiiikke speakers met een bult verkleedde mensen. Geniaaaaaaaaal! De decoratie was ook niet bang!! Zo prachtig hoe ze het weer voor elkaar krijgen om met Lycra de meest geweldige dingen kunnen fabriceren. Het lijkt me echt vet om te helpen in een decoteam als dat. Er kwamen ook mensen van BOOMfestival naar Rainbow om te helpen en om samen super vette dingen te creeeren. Ook waren er compost toilleten. Dit zijn toilleten die alle ontlasting opvangen met ecologiscch toilletepapier. Ze besparen water omdat je niet door hoeft te spoelen, en alle compost wordt weer op het land gebruikt! Win win win situatie :) En ze zitten kei lekker ;)

Er was ook een diiiikke tent waar bandjes speelde, van punk tot reggae tot jazz, en er was een heel terrein waar veel mensen van de VIRAL HAPPINES shows gaven. Viral happines is een circusgroep met de meest kunstzinnige, lenige geflipte mensen. Workshops, circus, hoelahoepen, acroyoga, je kunt het zo gek niet bedenken. Er was ook een healing area ( <3) Waar je heen kunt om uit te rusten, workshops yoga te volgen, je kunt naar lezingen van mensen die iets interessants te vertellen hebben, je kunt naar klankschaalconcerten en ja Carla, ik heb mantras gezongen!! Verekte hippieeeeeees!! <3<3<3<3

Ja je weet hoe dat gaat op een festival, dat hoef ik niet zo zeer uit te leggen ;)

Ik heb een hele vette dag gehad lekker in de zon gefeest, toen ik wat moe begon te worden ben ik even naar het kamp gelopen. Iedereen was terug naar de dansvloer en ik besloot even de berg op te lopen. Ik zag heeeeeeeeeeeeel ver weg *( het leek heeeeeeel dichtbij) mensen lopen op de berg. De berg leek zo dichtbij maar als ik de mensen zag waren ze echt minimini. Ik was op blote voeten en toen ik net aan het wandelen was op de berg besefte ik pas dat ik niet nagedacht had over slangen. Ow shit, naja nu was ik toch al onderweg. Ik liep voorzichtig de berg op en ik ben maar een stuk gaan wandelen. Na een tocht van ongeveer 20 minuten (en het leek echt maar 100 meter) was ik halverwege tot 3 kwart van de berg gekomen. Ik ging even zitten om van het prachtige uitzicht te genieten. Ik keek over de camping heen naar het geluid van de stages. Prachtig, de diepte van de bergen met alle tentjes erop. Ik keek verder omhoog en zag een paar jongens daar zitten met een vlieger. Ik liep voor ze heen omdat ik verderop een diiiikste boomstam zag liggen waar ik even op wilde zitten. Even later kwam er een van de kerels richting mij om aan te geven dat ik welkom was bij hun groep. Allright gezellig met hun zitten kletsen terwijl de zon verdween achter de gigantische berg.
Het begon ook kouder te worden dus besloten we naar beneden te gaan om warme kleren aan te doen. Oja, de jongen vertelde dat je hoger gras nodig hebt voor slangen ;)

Ik ben de hele avond wat rond gesjobberd en toen ik besloot naar bed te gaan kwam ik voorbij de tent met lezingen. Ik hoorde een man praten dus dacht: Ik ga even kijken! Het was een man die suuuuper interessant vertelde over de jaren 70 etc, en ja hier hoef ik ook niet te diep op in te gaan denk ik ;) CONNECTIE, COMMUNICATIE , EEN ANDERE BEWUSTWORDING, LOVE PEACE AND HAPPINES. WE CAN DO IT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ~met deze mensen, kunnen we veranderen~ . I hope so...
Toen ik nog een keer besloot om naar bed te gaan kwam ik voorbij de Chaitent en de Chai rook wel heeeel erg lekker! Dus ik dacht nou nog 1 Chai dan en dan ga ik slapen! Toen ik in de tent kwam was er een bandje aan het spelen wat zooooo mooi klonk. Ik besloot te gaan zitten om te luisteren naar de stem van deze vrouw want ik kreeg er echt kippenvel van.
Later kwam ik erachter dat het een CABARET podiumpje was ( een heel klein schattig podiumpje in de chaitent) waar een aantal mensen de cabaret show runde, maar het was een open podium en iedereen mocht mee doen als ze wilde. Het was geniaal, de mensen die de show presenteerde waren echt ongeleeuuuufelijk! Hahaha ik heb me kapot gelachen. Later was er een jamsessie en ik mocht ook meedoen! Super vet!! :D:D Na een uur of 4 ben ik uiteindelijk naar bed gegaan. Geweldig dat ik eigenlijk al veel eerder wilde gaan slapen, dan had ik de hele show gemist! Gelukkig niet :D

Zaterdag ben ik naar verschillende workshops geweest in de circustent. Ook zoiets geweldigs!! OOOHAAA waarom is de hele wereld niet gewoon zo?>!?!?!?!?!?!
Het was een workshop, dat je rond moest lopen in de tent. Ik denk dat er ongeveer 30 man mee deed. Je ging rondlopen en op een gegeven moment moest je een maatje zoeken. Je ging tegenover de persoon staan en hield de handen tegen elkaar. Ik stond tegenover een meisje. We hielden handen tegen elkaar en zo ging je voelen hoe de energie van deze persoon is. wouw zo geniaal, intens! Random! Even later zeiden ze dat 1 van de 2 de ogen moest sluiten, en de ander moest verder gaan wandelen om iemand anders te zoeken. Het andere meisje sloot de ogen. Ik ging verder wandelen. Stopte bij een jongen en ik moest hem op de schouder tikken. Ze zeiden dat je nu bij deze persoon de handen tegen elkaar kon doen en voel de energie van deze persoon. Zo voel je hoe verschillend dit is! Echt ja onhandig om uit te leggen maar het was zo cool. Later kwam ik deze personen tegen random ergens op het festival en we hebben niet eens gepraat, maar het voelde alsof ik deze personen al kon! We keken elkaar gewoon aan van Ojaaaa ik ken jou! Dat is zo cool :D En ja er waren nog veel meer dingen die ik gedaan heb bij de workshops maar dat is echt teveeeeel om uit te leggen. CONTACT MAKEN! :D Super leuk.

In de middag was er een openingsceremonie van de Mainstage. Ja zeker, GOAAAAAA! Openingsceremonies.. wouw.... Zo geniaal. Ik wou dat ik het kon uitleggen maar kan ik helaas niet.
De mainstage was het hoofdpodium waar de beste acts kwamen, Psytrance DJs en live bands. Iedereen ging om vier uur om de stage zitten en in het midden zaten wat mannen een vuurtje te bouwen. Ze hadden met gekleurd zand een mandala gemaakt midden in de circel van de mainstage. Even later kwam een man met een microfoon de circel inlopen. Hij begon te vertellen dat het zijn 8e keer van de 18 keer dat Rainbow bestaat, hij de mainstage mocht openen. Hij zei zich heel erg vereerd te voelen. Mensen overal juichte tussendoor.. magisch. Ook vertelde hij hoe bijzonder deze energie vond die hij voelde, en dat is ook echt. WIJ ZIJN EEN! WE ARE LOVE! ALL IN ONE! Ja, ik kan zijn prachtiuge woorden niet herhalen. Uiteindelijk vroeg hij om onze ogen te sluiten, en in gedachte een waterval te zijn, of een stroming. hij vroeg ons allen in gedachten met onze energie bij elkaar te komen, in een soort mediterende vorm, en hierna op te staan en met zen alle om de energie te verdelen. Mensen stonden op en langzaam begonnen mensen te schreeuwen en te juichen en even later was iedereen aan het klappen en juichen en WHOAAAAAAH!!!!! Zoooooooo intens deze energie met deze mensen.. pfhoehoeeee... ja ik kan het gewoon niet echt uitleggen.
Even later riep de man iemand naar voren. hij was van een van de stammen van de aboriginals. Uit alle hoeken en gaten van Australie van verschillende stammen waren aboriginals bijeen gekomen om de openingsceremonie te houden. Ze gingen verschillende dansen doen en zingen en het was echt heel mooi. Ook zo schattig, hoe dankbaar deze personen waren en zelfs de man moest huilen toen hij zijn ouders en tante en oom benoemde die overleden waren. Ze zijn zo dankbaar!
Zo raar, op 26 januari is et Australia day. Een feestdag in Australie, gezellig.. Maar eigenlijk, was dit de dag dat de Engelse Australie binnen vielen en duizende miljoenen aboriginals vermoorden. Dus het lijkt een leuke feestdag, maar veel mensen zijn vergeten dat dit een hele tragische dag is uit de geschiedenis van Australie. Ik denk dat het daarom NOG intenser was.
Toen de mainstage geopend was kwam er een live goa/psytrance band. Hierna kwamen er vette DJs maar ik was heel moe dus ben deze avond op tijd naar bed gegaan. Ik heb er even van gebaald want de mainstage is wel het vetste! maar goed ik was zo moe, ik kon daar een beetje rondhupse maar ik merkte dat ik prikkelbaar was door alle vage zatte en gare mensen die er stonden in de chaos, dus dacht neeee Kelsey je kan beter gaan slapen. Het jammere was dat de mainstage maar 24 uur open was. Zo mooi gebouwd! Zo mooi de decoratie en dan hebben ze het maar 24 uur open. Ik snap dat niet hahaa :P

Maar goed in de ochtend werd ik redelijk op tijd wakker. Ik liep naar de mainstage en er werd echt DIIIIIIKKKE SHIT gedraaid! Whoehoe! dus ja het was echt ongeloofelijk en ik zag Andra meteen staan met haar gekke fluoriserende fractalpak hahaha :P dus heb heel hard staan feesten met hen. In de middag werd het heel koud, en in de nacht ook! Het was in de nacht maar 5 graden ofhoehoe.. koud!! Toen de mainstage gesloten werd zijn we met een paar mensen nog een keer de berg opgelopen met wat instrumenten. Lekker wat muziek gespeeld, maar boven op de berg was de wind nog veel harder en was het erg koud. We zijn in de avond naar een vuurshow geweest waar mensen van over de hele wereld met vuur speelde. Vuurpois, de staf, hoelahoeps en nog veel meer! Echt heel gaaf. Na een poos begon het zo koud te worden dat we besloten om naar the Sunstage te gaan want het leek wel alsof het vroor! Bij the Sunstage werd Diiiiiikke goa gedraaid en hier hebben we nog een hele tijd gestaan tot zonsopgang! Wouw prachtige regenboogpastelkleuren in de lucht mwheeee!! Zooooo mooi. Hierna was ik helemaal kapot en heb uren in bed geslapen.
Ik werd wakker en was behoorlijk brak hahaha :P Ik heb het toch voor elkaar gekregen om naar de Market stage te gaan. Omg, ik was mijn trouwjurk vergeten! Hahahah Ik heb toen mijn trouwjurk aangedaan, en echt geeeeniaal.. hahahaha echt IEDEREEn was verkleerd bij de Marketstage.. het leek echt alsof niemand ergens iets om gaf.. boeiend! gewoon schijt en echt de meest gekke kleren en schmink en haha carnaval maar dan in de zomer! Echt super grappig. Er stond een trampoline waar ik op ging springen en tegelijkertijd gooide Kass the Holy Powder op me die ze meegebracht had uit Inda. Mooie kleuren roze, paars en blauw en iedereen werd helemaal gek! Men dreads zaten helemaal vol met het poeder ahaha :P

Ik ging later een dutje doen in de tent, en in de avond was men verjaardag. Ik dacht dat de muziek eerder zou stoppen, maar we zijn rond 10 uur naar de stages gelopen. Er werd goeie muziek gedraaid en om 12 uur kwamen mensen uiit ons kamp naar me toe om me te feliciteren! HAPPY RAINBOOOOOW HAPPY BIRTHDAAAAAAAAY!!!! :D:D XXX WHOEHOEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!! Ooohhh vette verjaarddag... echt leuk!! hier hebben we nog een tijd gestaan, met menne trouwjurk! Oja haha ik was in een winkel ergens in St Kilda en Andra en ik zeide nsteeds dat wij gingen trouwen. We waren in een winkel en die gast geloofde echt dat wij samen zouden gaan trouwen! Hahahaha geniaal, ik zei Jaaa op Rainbow! En dan ben ik ook nog jarig!! WHOEOE!! En die gast: Woooouw can you handle all the celebrations?! hahahahaha OFCOURSE WE CAN!!!!!!!!! hahaha
Geniaal..

De laatste dag van Rainbow, alles ingepakt, en de prachtige kaarten gelezen die ik gekregen heb van mama en van Jet, dankjewel! Janke mweeehhh!! zo lief.. Kass vroeg of ik mee wilde naar haar tante, we waren daar immers in de buurt. Ze zei dat ze in een mooi dorpje woonde ergens random in wat bergen . Ik dacht dat het wel een goed idee zou zijn om bij te komen. We konden helaas niet mee rijden met Andra, dus hebben we een lift gezocht. We zagen een gigantische oude touringbus omgepimpt in THE RAINBOW BOOGIE BUS. Owyeah, ik zei tegen Kass dat zij misschien wel wat ruimte over hadden in die bus, dus ging ik vragen of we mee konden rijden. hij zei direct ja! Dus we hadden echt binnen 5 minuten een lift gevonden :D ~YAY!!! Geniaaaaaal die bus! haha hij was zo groot! Helemaal achterin de bus had hij een 2 persoons bed, en daarvoor had hij 4 stapelbedden. Een hele keuken er in en een ronde lounge bank. Super vet! Hij heeft nu nog een huis maar hij gaat die verkopen en gaat in zijn bus wonen. Echt geweldig!

We werden afgedropt bij een benzinenstation en de tante van Kass, Ray, zou ons egens daar komen ophalen. We waren bij Ballarat en na een uur of 3 konden we eindelijk douchen. Dat is toch wel lekker na een week hahaha :D:D Een week vol stof en zand. Ik waste men dreads ook even voor de grap en het water was echt zwart! Naastyyyy haha :D:d
We zijn hierna de berg op gereden om voor het eerst kangaroes te bewonderen. WOUW!! EEN GENIAAL VERJAARDAGSKADOOO!!! Mijn eerste kangaroos... die ga ik nooit vergeten. Wouw.. Ik kon echt heel dicht bij de groep komen, ik denk wel zon 10 meter. Echt schattig!!

We hebben veel gechilled in het dorpje en zijn een keer naar de pub geweest. De tante van Kass is echt geweldig! Ze is super bezig en knettergek. Zer heeft heel veel gereisd toen ze jong was. Ze is nu rond de 60 maar haar geest is nog net zo jong als die van ons, echt geweldig. Ze deed me aan mama denken :D

We zijn na 3 dagen terug naar Melbourne gegaan. Ik was ondertussen een beetje ziekjes geworden en strontverkouwen wat ik nu nog steeds ben. Ik ben vrijdag de hele dag op zoek geweest naar een baantje maar kon niks vinden, een beetje demotiverend. Ik ga zo weer op pad. Hopen dat ik iets vind! Ik kan wel gaan zoeken naar farmwork maar dit is ver buien het centrum. Ik ga eerst naar Maitreya festival en dat is begin maart. Ik wil graag werken achter de bar of iets dergelijks, en dan ga ik buiten de stad op zoek naar farmwork :)

Zaterdag was de afterglow in een park ergens in Melbourne. Alsof een week niet genoeg was! hahahaha zo gaat da hier.. Knettergek. In de avond was er een DOOF party, dat is een soort illegaal feestje onder een brug of ergens in het bos. We wilde er heen maar ik voelde me niet zo lekker. Ik dacht dat het beter was om te gaan slapen, en dit ben ik gaan doen. In de morgen toen ik wakker werd hoorde we van een vriend van Kass dat het feestje nog steeds door aan het gaan was! Dus wij de trein gepakt en naar het feestje gegaan. Hahhaa super vet, het gaat gewoon door hier!
Vandaag ga ik echt verder op pad naar werk. Ik wil vooruit! Heb 6 weken kunnen chillen, en heb nu het gevoel dat mijn lichaam toe is aan ACTIE!! Ik wil iets nuttigs doen ;)

Wel even genoeg getypt nu, Loveyouall! XXXXXX HAPPY RAINBOW!!!!!!!!!! XXXXXXXXXXX

  • 02 Februari 2015 - 10:33

    Mamski:

    Lieve lieve schat,

    Wat kan ik genieten van je prachtige verhalen, een lach en een traan.... en ik voel me zo vereerd dat je me benoemd als je het over een knettergekke geniale vrouw hebt!! Thanks xxxx
    Ik hoop dat je snel een beetje opknapt en een vette job vindt, maar ook dat komt wel op je pad, de beste wordt voor jou, gewoon omdat je het verdient!!!
    Geniet, geniet, uuuhhh geWEL!!! Van alles wat er gebeurt, ook al is er nu niets concreets om naar uit te lijken, zuig Australië op met alles wat je kunt!!!!

    ***WE ARE LOVE***

    BOOM!!!!!!!!!

  • 02 Februari 2015 - 19:13

    Opa En Oma.:

    Lieve Kelsey

    Wat heb je weer een mooie belevenis mee gemaakt (geniaal) geweldig zoals je alles mee maakt.En geniet Wij genieten met je mee .Leuk om zo veel vrienden te hebben in een vreemd land.
    Dat is voor jou niet zo moeilijk.
    Geniet geniet geniet daar.
    Tot volgende schrijf.
    We houden van je.
    Opa en omaXXXXXXXXXXX

  • 13 Februari 2015 - 12:31

    Vlinder Bo:

    Hey Sweety,
    Super vet zijn festivals en zou opzeker een keer naar Rainbow moeten :P
    Je beschrijft het weer geweldig...zelfs als je denkt dat je dat niet doet hihihihi
    voor mij geen verdere uitleg nodig, visualiseer tussen je regels door :D
    Happy jobhunting
    Kussie op je neus
    P.S ik ga ook even een reisje maken door France dus lees je laters weer <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 September 2017

On the road again!

19 Februari 2016

It's a choice

15 Februari 2016

Please, help to CHANGE the world!

08 Februari 2016

So thankful

01 Februari 2016

"NIET" BANG KOK
Kelsey

In Australia at the moment ♡

Actief sinds 07 Jan. 2015
Verslag gelezen: 499
Totaal aantal bezoekers 19824

Voorgaande reizen:

07 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: