You are my cherry! - Reisverslag uit Hillston, Australië van Kelsey Kelsebels - WaarBenJij.nu You are my cherry! - Reisverslag uit Hillston, Australië van Kelsey Kelsebels - WaarBenJij.nu

You are my cherry!

Door: Kelsebels

Blijf op de hoogte en volg Kelsey

01 Februari 2016 | Australië, Hillston

Wouw... Ik g probeen kort maasr krachtig lles een beeeetje in te halen. Ik ben nu alweer zo'n 5 maanden verder maar wil eigenlijk niets overslaan.
Ik ben nog een paar dagen in de Daintree geweest en heb afscheid genomen van alle prachtige plekken en mensen die me op mijn pad waren gekomen. Dit was heel heftig.. De hele dag janken haha! See you soon!!!!
We verlieten de Daintree en had een hele tijd vrijwilligerswerk gedaan bij een woofing farm, en hier zou ik mijn dagen afgetekend krijgen. Dit was mis gegaan en hierdoor moest ik ineens nog kei veel dagen werken! Ik werd weer kei gek haha! In plaats van rustig de oostkust reizen, zijn we in 2 nachten naar Brisbane geraced. Onderweg hadden we een lifter opgepikt die ook naar Brisbane wilde.
Ik wilde naar mama's verjaardag waardoor ik nog maar een hele korte tijd had. Ik had ook heel erg de stress omdat ik gewoon PERSE bij die verjaardag wilde zijn waar mama 50 werd.
Onderweg zijn we even gestopt en toen is mijn tas gestolen met mijn portemonnee, geld en pasjes etc.. ALLES! Oh my god... wat een IRRITANT iets! Hier had ik helemaal geen tijd voor! Ik ben aangeifteg aan doen bij de politie en de dag erop erden we weer verder.. In principe is dit nog niet zo super erg, maar mijn paspoort is al een keer in Bosnie gezakkenrold en ik ben mijn paspoort al een keer kwijt geraakt dus dit was niet zo handig.. Maar goed.. dit is op te lossen!
We zin naar Brisbane gereden om onze lfiter af te dropen en zijn daarna door gereden landinwaards naar Gatton. Hier zouden heel veel groentekwekerijen zitten dus de kans op slagen zou groot zijn.
We hebben de bus op een berg geparkeerd en zijn eerst maar is even gaan slapen. In de ochtend stonden we vroeg op en zijn we door een tip van een vrouw naar Laydley gereden waar we een fodler kregen met veel boerderijen erop. We reden naar een van de boerderjien en konden meteen naar het land rijden. Hij zei: Half uurtje! anderhalf uur later kwamen we aan bij een uienveld. Hier waren heel veel mensen aan het werk en we konden meteen aan de slag. HEt leek heel simpel enzo.. maar het duurde echt suuuuper lang voordat we een bak hadden gevuld. Gemiddelde uurloon is 20 dollar per uur en het duurde ons samen 4 uur om een krat van 40 dollar te vullen. Ook onze handen ginegn helemaal kapot door de scharen enzo en de uien waren super klein. Onze kleren en alles stonk naar ui haha! En tranen in mijbn ogen van de sappen van de ui. Gezellig!!!
Ik zei een paar keer tegen Kass.. we hadden eeecht voor de kersen meoten solliciteren! Dit is een heel populair baantje in de farmwork. Je kan er best veel geld mee verdienen en het is nog leuk om te doen ook 😃
Even later kwam er een auto aanrijden en de jongen die de auto bestuurde zwaaide naar de mensen dei in het veld stonden. Ik zag het niet direct gebeuren maar Kass zwaaide terug.. en toen zag dej ongen dat in de spiegel en hij reed een paar meter terug en zei: HELLO!? What are you guys doing here? Haha! hmmm what does it look like? We vroegen hem wat hij ging doen.. Hij zei: Ik ga naar Hillston om kersen te plukken! HAHA Woooow dachten we! We vroegen of hij nog iets wist in deb uurt of er nog werk was. Hij zei dat hij een team aan het samenstellen was voor zijn kersenplukken. We vroegen of wij in zijn team mochten en JA HOOR 😃! We mochten mee!! HAHA 😃 We hebben die dag afgemaakt en zijn ook nog de nacht gaan uien plukken zodat ik 2 dagen afgetekend kon hebben voor mijn farmwork.
Na de nachtdienst en zon 16 uur aan een stuk uien geplukt te hebben zijn we ergens gaan parkeren en hebben vanuit de bus de zonsopgang bekeken. Na zo'n 3 uur slapen zijn we aangereden in de richting van Canberra, wat zo'n 16 uur rijden is. hoppaaa!! THANKYOU UNIVERSE!!!!

Onderweg zei ik omdat het super heet was dat ik wel zin had om te zwemmen.. en echt 2 minuten later kwamen we voorbij een rotnde waar een bortje met : WATERPARK stond. hahahah! We gnigen even kijken en hetwas een grote loop van water en hier konden we zwemmen. Na 10 minuten kwam er een bootje aan met mensen die aan het wakeboarden waren en we mochten dit ook proberen! Super vet! it had ik nog nooit gedaan maar het ging best goed.
Weer doorgereden.. ook snachts en dat is best lijp want er springen altijd kei veel kangaroes overal heen! Ze zijn net als konijnen en springen van hot naar her... lijp!
We zijn naar het centrum gereden van Canberra omdat ik dacht dat ik dan daar naar de ambassade zou kunnen voor mijn nieuwe paspoort. Ik kwam daar aan en hij was echt net 10 minuten gesloten! :'( Echt 2,5 uur voor omgereden ooh... en verder kwam ik er kort daarna achter dat ik naar Sydney moest voor een nieuw paspoort omdat ze serieus 6 dagen daarvoor de regel wetgeving hadden veranderd dat de ENIGE ambassade in Sydney zat... SUPER ONHANDIIIG! Maar goed

In de ochtend ging onze auto ook kapot. De dynamo deed het niet meer. GElukkig werden we snel naar een monteur gebracht met een reserve batterij van 2 hele lieve mensen. Bij de garage hadden ze onze batterij opgeladen en we konden doorrijden. (Ik ga weer veel te veel in op details hahaa dit gaat eccht UREN duren )
We zijn naar Dragondreaming festival gegaan wat echt een GEWELDIG festival was. Zo veel prachtige mensen ontmoet en ook echt veel bizarre dingen meegemaakt. Ik ben een jongen tegen gekomen die naar 8 meter beneden was gevallen met bergklimmen. Hij lag 4 maanden in coma en had zijn nek en rug en heel veel ribben gebroken. Hij vertelde me echt een bizar verhaal. Hij was in zijn coma en realiseerde zich dat hij moest kiezen tussen zijn eigen lichaam of het lichaam van de baby van zijn zus.... zijn zus wist nog niet dat ze zwanger was.. echt SICK.. na 4 maanden coma, werd hij wakker en het eerste wat hij schreeuwde was: DEBABY DEBABY!! Niemand snapte er iets van maar na een dag verloor zijn zus een piepklein babytje toen ze op de wc zat en ze wist hiervoor nog niet dat ze zwanger was. Echt bizar!!!

Heel veel bijzondere mensen ontmoet en veel geleerd ook weer, uren zitten jammen bij het kampvuur.. Heel veel dankbaarheid voor het leven en voor mijn leven tijdens dit festival.. ook echt bijzondere artiesten gezien en Andra had me als avatar geschminked.. SUPER vet...

Na het festival na een uur jumpstarten konden we weer verder rijden naar Hillston waar we zouden gaan kersenplukken. Onderweg stopte de bus er weer mee en TOEVALLIG stonden we net bij een garage. Deze garage verwees ons door naar een autoelectricien die voor 4 uur de onderdelen kon regelen die wij nodig hadden voor onze bus.. en komen wij net om 10 voor 4 bij deze garage aan. Hoppa! Spullen besteld, en wij 's nachts geslapen in de voortuin van een hele lieve man John. We hebben in de ochtend de bus laten maken en doorgereden naar Hillston. Hier kwamen we aan bij de boerderij met een bult andere backpackers.
Jp, de jongen dei ons had uitrgenodigd was er ook. Het was eigenlijk een soort festival maar dan werkte we tussendoor haha! Zo veel mensen en muzikanten enzo, en al snel hadden we een bult vrienden 😊
We gingen elke ochtend om half 6 met de bus van de boerderij naar de boomgaard, en hier werden we in teams verdeeld. Meestal krijgt iedereen zijn eigen boom om te plukken. Ik was na een paar dagen al super snel! Als een rups vlieg je door de bomen en pluk je zoveel en zo snel mogelijk! Ik werd heel erg gemotiveerd door JP, die is French Canadian. Zij staan er om bekend om SUPER snel te plukken!! Echt MEGA snel, hij maakte gemakklijk 25 kratten op een dag.. ik deed er gemiddeld 12.. Bizar!
ik heb heel veel gebusked bij de supermarkten in Hillston en Griffith, omdat ik geen geld had omdat men bankpasjes gestolen waren. Gelukkig heb ik mijn gitaar nu, en heb er echt veel geld mee verdiend! Ik heb mijn ticket terug naar Nederland hiermee betaald 😊
Hier hebben we zo'n 3 weken geplukt, totdat er een diiiiikke hagelstortbui aan kwam. Hagel is de ergste vijhand van kersenbomen. In de ochtend kwam de baas eraan om te mededelen dat we geen werk meer hadden, want alle kersen waren kapot gemaakt door de hagel☹ We konden gelukkig door naar Griffith, waar een ander kersenbedrijf zat. We werkte voor een contracter. Dat is zeg maar onze baas die dan alle bedrijven afgaat en plukkers regelt. Zij krijgen een deel van het geld wat jij plukt. Het beste is om gewoon direct voor een boerderij te werken want vaak nemen de contracters behoorlijk wat van het bedrag.. Maar goed, dit is tegenwoordig heel erg moeilijk binnen de kersen, het is veel te populair geworden.
We konden een paar dagen plukken in Griffith en hebben gekampeerd bij een freecamping naast een heel groot en mooi meer. Super gezellig met een heel groot deel van dezelfde crew als waarin we bij Hillston plukten.

Na een paar dagen waren alle bomen kaal en konden we mee met onze contracter naar Cobram. Dit dorpje is zo'n 3 uur van Melbourne, dus in plaats van naar Sydney rijden ben ik naar Melbourne gegaan om vervolgens naar Sydney te vliegen voor mijn paspoort.
We zijn naar Melbourne gereden en werd HELEMAAL gek toen ik weer de skyline vn de stad zag. De grote gebouwen en flats die overal boven uit steken, prachtig! Ik voelde me echt alsof ik thuis kwam.
We reden direct naar Lentils as anything, en daar waren super veel mensen die we kenden. Ik ging in de avond naar Sydney vliegen waar ik weer bij Julia en Roar zou gaan chillen, dus het was een leuke minivakantie haha! Dit maakte het een stuk gemakkelijker en gezelliger!
We zijn op tijd aangereden maar kwamen helemaal vast te staan in het verkeer waardoor ik mijn vlucht mistte! Damn! Ik kon gelukkig nog een andere vlucht boeken voor een paar uur later.. Ik moest de ochtend erop bij de ambassade zijn en het was kei volgeboekt dus als ik dit niet zou halen zou ik mama's verjaardag nooit halen!! Ik raakte lichtelijk in paniek maar toen ik na een paar uur een nieuwe vlucht in kon voelde ik me weer beter..

Na een paar uur kwam ik aan in Sydney en ik wist nog de weg naar Julia en Roar. Hier kei gezellig gekletst alsof ik de dag ervoor nog bij hun was. Super leuk! De dag erop ben ik naar de ambassade gegaan en hier zeiden ze dat ik misschien een waarschuwing zou krijgen en misschien amar een jaarpaspoort zouk rijgen ofzo omdat ik mijne al te vaak ben kwijt geraakt! Ik werd even een beetje gek!! NEEEEEEE IK WILZO GRAAG REIZEN! IK WIL ZO GRAAG NAAR AZIEEEE!!!!!!!!!!!Maar goed.. Ik kon er natuurlijk niks aan veranderen dus proberen los te laten en hopen op het universum dat alles gewoon geregeld wordt...
Julia en Roar moesten werken dus ben ik in de stad gaan Busken. Weer wat geld bij elkaar gespaard voor alle stomme onkosten die ik gehad heb voor mijn paspoort.. want dit is geen grapje! Damn..
Daarna kei leuke mensen leren kennen die me aanspraken tijdens het busken en die nodigde me uit voor een kampvuur in de avond op het strand.
Ik ben met Julia en Roar naar een Hot yoga class gegaan. Super grappig! Yoga in een sauna.. was heel intens!
Daarna naar het kampvuur gegaan en dit was kei gezellig.. En de dag erop weer naar Melbourne!
Hhaha zo heb ik echt veel afgeraced!! Van Melbourne naar Sydney, Sydney naar Cairns, Cairns naar Daintree, Daitnree naar Cairns, Cairns naar Melbourne, Melbourne terug naar Cairns, van Cairns naar Brisbane, Brisbane naar Canberra, Canberra naar Griffith, Griffith Melbourne, Melbourne Sydney, Sydney Melbourne, Melbourne Cobram WAAAAAAAH! Ik werd enigszins gek hahaha!
Opzich wel te doen hoor, maar wel chaotisch 😉

Na Melbourne terug naar Cobram gegaan om kersen te pukken en hier kampeerde we naast de Murrey river, waar nog meer backpackers kampeerde om te plukken.
Hier al snel mensen leren kennen en kei fijne crew opgebouwd. Op eeng egeven moment waren we al weer een paar dagen off met kersenplukken en ben ik tussendoor ook perziken gaan plukken en abrikozen enzo, dat wa wel een stuk heftiger dan kersenplukken!
Ja ook hier weer FANTASTISCHE mensen leren kennen.. Veel gespeedl voor de supermarkt en toen kreeg ik ineenas een notitie van een man op een blaadje: Wil je bij onze pub spelen in Finley? HAH EYAAH!! De week erop mocht ik bij de pub spelen! SUPER LEUK! Kass ging naar een festival en voor het eerst in 6 maanden was ik home alone haha! Was ook wel een apart gevoel om alleen in de bus te zijn.
Ik speelde bij de bar voor wel 4 uur en ik kreeg betaald en we mochten gratis in het hotel slapen! Superstar life hahaha 😝 twee stinkende hippies die al 1,5 maand in de rivier zwommen als douche inneens in zo'n kei luxe hotelkamer haha! Ik lach me echt kapot 😃
We zijn daarna terug gereden en toen ik in Cobram was vroeg ik dus ook in de pub daar of ik mocht spelen. Ik mocht de week erop spelen en de eigenaar was vroeger ook echt een hippie met dreads enzo dus die kon me heel erg waarderen. Ik had ALLE kersenplukkers uitgenodigd en wat normaal gesproken een half uitgestorven kroeg is was nu een super volle drukke kroeg met kei veel mensen en iedereen was aan het feesten ;d Ik heb daar ok weer 4 uur gespeeld en de vibe was echt AAN 😃
Hier heb ik een liedje opgenomen voor mama, waarin ik in het begin zeg tegen mama dat het me spijt dat ik niet bij haar verjaardag kan zijn.. Ik zing LOVE YOU MORE van Racoon. Na het liedje gezongen te hebben zeg ik tegen mama: Mam ik heb een verassing voor je!!!! Al mijn vrienden zeggen: HAPPY BIRTHDAY MOM!! haha! Ik zei in de camera.. IVE GOT A BIG SUPRISE!!! TURN AROUND MOM!!! TURN AROUND!!!!
Het idee was dan dat ik in de zaal zou staan... 😃
Ik kon ook steeds geen ticketboeken omdat ik geen paspoort had, maar 3 dagen voordat ik zou gaan vliegen kreeg ik een berichtje van Familie van Hoof dat mijn paspoort binnen was.
Een enkele reis naar Nederland was 1500 dollar.. dat is het dubbele van normale prijzen maar omdat het kerst is gooien ze er ZOVEEL geld op.. bizar.. Gelukkig kon een man mij helpen die heel veel gereisd heeft en uitgelegd dat als ik alle vluchten los van elkaar zou boeken ik veel minder geld kwijt zou zijn. Ik wile ook ergens stoppen en kon dus uiteindelijk in Bali stoppen waar ik 4 dagen zou verblijven.
Ik wilde een laatste etentje bij Lentils as Anything eten en keek op Facebook om iedereen uit te nodigen. Ook wilde ik Gerrit een berichtje sturen omdat ik wist dat zijn visum bijna zou verlopen. Ik keek op zijn pagina en het eerste wat ik zag was: I SAFELY ARRIVED IN BALI! HAHAHAHA Ik dacht NO WAY! THANK YOU UNIVEEEEEEEEEERSE 😃😃 ik was een beetje zenuwachtig namelijk en nu had ik een goede vriend in Bali zitten, dus dit maakte het een STUK makkelijker 😃
Yay...
Op naar Melbourne na een moeilijk afscheid van mijn lieve vrienden in Cobram, de prachtige kakatoes die me elke ochtend wakker krijstte, de Murray river en de kersenbomen.
Ik ben nog een nachtje naar Fam van Hoof gegaan en na een gezellige avond ben ik de dag erop naar de Skydeck gegaan om nog een keertje Melbourne vanaf de grote berg te zien. Hier heb ik wat muziek opgenomen en hierna voor het laatste etentje naar Lentils gegaan. We waren met echt SUPER veel mensen die ik gedurende het jaar heb leren kennen. Het was zo gezellig!
Nog een avond bij Kass gechilled en Becky zou me in de ochtend naar het vliegveld brengen. Na een paar dikke knuffels met Kass ben ik jankend weggereden... Heftig! zo een half jaar met iemand samen gewoond en dan inneens ga je ervandoor.. maar goed.. ZIE JE SNEL ZUSJE!!!! <3<3
Ik heb voor de deur van Becky nog een laatste nachtje in de bus geslapen en na zo'n 3 uur bracht Becky me naar het vliegveld. Deze vlucht was ik ruim op tijd en om half 9 verliet ik een van mijn vele thuisbasissen onderweg naar mijn familie <3

  • 03 Februari 2016 - 14:42

    Opa En Oma:



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Hillston

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 September 2017

On the road again!

19 Februari 2016

It's a choice

15 Februari 2016

Please, help to CHANGE the world!

08 Februari 2016

So thankful

01 Februari 2016

"NIET" BANG KOK
Kelsey

In Australia at the moment ♡

Actief sinds 07 Jan. 2015
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 19824

Voorgaande reizen:

07 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: