Gonna rise up, find my direction magnetically! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kelsey Kelsebels - WaarBenJij.nu Gonna rise up, find my direction magnetically! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kelsey Kelsebels - WaarBenJij.nu

Gonna rise up, find my direction magnetically!

Door: Kelsebels

Blijf op de hoogte en volg Kelsey

25 Februari 2015 | Australië, Melbourne

Timelapse hier, timelapse daar, TIMLAPSE OVERAAAAL!! :D:D
Wouw ik spring echt van de hak op de tak, go with the flow, geen plannen maar wel VEEL plannen. Wouw.

Even denken waar was ik gebleven. Het is alweer een hele tijd geleden dat ik geschreven heb!

Nou, wat ik een week of 3 geleden meemaakte ook weer. Als ik wil gaan solliciteren voor een baan dan kom ik nie verder dan 10 meter. Ik liep in de Acland straat, een drukke straat waar veel barren en cafe's zijn om mijn CV's af te gooien. Ik had er al een aantal gehad en besloot even wat te eten. Ik ging in het park zitten en mijn boekje verder lezen. (Ik had ook het gevoel dat ik even alleen wilde zijn, dankjewel Ilse <3) Ik mijn boekje van de horsewhisperer uitgelezen, gekocht bij de lieve Hilda - Check " De Boekenbrug" ! Ze doet HEEEEEL veel voor Afrika!!! -
Ik zat in het park en even later hoorde ik een trompet en een paar djembe's. Wuw muziek! Ik besloot om bij deze prachtige mensen te gaan zitten om even te jammen.
Later liep ik verder in de straat om te solliciteren, en kwam dezelfde trompetter tegen. Hij zat te jammen met een aantal andere muzikanten en wouw.. wat een parchtige muziek maakte ze! Ik mocht mee jammen en heb vervolgens 3 uur met deze mensen op straat zitten jammen. Van het geld wat we verdiende gingen we eten en drinken halen.
Ik had wat gesprekken met ze en deze gasten leven gewoon van Busken p straat! Ze liften van stad naar stad en ontmoeten elkaar zo weer. Wouw.. prachtig, en muziek kunnen ze maken!!

Ik heb echt zoveel gedaan afgelopen weken dat ik niet weet waar ik zal beginnen haha.. Ik ben 6 februari naar een concert/feestje geweest van Desert Dwellers. Ze maken PRACHTIGE muziek... https://www.youtube.com/watch?v=vw-EE3n2uQo

Ik moest steeds aan Sharon denken omdat ik wist dat zij deze muziek helemaal geweldig vindt.. Dansen, lachen en janken ALLESCH!!

We hebben een geweldige avond gehad, en zijn in de ochtend in het park gaan liggen om 6 uur omdat het toch kei lekker weer was. Daar wat geslapen en vervolgens toch nog een paar uurtjes in bed gaan liggen omdat we de zaterdag naar een feestje zouden gaan dat : Safe the reef heette. Het was een benefiet feest voor The great barrier reef. Dit was ook echt gweldig! DIkke psytrance en wouwie.. het gaat maar door hieeeeeeer!!!

De maandag hierna was ik op Gumtree, de marktplaats vor Australie, aan het zoeken naar een semi akoestische gitaar. Ik had nogal wat inspiratie gekregen van de jammers op straat om ook p straat te gaan busken. Ik had al een gitaar met nylon snaren, maar hier komt niet zoveel geluid vanaf dus wilde er een met stalen snaren die je aan kunt sluiten p een speaker. Ik vond er een in Geelong, een stad aan de linkerkant van de baai waar Melbourne aan ligt.
Ik vroeg aan Gerrit, men kamergenoot of hij mee op avontuur wilde naar Geelong en hij zei Jaaa! Dus, ik de gitaarman gebeld en kon de dag erop meteen daarheen om hem op te halen.
Dus.. dinsdagochtend vroeg opgestaan om zoveel mogelijk uit de dag te halen. Het zou warm zijn dus wilde lekker gaan zwemmen. Om 10 uur zaten we in de trein en om 11.30 waren we in Geelong. Ik zag een bus die naar Torquay zu gaan. Andra vertelde me dat Torquay prachtige surfstranden heeft en hele mooie natuur! Dus ik vroeg aan Gerrit, hey wil je mee naar Torquay? En Yes.... zo gaat het.. op naar Torquay!
We hebben eerst even gezwommen in Geelong maar het strand was meer een haven en er was veel zeewier. We hebben gewacht omdat ik om 1 uur de gitaar op zou halen. Hoppa guitar in tha pocket! fja da past nie natuurlijk, maar ik heb hem wel!
Even later zaten we in de bus naar Torquay.. WOOUUUWWWWW WHAAAAAT!!!?? Prachtig!!
De golven zijn hoog daar zodat je er goed kan surfen. Het water was perfect en prachtig blauw. We hebbe nde hele middag gezwommen en yatzee gespeeld op het strand en besloten daarna om een hostel te gaan zoeken.

Ik vroeg aan een random gast die zijn surfplank inpakte of hij een hstel wist, en hij wist er een. Ik vroeg of hij misschien die kant op moest en jazeker! We konden met hem meerijden :) We hebben rond 6 uur ingechecked. Er waren veel leuke en chille mensen in het hostel waar we gezellig een pilsje mee konden drinken en besloten om met ze te gaan barbequeen.
Om ongeveer 12 uur savonds kwam de gastvrouw van het hostel melden dat als we verder herrie wilde maken, we ergens anders heen moesten ivm de buren. Iedereen ging slapen, maar Ireen, Gerrit en ik hadden nog geen zin om te slapen :P We zijn naar het strand gelopen.
wouw... dit was echt de beste beslissing die we konden nemen. We kwamen aan bij het strand, en de maan was zo fel dat hij reflecteerde in de zee. Het leek net een tunnel, echt geweldig hoe goed je de sterren zag over de zwarte zee..Ik was in men eentje naar de zee gelopen en met men blote voeten in de zee gaan staan. Ik begon gewoon te zingen en had het gevoel dat NIEMAND me kon horen dus schreeuwde het uit van geluk!!! WOUUUUUUUUUUUAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHW!!!!!!!!!!

Ik had men gitaar mee genomen en samen hebben we muziek gemaakt, uren lang. We waren ondertussen wel wat moe maar zagen in de verte dat het licht begon te worden. Ook in de nacht kwamen sommige vissers de boten in het water gooien om al heel vroeg de zee p te gaan.
Ik ben zo blij dat we daar zijn gebleven, want ik heb nog nooit eerder zo'n prachtige zonsopgang gezien.. Wouw.... de kleuren van de lucht en de wolken reflecteerde in de zee en in de golven, het leek echt een reallivediscovarychannelmeditationvideo!! Dit omdat je niks anders hoorde dan de golven die braken en de wind die de golven naar het land stuurde.. wouw.... echt bijzonder. We gingen samen met onze blote voeten in het water staan... hoe rustigevend was dat.. ik voelde hoe de golven over men voeten zwommen, en vervlolgens het zand onder mijn veten vandaan trok terug de zee in. We waren vor de grap een spelletje aan het spelen wie het langst kon blijven staan, want langszaam maar zeker begroef de zee onze voeten onder het zand, dieper en dieper. Wuw.... in de verte zagen we een paar bootjes varen, het leek net een anzichtkaart. Wouw..

We zijn om 9 uur terug naar het hostel gelopen omdat we voor 10 uur uit moesten checken, en helemaal melig van het niet slapen kwamen we daar aan. Jazeker, een nacht betaald en niet eens in bed gelegen hjaha.. Goedemorgen!! Iedereen kwam net uit bed, en wij kwamen terug van het strand, helemaal onder het zand, stinkend naar vuur hahaa... geweldig!! We waren zo melig en iedereen keek ons aan van huh? :P
Er was gratis koffie in het hostel, dus praktisch gezien hebben we 29 dllar betaald voor de koffie.. maar goed.. de nacht was onbetaalbaar!!

Op de avond van de BBQ werd ik gebeld door een bedrijf waar ik gesolliciteerd had. Een poetsbedrijf om huizen schoon te maken. Ik mocht donderdag op sollicitatie komen dus ben de woensdag met Gerrit terug gegaan naar St. Kilda nadat we wat uurtjes in het park uitgeslapen hadden.

Donderdag had ik de interview. (sollicitatiegesprek) En ze zouden me later laten weten of ik aangenomen was. Ik ben van Port Melbourne terug gelopen naar St. Kilda langs de kustlijn. Je kunt St. Kilda zien liggen vanaf daar. Het was kei fijn om even alleen te wandelen. Ik ben op een pier gaan zitten om in mijn boekje te schrijven. Ik heb 2 vissen gered!!! WHOEHOE!! Ik liep de pier op en aan het einde van de pier lagen 2 vissen op de pier. 1 van de 2 lag al op droog land en ik dacht dat hij dood was. Ik tikte ze ok aan maar ze bewogen niet. Ik zat te schrijven in mijn boekje en plotseling werd ik helemaal nat door een golf die door de rotsen over de pier geslagen werd. Door het water begonnen de vissen ineens te spartelen! Wouwie ze leven!! Ik heb ze in het water gegooid en zag ze meteen weg zwemmen. Super grappig :)

In de avond kwam Aidan terug uit Combodia, een jongen uit Ierland waar ik een geniale tijd mee gehad heb op Rainbow. We zijn samen nog wat gaan drinken en ben mee naar het huis gegaan waar hij met zijn medestudenten woont. Stelletje gekken hahaha! Hij studeert psychologie in Melbourne, hoe cool als je hier je studie volgt!! Vrijdagavond zijn we gaan bowlen, kei gezellig!
Zaterdag was er een heel leu kfeestje in Melbourne, en ja feestjes feestjes feeeeestjeeeeeees! We weer een bult aanstekerhouders verkocht! :)

Zondag was ubeerrr!! Ik ben met Kassandra naar Infected Mushroom geweest! WOUWOUWOUWOUW DIIIIIKKKE SHIZZLE! :D Ongeleuflijk.. Dikke beats en ze speelde alle oldschool nummers.. HEAVYWEIGHT En ja weer janken om Sharon hahaha :D:D Janken en dansen tegelijk, zo intens KAPOT GAAN :)
Yep, prachtig concert..
Maandag was ik onderweg van Carlton naar St. Kilda, omdat ik bij Aidan in huis sliep want daar kon ik heen lopen na het feestje van Infected Mushroom. Ik was onderweg naar het station, en onderweg hoorde ik (natuurlijk) weer een goede muzikant. Ik ben daar even gaan luisteren en toen hij stopte hoorde ik een handpan! IK DACHT YEAH!! THATS KOJI! Hij speelt samen met zijn neef.. prachtige muziek.. Matsumoto Zoku is de naam. Ik ben daar gaan luisteren en mocht ook van hun even mee jammen! Jippie! :D
De dag erop afgesproken met deze 2 GEWELDIGE muzikanten om te jammen in een park. Hier waren weer super creatieve mensen bij elkaar, met vuur aan het spelen met de pois, de staf en oi oi oi.. Jongleren allesch!! Geweldig :D We hebben de hele middag gejammed en even later werd ik gebeld door het bedrijf dat ik de dag erop kon werken! YAY!! :D:D

Ik ben na de jam naar Kassandra gegaan omdat ze jarig was. Hier nog gechilled en de dag erop naar mijn werk!!
Woensdag gewerkt, donderdag gewertk en in de avond was het de St Kilda Night market. Dit is elke donderdag. Muzikanten, jongeleren, vuurshows en een bult hippie kraampjes! Geweldige vibe alweer.. De hele avond hier geweest en de dag erop weer gewerkt.
Vooral veeeeeel gechilled.
Zaterdag was de White NIght in het park. Je kunt het wel verglijken met GLOW in Eindhoven maar dan 100 x zo groot! Meer dan een half miljoen mensen in het centrum van Melbourne, kun je het jezelf voorstellen? DRUUUUUUUUUK!!!! Wouw.. En overal projectors op gebouwen en prachtige decoraties.. mooi : )

Ik heb gisteren een ontzettend zieke jam gehad met deze gasten in het centrum van Melbourne. Wouw.... En muziek maken gaan we MEER DOEN!! IK hou jullie op de hoogte.. want oi oi oi .. de vooruitzichten zijn GENIAAAAAAAAAAAAAAAAAAAL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
We hebben met verschillende muzikanten gejammed op straat, mensen die didgeridoo speelde, mensen die jongleerde en acroyoga, ZO super goed.. Oi oi oi ...

Maar.. Kijk op Youtube op: Matsumoto Zoku - Jam Swanston Street 23-01-2015. Dat was gistere.. Wouw..

EN OJA! WWWHAAAT!!!
Ik droomde zaterdagnacht dat Nikkie, een van mijn beste vriendinnen, haar baby had gekregen. En wouw.. ik belde in de middag op naar haar vriend Bas, omdat ik het toch wel heel apart vond.... ongelooflijk.. Kelsey, ze ligt nu in bad met Weeen.. WHAAAAT!?!?! Dus.. ik droomde dat op het moment dat ze begon met bevallen. En weet je wat? Ik hing de telefoon op, en ze kregen een smsje van haar zusje dat ze ook gedroomd had dat ze aan het bevallen was!! DANKJEWEL UNIVERSUM!
En gisterenavond kreeg ik een telefoontje dat DE BABY GEBOREN IS!!!! :D:D:D: AAAAAH IK BEN ZO BLIJ!!!!! :D:D:D:D:D:D:D:D SUUUUUUPER vet :D
Zo jammer dat ik er niet ben, maar ik ben er wel... komt goed ! <3<3<3 XXXXXXXX
FIND MY DIRECTION MAGNETICALLYYYYYYYYYY Thats how it goes...


  • 25 Februari 2015 - 10:27

    Mamski:

    Lieve, prachtige, enthousiaste heldin!!!!

    Je zei dat je niet zo goed wisr hoe en wat je moest schtijven, nou....... het is niet te merken in je verhaal. De 'gemiste' tijd valt weg als je geniet van jou verslag!!! Dankjewel!!
    Go with the flow girl, you can do it!!!!!!


    ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

  • 25 Februari 2015 - 16:17

    Hilda:

    Wauwwwwww....lieve Kelsey ,als ik al je verhaal hoor en lees begint het te kriebelen hier,muziek muziek.....heerlijk ,je leeft daardoor.helemaal enthousiast,good vibes.
    Trouwens ...ha ha was het een leuk boekje wat er in deboekenbrug is gekocht,wist niet meer dat jij dit boek had.
    Vind het tof steeds weer om je verhaal te lezen, we reizen echt zo met je mee,waan me in Australie. Fijn ,dat scheelt me in m,n vermogen ,gratis mag ik mee genieten zo,en krijg sterk een goede indruk van het land.
    En meissie,nu dus lekker cleanen,tot er weer iets anders op je pad komt...LEEF van dag tot dag....en dat doe JIJ.

    Liefssssss vrije vogel....van mij Hilda

  • 03 Maart 2015 - 14:20

    Ilse:

    Lieve Kelsey,

    Iedereen praat over 'Go with the flow'.....en jij brengt dat daadwerkelijk in de praktijk! Respect voor je openheid en het vertrouwen in het Universum. Wat jij allemaal meemaakt: fantastisch ;-) en het is je van harte gegund!!
    Jouw leven nu (feesten, chillen, friends and bbq) is op sommige momenten zó anders als de dagelijkse 'sleur' hier..... jij slaapt buiten, zwemt in zee, bbq.etc.....en wij trekken de kraag van de winterjas nog wat verder over de oren en zetten de thermostaat van de kachel nog wat hoger! Iedere week regelmaat en ritme, terwijl jij gaat waar de wind je brengt.
    Wat fijn dat ik mag mee-reizen en genieten door jouw enthousiaste verslagen.Zoals je zelf al zegt: je bent er niet, maar je bent er wel.... Verbondenheid kent geen grenzen.
    Namasté.

  • 04 Maart 2015 - 17:26

    Denise:

    wooooooow sissie, dit klinkt echt geniaal :D
    Wat een avonturen, ongelofelijk!! Ik kan het me gewooon echt niet voorstellen wat je allemaal meemaakt.
    Echt te fantastisch!

    Zo gaaf dat je gewoon doet wat er op je pad komt en dat je geen planning maakt, dat maakt het juist zoveel mooier.

    Ik merk wel dat ik je echt mis! lief klein zusje (L)

    Love you :D En ik ben super benieuwd naar je volgende verhaal :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 September 2017

On the road again!

19 Februari 2016

It's a choice

15 Februari 2016

Please, help to CHANGE the world!

08 Februari 2016

So thankful

01 Februari 2016

"NIET" BANG KOK
Kelsey

In Australia at the moment ♡

Actief sinds 07 Jan. 2015
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 19824

Voorgaande reizen:

07 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: