Monkeytown! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Kelsey Kelsebels - WaarBenJij.nu Monkeytown! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Kelsey Kelsebels - WaarBenJij.nu

Monkeytown!

Door: Kelsebels

Blijf op de hoogte en volg Kelsey

01 Februari 2016 | Indonesië, Ubud

Wouw ik kon echt niet geloven dat ik onderweg was richting Europa.. Ik was onderweg naar een tropisch eiland van Indonesie, en zo graag ik het met iedereen wilde delen moest ik nu mijn mond houden omdat ik het als verassing hield!
Dit was nogal moeilijk voor me haha! Maar gelukkig kon ik er met Sharon en Denise over praten en ik had perongelijk ook al mezelf verpraat bij Indy.
Denise wist het vanaf het begin al.. Ik had later met Sharon het idee om naar Thailand te gaan voor nieuwjaar. Ik was kei enthousiast over Thailand en toen ik er met Sharon aan de telefoon over praatte begon ze te huilen. Ze dacht dat ik Tigre nooit meer zou gaan zien met al mijn wilde verhalen en ideeen over de wereld die ik wil ontdekken. Ik voelde me super lullig dus kon het niet laten om haar te verklappen dat ik bijna naar huis zou komen.. ECHT!?!? Zei ze.. ooh dat was zo schattig!
Tijdens het plannen van mijn reis dacht ik dat ik dat ik misschien wel bij Indy in Zwitserland wilde stoppen, maar dit was echt ONBETAALBAAR! Ik had al tegen haar gezegd dat ik een verassing had.. en daarna ging ik pas de vliegtickets bekijken... en natuurlijk met kerst in de sneeuw... ai... Indy raadde al meteen dat ik naar Nederland zou komen.. haha! Ik kon het niet voor me houden, maar ze werd wel echt helemaal gek!! 😃

Kei leuk.. Ik ben om half 5 ofzo aangekomen in Denpassar in Bali waar Gerrit me op zou komen halen. Kass had me al veel informatie gegeven over alle taxichauffeurs die je super opdringerig een taxi aan proberen te smeren. En ook: RULE NUMBER ONE in Indonesie is dat je altijd de helft van het bedrag aanbiedt dan dat ze je willen vragen. Ik vind dit heel moeilijk maar hier zijn zij op getrained haha! Gewoon doen dus.. Gelukkig kwam Gerrit dus met de scooter me ophalen en we zijn direct naar het hostel waar hij verbleef gereden. Onderweg heb ik ook een scooter opgepikt zodat we allebei een scooter hadden. Ik mocht mijn backpack laten liggen in het hostel terwijl ik er zelf niet eens geslapen had haha! SUPER lieve mensen... We gingen die avond naar Ubud, een super mooi plaatsje een beetje onderin maar toch in het midden van Bali. Hier heb je ook monkey town waar je aapjes ziet enzo😃
We reden aan en het was al donker. Er reden scooters OVERAL!!! Echt niet normaal haha!! Wat een chaos! Zoals je in Nederland fietsers hebt, heb je daar scooters.. BIZAR.. Na tien minuten raakte ik Gerrit ook al meteen kwijt op de weg.. oh oh.... Ik raakte gelukkig niet in paniek en bleef bij het kraampje waar ik hem het laatst heb gezien. Na zo'n 10 minuten kwam Gerrit terug gereden! Pffheeooo!! haha toch even spannend..
Ik reed achter Gerrit aan richting Ubud ebn na een rit van 1 uur waren we daar. Echt ik keek mijn ogen uit! Alle gebouwen hebben prachtige beelden enzo en het is een grote jungle! De mensen zijn ook echt ZO bijzonder en aardig.. Geweldig.. de sfeer was al meteen goed. We hadden een hostel geboekt met een bamboe huisje waar we in mochten slapen. Het was maar 6 euro per nacht echt bizar! Zo goedkoop! We hebben gechilled die avond en de dag erop zouden we gaan rondrijden. We zijn helemaal naar de vulkaan gereden, zo'n super mooie natuur! Rondcrouze op een scootertje haha met 30 graden is echt ONGELOOFELIJK leuk 😃 Super chill..
We zijn naar de vulkaan gegaan en na wat gegeten te hebben zijn we bij de hotsprings gaan kijken, natuurlijke warmwaterbron. We hadden net genoeg geld bij voor een massage dus hebben we een kei fijne massage gehad😃 Voor de eerste keer in mijn leven dat ik een volle massage had. Ik had wel echt iets verkeerd getrokken in mijn rug door dat ik verkeerd op een slaapzak in slaap ben gevallen, en gitaar spelen elke dag enzo maakt het er niet beter op. De vrouw ging over mijn rug lopen en toen voelde het echt even niet goed! Maar goed, het was goed bedoeld haha!
We zijn via de achterkant van de vulkaan terug gereden naar Ubud waar we door sloppenwijken moesten enzo.. dit was wel heftig maar echt bizar genoeg waren de mensen ZO vrolijk en iedereen zwaaide naar ons enzo.. Kei veel zwerfhondjes overal mwaaah! Echt zo mooi hoe de mensen daar zijn..Maar goed.. hoe minder je hebt, hoe minder je kan verliezen.. En dat merkte ik daar echt bij de mensen. Hoe meer spullen j hebt, hoe meer geld je hebt, hoe meer "vijhanden" je hebt.. en bij deze mensen zie je wel terug.. ze hebben ALLES wat ze nodig hebben en dat is liefde.. Het raakte me diep van binnen <3
We zijn in de avond terug gegaan naar het hostel en Gerrit moest naar Denpassar omdat hij terug ging naar Australie. Het was zo gaaf om die 2 dagen met hem door te brengen!

Ik had via Steve (een vriend vanuit de Daintree) gehoord dat Max, een andere jongen dei ik ken vanuit Australie, ook in Bali was. Ik heb hem een berichtje gestuurd op Facebook en gezegd dat ik bij dit hostel was. En Gerrit was 10 minuten weg en toen stond hij ineens voor mijn neus! HAHA UNIVEEEERSEEE Echt een grote grap is het.. Hij is van Java/ Jakarta, en hij kon me veel vertellen over de locals.. Hij spreekt ook Indonesisch wat alles een stuk makkelijker maakt met mensen die je proberen op te lichten haha! We hebben afgesproken om de dag erop samen op pad te gaan.

Voordat ik naar Max zou gaan ben ik naar The monkey forest gegaan in het centrum van Ubud. Hier lopen kei veel aapjes rond! Kei schattig 😃 Dikke jungle en tempels enzo prachtig!

Max liet me de locatie zien waar hij verblijft, een gigantisch gebouw van een kunstenaar en die laat allemaal kunstenaars daar wonen en als mensen dan mee helpen in het gebouw enzo kun je gratis verblijven. Max doet permaculture, kunst met bloemen en groente en fruit enzo. Hij leidde me rond in het gebouw, SUPER mooi! Er was ook een yogaruimte, een ballet ruimte etc. Als je achter in het gebouw stond kon je de rivier zien en horen en keek je op de rijstenvelden en kokosnootbomen. Super mooi! Het is regenseizoen daar nu trouwens.. het regent niet zo veel maar het is wel SUPER benauwd haha!
We zijn met de scooter naar de oudste tempel van Bali gegaan. Super bizar en mooi en groot en oud en WOUW!
De tempel is helemaal uit de rotsen gekerfd.. Zo ongelooflijk dat ze dit al JAREN geleden konden. Ook zijn er super veel kunstenaars in Indonesie. Het gekke is wat Max me ook verteld is dat het de normaalste zaak van spreken is als mensen hele mooie kunst maken. Ook werken veel vrouwen gewoon in de bouw enzo.. dat is hartstikke normaal daar.. Ik voelde me ook meteen schuldig dat ik aan het klagen was over de uien...

Na de tempel zijn we naar een andere tempel gegaan aan de zee. Hier hebben ze een gigantische tempel uit een rots gekerfd ook midden in de zee, en je kunt er alleen maar heen lopen als het eb is. Het was gigantisch druk, het is de meest gepromootte tempel van Bali..
Het was echt PRACHTIG!
In de avond terug gereden naar het centrum en terwijl ik rijd op de scooter lach ik me kapot om wat voor dingen ik vorobij zie komen. Hele gezinnen op scooters, iemand met een dikke kooi vol kippen, en iedereen die zonder pardon tussen auto's en scooters en rood licht rijdt etc. De politie die op de weg staat met een fluitje en zwaar genegeerd wordt door alle bestuurders, de zwarte lucht die uit de uitlaten van de bussen komt, mensen met piepkleine babytjes die overal tussendoor sjezen, een man die zomar besluit om met zijn kruiwagen over te steken terwijl er 100en scooters aankomen, alle biepjes en toeters van de scooters die inhalen en ga zo maar door. YES, BALI, I love it.
In de avond zou ik met het vliegtuig naar Nederland gaan.. OOOH!!! Zo veel zin in!
Max bracht me naar het vliegveld. Hij had mijn telefoon omdat zijne niet wilde werken. En na een stoplicht raakte ik Max kwijt... OHNOOO!! Hij had mijn backpack, en mijn telefoon.. Ik had mijn gitaar tussen mijn benen op de scooter.. oi oi oi.. NEEE! Niet in paniek raken.. niet in paniek raken!!
ik reed terug naar het stoplicht en uiteindelijk heb ik een man aangesproken en GELUKKIG had Max zijn telefoonnummer in mijn facebook gezet.. Man dit had het gered.. ik kon hem bellen en na 3 pogingen pakte hij op. PFF!!
Na een paar uur en een goed afscheid stond ik op het vliegveld in Denpassar om mijn vliegtuig naar Amsterdam te pakken.
10 minuten voordat ik op het vliegtuig stapte kereg ik een telefoontje van Nikkie. Haha! Ze wilde me iets opsturen naar Australie.. ze wist natuurlijk niet dat ik naar Nederland zou komen dus ik moest snel een smoesje verzinnen. Ik zei dat ik volgende week in Tasmanie zou zijn, end at ik nu ECHT moest gaan slapen want ik moest "over 5 uur weer opstaan om kersen te plukken". HAH! Ik voelde me een beetje lullig.. maar de gedachte dat ik ze in 3 dagen zou gaan zien maakte alles beter...

BALI I WILL COME BACK! I love Indonesia....
ONDERWEG NAAR AMSTERDAM YAYAYAAYAYAYYAYAY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 September 2017

On the road again!

19 Februari 2016

It's a choice

15 Februari 2016

Please, help to CHANGE the world!

08 Februari 2016

So thankful

01 Februari 2016

"NIET" BANG KOK
Kelsey

In Australia at the moment ♡

Actief sinds 07 Jan. 2015
Verslag gelezen: 461
Totaal aantal bezoekers 19824

Voorgaande reizen:

07 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: