I LOVE YOU - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kelsey Kelsebels - WaarBenJij.nu I LOVE YOU - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kelsey Kelsebels - WaarBenJij.nu

I LOVE YOU

Door: Kelsebels

Blijf op de hoogte en volg Kelsey

08 April 2015 | Australië, Melbourne


Flower power, bloemenkracht.

Ik probeerde de hele week werk te vinden maar kon niet echt iets vinden dus werd een bietje gek!
3 weken terug heb ik de koeien boerderij gebeld. Ik zou er vrijdag heen gaan om met de baas van de boerderij te buurten over hoe we het zouden gaan doen, en dan zou ik in april ongeveer daar kunnen beginnen.
Ik was helemaal blij, omdat ik die week een beetje een down weekje had omdat ik geen werk kon vinden. (en ik had natuurlijk een bijzonder intens weekend achter de rug)
Ik dacht okee.. ik heb nog dit beetje geld, daar kan ik nog wel even mee doen tot dat ik kan starten bij de koeien.
De dag voordat ik naar de boerderij zou gaan belde hij me op om te zeggen dat het niet door kon gaan. Ik baalde er een beetje van omdat dit mijn gevoel van veiligheid aantastte en werd even een beetje chaotisch!!
Aidan zei dat hij twee vrienden van zijn huisgenoot kende die in een boerderij werken vlakbij Melbourne. Hij vroeg hen te vragen of ze iets konden regelen. Een uur later werd ik opgebeld met de mededeling dat ik zondag naar het hostel in Emerald kon komen om vanuit daar maandag te starten. WA!!!! Dankjewel universum... Alles wordt uiteindelijk geregeld. Het is zelfs beter, omdat het dichtbij Melbourne is. Nu kan ik in de weekenden naar Melbourne en in het weekend zit ik in een hostel met prachtige natuur.

Maar eerst,

Alweer een paar weken geleden ben ik naar een Psychedelic paint party geweest. Dat was echt een bijzondere ervaring! haha. We kwamen daar aan en het was best rustig in het begin. Er waren twee mooie dames aan het dansen met fluorverf en er was overal blacklight! Er stonden daar twee potten verf maar nog niet echt veel verf. We vroegen ons af of dit het hele gebeuren was.. Maar de mensen van de intree zeiden: Wacht maar tot half 2! Dus wij tijdens het dansen "wachten" tot half 2. Om half twee kwamen er 5 kerels met maskers op het publiek in. Ze hadden backpacks met een soort van waterpistolen op de rug en begonnen iedereen vol te spuiten met fluorverf! Wouw! hahah geweldig! Echt ongelooflijk.. Spetters fluorizerende markeerstiftkleuren vlogen door de lucht en elke keer als je een andere kant op keek had iemand een ander gezicht omdat er weer een bult oranje overheen vloog, of roze of geel of blauw of groen of paars wouwouwouwwu!!! Ik wilde niet meer douchen want het was zo mooi! Mijn schoenen zijn nog steeds fluor en spetters zitten er nog op haha. Ik ga ze ook niet schoonmaken ;)
Over schoonmaken gesproken. Ik leerde via Megan, een meisje die ik heb leren kennen op Rainbow, een jongen kennen. Het is een collega van Megan. Hij is een plastische chirurg voor 3 jaar, en hij is 24 jaar. Onvoorstelbaar. Hij vertelde over zijn beroep, dus ik vertelde over mijn nogal zwaar onderbetaalde schoonmaak baan. Hij zei: "What?! I'll give you a $100 to clean my room! Hahaha.. Ik dacht dat het een grapje was, maar nam het toch serieus. Hij gaf me zijn nummer en ik de mijne en hij smste meteen Joooo cleanen!! Haha Hoppaa... Afgesproken om deze week ergens naar hem toe te gaan om samen zijn huis schoon te maken en muziek te maken en yatzee te spelen.

Na het feestje zijn we met een groepje naar het park gegaan en hebben de zonsopgang bekenen in Melbourne University. Wouw super gaaf. Hele mooie grote bijzondere Harry Potter gebouwen! Haha. Ik had mijn trouwjurk aan van Rainbowfestival en die is zo geweldig nou! Ik ga hem naar Nederland sturen want ik wil hem echt niet achterlaten zo. Het wordt mijn trouwjurk voor als ik OOOIT ga trouwen :) Een trouwjurk van $50 en onbetaalbaar met alle kleuren! :P Het is nu echt een sprookjesjurk. Ik ga hem nooit meer wassen :)

Maandagavond na maitreya festival hebben we een meeting gehad bij Lentils as Anything, met de mensen waarmee we gekampeerd hebben op Maitreya en Rainbow. Wouw.. Gezellig man!! Al deze mensen.. het is so gaaf hoe snel je een crew hebt. Als ik bij Lentils kom zie ik ook al zoveel mensen die ik herken en waar ik mee kan buurten. Het voelt zo thuis! Maar niet zo thuis als echt thuis natuurlijk.. mijn tweede thuis :)
Doctor Jason was daar ook. Afgesproken om de volgende dag naar hem toe te gaan om zijn huis schoon te maken. Hahahaha, geweldig! Zo wordt het nog iets met men schoonmaakjob. In de ochtend de trein naar Frankston. Een uur vanaf Melbourne city. Hij pikte me op met een maat van hem en samen zijn we zijn huis schoon gaan maken, yatzee gespeeld en muziek gemaakt. HEt was kei gezellig! Aan het einde van de dag gaf hij me $50. Ik zei nee man, je hebt ook al gekookt enzo en me opgepikt en drinken verzorg enzo. Hij zei: "Nee! Ik zei dat ik dat zou geven dus hier heb je het!" Okeeee dacht ik :) Dat is nice. Vooral omdat ik een beetje blut begon te raken. Thanks Doctor Jason! Ook zo grappig, want Megan is nurse en Jason is plastisch chirurg, en dan sta je samen op een psychedelic paint party. Ik kreeg steeds het Grace anatomy gevoel, omdat ik me echt niet voor kon stellen dat deze twee helden doordeweeks dat werk doen als je naast ze in een park ligt vol met fluorizerende markeerstiftkleur verfspetters overal hahaha! Denise, je zou ze echt GEWELDIG vinden, Real life Grace Anatomy. Ik heb een filmpje van de paint party op youtube gezet, hier kun je het zien: https://www.youtube.com/watch?v=JptwBoILg3U

Ik ben vrijdag voordat ik naar het hostel zou gaan, naar het bedrijf geweest waar ik schoonmaakte om men laatste geld op te halen cash in hand, en daarna op men gemakje terug naar Saint Kilda. Ik heb al mijn spullen gepakt omdat ik niet meer in de kamer in St. Kilda verblijf. In de weekenden ga ik naar het hostel en in het weekend blijf ik bij Aidan, dus kan men backpack daar dumpen haha :D zo relaxed.. Het is niet handig om overal heen te gaan met backpack.

Ik ben zondagavond naar het hostel in Emerald gegaan.
Dit was compleet iets anders dan wat ik tot nu toe gezien heb. Ik ben heel blij met deze ervaring. Ik wist niet eens dat er werkhostels waren. Het klinkt nu heel erg logisch maar ik had er nog niet bij stilgestaan. Het is een hostel in een omgeving waar veel boerderijen zijn. De boerderijen kennen het hostel en het hostel kent de boerderijen. Zodra ze mensen op een boerderij nodig hebben bellen ze het hostel om te vragen of ze mensen hebben. En zo gaat dat redelijk snel. Ik kon maandag beginnen op een boerderij waar ze 8 meisjes nodig hadden.
Aidan zei tegen me: Yeah but you need guys huh? ~Haha.. Ik dacht ergens van.. Ja.. maar ik had er zelf nog niet zo over gedacht. Uiteindelijk was ik zo blij met de dames! We hadden een geweldig team met sterke dames die precies weten wat ze willen. De helft van ons team had dreadjes en ja.. backpackers.. haha :P
Een van de meisjes heeft een busje gekocht hier in Australie en rijdt al anderhalf jaar rond in haar busje. Hij is best groot dus ze kan er prima in leven. Een ander meisje, zo inspirerend.. Alle meisjes zijn super inspirerend. Becky, een meisje uit Engeland.. Wouw wat een geweldig kind! Ze is Vegan.. VEGEEEENNN! Hahhaa.. Maar ze eet geen vlees opzich en geen dierlijke producten. Ik vroeg haar waarom dat ze veganistisch is. Ze zei dat ze vind dat dieren niet hoeven te lijden omdat mensen iets van ze willen. Ik vond het een hele goede. Ik heb er nog nooit zo bij stil gestaan, dat het voor een melk koe ook belachelijk leven is. Het dier wordt niet vermoord, maar de meeste dieren leven omdat WIJ iets van ze willen. Ze zijn "gekweekt" omdat wij zo nodig melk willen drinken. Ik begrijp haar helemaal. Ik snap nu ook dat je er zo goed voor kan kiezen. Sinds ik in Australie ben eet ik bijna geen vlees meer. Vooral omdat ik bij 2 vegatariers in huis leefde waardoor je automatisch geen vlees eet. Maar wat het grootste "probleem" was is dat ik niet zo super creatief ben met koken, en dat het vleesgerecht automatisch het "HOOFDGERECHT" is bij onze westerse cultuur. Vlees vlees en nog meer vlees. Vlees op het brood, vleeschips (What??) vlees bij het avondeten. De focus ligt zo hoog op het vlees. Het is SUPER lekker om vlees te eten, maar er is zo veel meer en je kunt zo lekker koken zonder vlees. Dus bij deze raad ik je aan om het eens uit te proberen :) HEt voelt super goed! Ik kan me nu niet eens meer herinneren wanneer ik voor het laatst vlees heb gegeten, ik denk 2,5 week geleden. Al met al eet ik het gemiddeld 1 x in de twee weken. Maar het is gewoon super fijn om er bewust van te zijn. Als ik een broodje ergens bestel kan ik kiezen voor een broodje ham of een broodje ei. Normaal zou ik graag voor de ham gaan, maar sinds ik hier ben kies ik heel bewust voor het broodje ei :). Ik at zelfs een burger een paar weken terug en ik voelde me een beetje zo van.. Waaaaaroooomm ben ik deze burger aan het eten.. ik had ook iets anders kunnen eten! Echt geweldig.. Het is niet dat ik echt absoluut geen vlees meer wil eten, maar ben wel heel blij dat ik er nu zo over denk. Global warming.. Co2 uit koeienschijt is de meest voornaamste, is veel sterker dan de CO2 uit auto's en uitlaatgassen.
Probeer eens als je elke dag vlees eet, om misschien 1 dag in de week bewust geen vlees te eten, of 2 dagen.. of 3 of 4 of 5 of 6 of 7 :P
Oftewel.. Inspirerende mensen hier..

De baan die ik had, was tulpenbollen planten voor een Nederlands bedrijf haha! Er kwamen allemaal kratjes voorbij met potgrond op een lopende band en het enige wat we deden 8 uur lang was tulpenbollen in de grond proppen. Heel simpel maar op een gegeven moment wel killing voor je rug. Maar goed je went er aan. Alle soorten tulpen hebben we gehad, rode roze gele oranje witte! Samen met de meiden gingen de dagen snel omdat we veel te kletsen hadden. Het bedrijf was in de buurt van Emerald. Dit plaatsje ligt vlakbij de Dandenong Rangers, een gebergte in het noord-oosten van Melbourne. Het is prachtig. De bomen zijn gigantisch hoog en er vliegen kaketoes rond. Je ruikt de eucalyptus bomen overal. Hier wordt het herfst en sommige bomen worden al rood en geel. Het hostel is geweldig. Het is een groot houten huis, en het voelt echt alsof ik in een blokhut van de scouting ben. Alle mensen die er verblijven zijn backpackers en mensen zijn heel chill. Allemaal padvinders :) Er zijn vooral veel Duitsers en Engelse. Er is een grote keuken waar iedereen samen kookt en een grote ruimte achter het hostel waar mensen gezamelijk zitten en kaarten en spelletjes spelen. Er zijn verschillende kamers met stapelbedden. Het is een gezellige mix van gekke mensen die rondreizen in Australie.
Na het werk wilde ik heel graag wat yoga doen. Ik kreeg de meiden zo ver om mee te doen en uiteindelijkstonden we met 10 meiden yoga te doen. Geweldig! sommige meisjes hadden nog nooit yoga uitgeoefend en sommige al wat vaker, dus deden we om de beurt wat oefeningen. Hoe geweldig is het, als je yoga uitoefend en de papegaaien vliegen over je hoofd!? De dag erop ben ik ook met 2 andere meisjes naar het park gegaan en daar waren een hele hoop Koekabarras. Dit is een hele gekke vogel en als ze geluid maken klinkt het als apen! Heel grappig, en LUID!
In het weekend ben ik naar Melbourne gegaan om met men maatjes te chillen.

Zaterdag was er een DOOF in de "buurt" van Melbourne. Het was 2 en half uur rijden. Hier ben ik heen gegaan met 6 anderen vrienden. Het was in het midden van een super groot bos. Er stonden 4 trailers waar mensen in woonde. Het was echt in the middle of nowhere. Echt heel gaaf om daar te wonen, geen geluiden van snelwegen of steden. En de bomen zijn zo prachtig mooi! De muziek was ook echt heel goed en er waren overal kampvuurtjes.
We kwamen er om 4 uur snachts aan, en om 7 uur savonds reden we terug naar Melbourne. We hebben samen bij Lentils gegeten en met Becky kon ik mee terug naar het hostel.
In het hostel op tijd naar bed om de volgende ochtend weer tulpenbollen te planten :D
Twee dagen later was het werk klaar en zit ik weer zonder werk. Nu maar hopen dat er snel iets opkomt. Het is bijna moederdag en het hostel bevindt zich tussen allemaal bloemenkwekers dus er zal wel iets aan gaan komen. ER is ook een Jongen uit Ierland die elke avond het hostel schoonmaakt voor een gratis nacht. Hij was een keer te lui en vroeg of ik het wilde doen. Ik zei JA ZEKER! Dus heb nu totaal al 5 gratis nachten verdiend door schoon te maken haha :D Schoonmaakjobs hoppaaa Vaaaannn Overbeeeek!! :D

De donderdag zouden we naar Penninsula Hot Springs gaan voor Judith's verjaardag. Het was een verassing voor haar. De Hot Springs is een soort Spa met allemaal warmwaterbaden die natuurlijk warm gehouden worden door de aarde. Het was zo relaxed! Heel erg mooi, boven op een berg was een van de baden en je kon zo naar beneden in het dal kijken terwijl je relaxed in het bubbelbad zonder bubbels. Er was ook een sauna, turks stoombad. Vooral de natuur en bomen en paden die je kon lopen van bad naar bad waren heel mooi.
Heerlijk uitgerust en relaxed keerde we in de avond terug naar Melbourne. We hebben weer bij Lentils gegeten. Het eten daar is ZOOOOO lekker. Vooral recepten uit India en Thailand, veel curry en alles is vegatarisch. Heerlijk, Dit is dat restaurant waar je betaald wat je wil. Als je onder de $5 betaald is het in principe niet voldoende ter compensatie, maar als je bijvoorbeeld $10 betaald betaal je voor gas water licht, en de koks etc. De meeste mensen zijn vrijwilliger maar er zijn ook managers en de koks krijgen betaald. Het concept is daar zodat iedereen kan komen eten. Soms betaal ik $15 en dat houdt in dat je ook betaald voor een ander die het niet kan betalen. Prachtig! Het is gebaseerd op vertrouwen. Zo mooi.

Hierna naar Aidan gegaan en in de ochtend naar CONFEST festival. Oh my god... Dit was een van de meest top bijzondere ervaringen tot nu toe, en van men leven misschien wel. Ik ga het proberen te omschrijven, maar ik weet dat dit haast onmogelijk is omdat je dit toch echt zelf moet ervaren voordat je het VOELT. Ik weet dit vooral omdat Becky, Andra en nog meer mensen me probeerde duidelijk te maken hoe gaaf het is en hoe ik in het plaatje pas om daar te zijn, en toch twijfelde ik of ik wilde gaan. Nu denk ik.. WAAROM heb ik de gedachte om NIET te gaan in mijn hoofd gehaald?! Ik ben zo blij dat ik gegaan ben.. Een van mijn maatjes hier zei: Confest opens up your soul... And thats it!

Donderdagochtend haalde Becky me op. Het is in New South Wales, ongeveer 4,5 uur rijden naar het Noorden. Jippie! De eerste keer dat ik buiten Victoria ben! :) Nieuwe ervaring. Ook mocht ik om de beurt met Becky de auto rijden. Jippie!!!!! De eerste keer auto rijden in 3 maanden! Waah ik miste het wel heel erg :) Zo fijn, aangezien ik normaal gesproken overal heen rijd! Belgie, Duitsland, Luxemburg, Kroatie.. allesch, ik hou van autorijden. En de eerste keer aan de andere kant van de weg, bijzondere ervaring. Ik ben blij dat ik al vaak met mensen mee gereden heb zodat ik al een beetje het overzicht heb aan de linkerkant van de weg. Nu heb ik al zo'n 5 uur gereden en het voelt al heel natuurlijk.
We reden op wegen.. onvoorstelbaar. Ik reed vaak naar Breda, dat is zon 70 km? Ongeveer een uur rijden. Nu hadden we alleen maar wegen van 74 km, 60 km of 80 km. Al met al, 5 uur naar het noorden, hebben we zo ongeveer 5 verschillende wegen gereden, gewoon omdat 1 weg al 74 km kan zijn en je al een uur op die weg zit zonder dorpje of supermarkt. Zo apart!
We waren een half uur van het festival af. Op een gegeven moment zag ik kangaroes rennen over de weg en de auto voor me moest hard remmen. Ik remde ook super hard, en de kangaroes bleven door rennen! We waren gelukkig op tijd met remmen. Even later reed ik weer 60 km/u en zag de kangaroes zon 50 meter links van me rennen in het landschap. Ik kreeg heel erg het gevoel alsof ik de scene zag van de Lion King, wanneer Simba terug rent door de woestijn naar zijn familie, zo zag ik de kangaroes rennen. Ik reed 60 km/u en de kangaroes rende parallel naast me even hard. Onvoorstelbaar hoe hard ze kunnen rennen/springen! Prachtige dieren zijn het.

Even later kwamen we aan bij het festival. WELCOME HOME! riepen de mensen. Kinderen, families, opa's en oma's, het was er gelijk! We reden met de auto de open vlakte op. We parkeerde de auto en net toen ik uitstapte kwam er een naakte man naar zijn auto gewandeld die naast ons geparkeerd stond. Hij had in het modder/klei bad gelegen en was al bijna opgedroogd.YES dacht ik, welkom thuis. Zo relaxed, dat kan er allemaal, niemand kijkt er raar van op. Als je naar de sauna geweest bent weet je wat voor gevoel het bij je opwekt. Naaktheid is puurheid. Gesprekken voeren terwijl je naakt bent geeft zo'n super vrij gevoel, geen ego, geen oordeel. Puur mensheid, prachtig.

We pakte onze spullen en liepen naar het bos waar het festival zich bevond. In het midden van alle tenten was een grote open vlakte waar alle kraampjes omheen gebouwd waren. Confest is een festival wat oorspronkelijk begon met een commune. Er is geen stage met elektronische muziek, maar er is een tent met gigantische krijtborden. Dit is de "line up" voor het festival. Iedereen kan deel uitmaken van de line up door middel van workshops. Als je bijvoorbeeld een workshop yoga wil houden, schrijf je op het bord: Yoga bij deze specifieke tent op dit tijdstip. Zo had je honderden verschillende workshops zoals: Reiki, massages, yoga, tantra, permacultuur, pois, hoelahoeps, djembe, gitaar, noem maar op! Alles wat je kunt bedenken is daar! Zelfs als ik genoeg spullen bij me had om een haakworkshop te geven, had ik dat kunnen opschrijven en had ik mensen kunnen leren haken. Helaas had ik niet genoeg haaknaalden bij me.

We hebben een mooi plekje gevonden naast de Marry River, een hele grote rivier met zuiver water. We gingen rondlopen en bij het volgende kamp ben ik met Ljay, een heel lief meisje, al gaan zitten omdat ze daar muziek maakte. Een jongen was didgeridoo aan het spelen en de ander djembe. We hebben samen zitten jammen en even later zijn we op pad gegaan om het festival te verkennen. We kwamen uit bij een Open Mic stage. Dit was een klein podiumpje met workshops. oi oi oi .. Er kwam al snel een BAAS het podiumpje op. Hij leek precies op Gandalf. Een grote witte baard en witte lange haren. Hij is al 40 jaar lang op Confest om mensen te inspireren. WAT EEN BAAS! Hij deed workshops met zang en stem. Heel lastig om uit te leggen. Hij vroeg op een gegeven moment om een paar mensen op het podium, en ik was nie bang dus deed dat gewoon. We deden verschillende dingen zoals jammen met stem. Pom,pom pompiedom dodododom dom pompiedom, en dan alle stemmen door elkaar over elkaar verschillende octaven etc. En uiteindelijk deed het hele publiek mee!
Later werd het een open stage en iedereen kon mee jamnem, saxefoon, rappers, dwarsfluiten, accordeons etc. Er werd prachtige muziek gespeeld en het voelde alsof ik in de middeleeuwen ofzo was, of op een folkfestival. Iedereen was betrokken met klappen en zingen.. heeeeeel mooi.

We gingen even later verder op verkenning en kwamen al snel bij het volgende kampvuur. Het is heel gaaf. Normaal als je naar een festival gaat zeg je, kom we gaan naar de andere tent of andere stage. Dit festival was meer zo van: Kom we gaan naar dat kampvuur! Hahah zo earthy :) We kwamen bij het volgende kampvuur waar een hele hoop mensen aan het zingen waren. Er was een man gitaar aan het spelen, een geweldig goede muzikant, die echt alle bekende nummers kon spelen. Iedereen zong mee, iedereen was betrokken. Hij was een geweldige muzikant en iedereen waardeerde dat enorm, maar het was niet dat hij beter was dan de rest, iedereen was even belangrijk in het hele gedoe. Iedereen durfde te zingen en te klappen om verschillende ritmes te creeeren. Echt heel cool! Daar hebben we ook weer zon 2 uur gestaan. Ik vroeg op een gegeven moment of hij een nummer van Xavier Rudd kon spelen. En Ja hoor, het nummer wat ik op het moment het mooiste nummer van hem vind speelde hij. The letter van Xavier Rudd: https://www.youtube.com/watch?v=kzSk5kzhXIo
AND THERE WILL BE A TIME, WHEN I WILL HOLD YOU AGAIN, WITH MY ARMS SPREAD OUT, WHERE YOU WILL DIVE RIGHT IN.
SO LIVE UP MY FRIEND, STEP BACK AGAIN, SOME THINGS WILL BE GIVEN, FOR SOME YOU HAVE TO BEND. YOU HAVE TO BEND MY FRIEND TO HOLD ON TO THIS, SOME THINGS WILL COME EASY, SOME WILL BE A TEST.
Echt heeeeel mooi.

Later zijn we naar de chaitent gegaan om een chai te drinken en daarna hebben we weer een ander kampvuurtje gevonden. Hier waren twee gitaristen muziek aan het maken en een jongen met een handpan. Hier heb ik de hele avond mee zitten jammen, en kan me niet herinneren dat ik zo'n intense jamsessie eerder gehad heb. Ik voelde me zo vrij om te doen wat ik voelde en zong men longen uit mijn lijf. Het was echt heeeel intens. Uren en uren en toen het licht begon te worden ben ik gaan slapen om mezelf op te laden voor de volgende dag. Eigenlijk wilde ik dit niet want ik voelde me al gigantisch opgeladen door de prachtige sfeer, maar wist dat het beter was om toch te gaan slapen.

In de ochtend werd ik wakker. Ljay was aan het slapen en wilde naar de sauna. Hoppa zo vrij als een vogel uit de kleren en op naar de sauna. Iedereen loopt daar naakt rond en niemand die er iets om geeft. Het is zo geniaal! Ik ben naar de tent gegaan waar ze een sauna hadden, die opgestookt werd door vuur. Super veel stoom en in de kabine waren mensen didgeridoo aan het spelen. Een jamsessie in de sauna! Hoppaaaa! Hoe gaaf is dat?! Na een kwartier werd het wel erg warm dus ik ben naar de rivier die 5 meter van de sauna is gelopen om af te koelen. Even gezwommen, zitten op een dikke boomstam in het water en vervolgens naar het modderbad! Jiipppiieeee!! LIKE A CHILD!! Het modderbad was GENIAAL! Het was een hele zachte klei, ze hadden gewoon een gigantisch gat gegraven. De grond is een soort klei en iedereen lag er in te rollen. Heel apart want doordat de klei zo dik was kon je bijna niet zinken dus bleef je drijven op de modder. Na het modderbad eruit gegaan helemaal vol klei en opdrogen bij het kampvuur. Overal waren verschillende kampvuurtjes. Het is heel grappig om op te drogen en daar yoga te doen :) HAhaha want dan is de klei hard en je voelt het overal kraken. Hierna weer in de rivier gegaan om af te spoelen en even later ben i kterug gegaan naar ons kamp om Ljay te vinden.

Ondertussen had ik wel zin om te gaan eten. Het was goede vrijdag toen we vertrokken (papa's 50e verjaardag <3) dus kon geen boodschappen meer doen. Becky zei dat dit geen probleem was omdat er kraampjes zijn maar ook community kitchens waar je gezamelijk kan koken en kan eten. Ik ben met Ljay naar zo'n community kitchen gegaan en vroeg hoe het werkte en of ik kon helpen in de keuken.
Het festival is namelijk zo, je betaald $100 intree en 2 uur vrijwilligerswerk. De $100 gaat naar eten en water etc. De man zei dat als we samen een maaltijd konden maken voor meer mensen, dat we dan gewoon konden eten wat we willen. Heel leuk hoe het werkt, op het moment dat ik uien aan het snijden was kwam er iemand aan die zei dat hij een pak Soy melk kwam doneren voor de keuken!
Er was een grote trailer waar allemaal voedsel in stond. Groente, fruit en rijst en kruiden etc. We pakte wat we nodig hadden. Ljay wilde een Marokkaanse Cury maken. Dus samen met Luca en Ljay aan de kook. Weer een scouting gevoel! Een gigantische pan met curry voor ongeveer 50 man en hierna gratis eten. Geven en nemen, thats how it works! Iedereen bedankte ons voor het koken. Echt geniaal. Kon het maar overal zo zijn..

Na het eten zijn we naar de markt gegaan. Iedereen was aan het hoelahoepen en er waren overal workshops aan de gang. Op een gegeven moment kwam er een spontane workshop van onze Gandalf! THE TUNNEL OF LOVE... Dit was een van de meest bijzondere ervaringen die ik tot nu toe gehad heb ala workshop met mensen. HEt is haast onmogelijk om uit te leggen. Mensen gingen in 2 lijnen staan tegenover elkaar. Ik denk dat er zo'n 200 man mee deed. Van achteraan de tunnel gingen mensen door de tunnel lopen. Wat de bedoeling was, is dat je maakt niet uit in wat voor taal, tegen de personen die langskomen zegt dat je van ze houdt. I LOVE YOU! YOU ARE BEAUTIFUL! YOU ARE AMAZING! Het is heel gaaf om tegen iedereen te kunnen zeggen dat je van ze houdt, en je ziet ieder individu en je mag tegen ze allemaal zeggen hoe mooi diegene wel niet is, of hoe prachtig de glimlach is. Mensen straalde van geluk! En toen was ik aan de beurt. Mijn god, ik was ZO NATURAL HIGH van deze ervaring. Als je van zon 200 man hoort dat ze van je houden, hoe mooi je bent, hoe prachtig je bent, dat je de wereld beter maakt... met je ogen dicht en je hoort dit 10 minuten lang.. wouw ik kwam echt ZO ONTZETTEND VROLIJK uit die tunnel, wat een ervaring.. En hoe mooi is het om een half uur lang te zeggen dat je van iedereen houdt!! Ik was zo vol geluk.. Er kwam zelfs een man na mij huilend uit de tunnel, omdat het zo intens is.. Ik zag Becky en we waren ZO BLIJ dat we wel tien minuten lang springend en gierend van het lachen aan het knuffelen waren:D Daarna kwam er een groepsknuffel en iedereen sprong erin, en met een diameter van 8 meter hadden we een groepsknuffel met iedereen samen. I LOVE YOU!!!! WHOEHOHEOHEOHEOHEO!!!!!! Kippenvel krijg ik er nu van als ik er aan denk....

Weer een hoop muziek gemaakt, en in het midden van de markt is een drumcirkel waar een hele hoop djembe's zijn en iedereen danst op drums. Alles is zo natuurlijk :) Het voelt echt als een stam waar iedereen naakt om de tromels heen danst voor de zonnendans.. Zo'n gevoel kreeg ik er bij. Maar zaterdag avond was de maandans. Dit omdat er een maansverduistering was, The Red Bloodmoon. De zon is aan de andere kant van de aarde en zorgt ervoor dat de maan geen licht reflectreerd waardoor hij bijna verdwijnd. Door het beetje licht wat hij ontvangt wordt hij rood en zie je alleen een donker rode bal in de lucht. De sterren en de melkweg kwamen EXTRA uit de lucht vallen. Oh my god, ik heb nog nooit zo intens een natuurverschijnsel gevierd. Bijna het hele festival was op de grote markt vlakte en heel veel mensen waren aan het drummen.
Om tien uur begon de verduistering. Iedereen was aan het huilen als wolven en aan het schreeuwen en dansen. De maan verloor zijn licht van rechts naar links, het duurde wel een uur voordat hij helemaal donker was. Zo intens, want op het moment dat hij bijna weg was begonnen mensen met het OHM geluid.. het oergeluid.. Oooohhhmmmmmmmmmmmmmmm............... Oooohhhmmmmm... En even later waren ALLE mensen teglijk aan het Ohmmmmmmmmen.... waaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhh!!! KIPPENVEL!!! Zo'n ongelooflijke saamhorigheid.. Mediatie tot the max! En toen de maan helemaal rood was, begonnen de drums weer te spelen en iedereen begon als een gek te dansen en springen! OHHHMMM!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hierna ben ik met Becky en de meiden naar The Hot Tob gegaan. Onderweg kwamen we een man tegen met een gigantische telescoop! Ik heb de maan recht in mijn oogbal gezien. Ik kon zelfs super goed de schaduw zien en derondingen en het landschap. Ook hebben we Jupiter gezien. SUPER VET!
De Hot Tob had dit nog niet gezien, maar het was een warm water bad vol met warm water dat warmgestookt werd doormiddel van vuur. Hier heb ik uren in gezeten en geweldige gesprekken gehad met bijzondere mensen. Ook een vrouw van 29 jaar gesproken die zwanger was. Ze heeft nog 2 maanden te gaan. Ze had een man leren kennen, die ze nog geen week kende. Ze was na een week zwanger maar had neit direct een relatie met deze man. Ze besloten om het kind te houden en samen op te voeden en ze zijn super gelukkig samen! Ze zei dat ze 1 keer de gedachte "abortus" in haar hoofd haalde, en voelde toen dat haar hoofd opzij gedrukt werd, en ze zei dat ze echt letterlijk voelde dat het universum haar een klap in haar gezicht gaf van: Nee oh nee dame, jij gaat dat kindje mooi houden! Ze is er nu ontzettend blij mee en kan niet wachten tot het kindje geboren wordt.
Na het lekker warme bad opgedroogd bij een kampvuurtje, opzoek naar een nieuw kampvuur. Weer de hele tijd zitten jammen met geweldige muzikanten en weer bij zonsopgang naar bed gegaan.

In de ochtend op zondag maakte Becky me wakker. Ze wilde gaan en ik had gevraagd of ze me wakker wilde maken omdat ik samen met ons kamp op pad wilde. Weer heel de middag in de sauna gezeten, prachtige liedjes gezongen met kinderen in de sauna en iedereen zong mee :) Wat eucalyptus bladeren in mijn handen en de geur opsnuiven in de sauna, puur natuur. Hierna weer in het modderbad hahahaa :D Naar de andere kant van de rivier gezwommen en mensen waren van zo'n 7 meter hoge dikke tak van een boom in de rivier aan het springen. Wat een avonturen.

Om 5 uur was er een holy powder feestje. De Holy Powder is vanuit India. Het poeder is bloem met kleurstof. Super prachtige intense kleuren. Iemand had gewoon een HELE BULT van die zakjes met kleurstof geregeld en uitgedeeld aan mensen. Om 5 uur begonnen de drums te spelen en iedereen werd onder gegooid met het poeder. Dansen in kleur en schreeuwen en juichen whoehoe! :D Het was heeeeel leuk. ALlemaal kinderen deden mee :)

Het festival was zo bewust. De mensen zijn zo bewust van wat ze doen. Er waren geen afvalbakken. Als je spullen mee kan nemen naar het festival, betekent dit dat je ze ook mee terug kan nemen. Oftewel, ruim je eigen rotzooi op. Overal in de chaitentjes etc waren tafels met schaakborden erop geschilderd en andere spellen en er stonden boxen vol met spelletjes. Overal lagen kleurpotloden en dingen om creatief te zijn. Als je een pizza kocht kreeg je een piza met een heel grood gedroogd blad van een boom, en dat was je bord. Geen overbodige plastic bordjes die je weer in de prullenbak gooit. Er was iemand oliebollen aan het verkopen die ze aan een tak reigde zodat je geen overbodige afval hebt. Alle glazen die je kreeg en borden of kommen die je kreeg bij eten, betaalde je $2 borg voor zodat je deze terugbracht naar de tent waar je het gekocht hebt. Als je een koffie bestelde kon je op een fiets je eigen koffiebonen malen. Al het warm water werd op hout gestookt en koken op vuur. Hier kan de wereld nog wat van leren!!!!!
Ik heb na het holy powder evenement dingetje met Becky's hoelahoep gespeeld. Ik kan eindelijk hoopen!! Het is een aparte techniek maar als je het door hebt is het zo verslavend. Ik wil heel graag een hoop bestellen om meer te leren:).

In de avond nog bij een gigantisch kampvuur gedanst en gezongen en gehoelahoopt. Even later naar het kamp van Alex een heel lief meisje. We hoorde van een afstand heel veel mensen zingen. Waaaah... Zo gaaf!"! Het is gewoon iemand die op en drum speelt en iemand op een trompet.. en dan beginnen er bijvoorbeeld 5 mensen in de menigte te zingen en dan doet IEDEREEN mee!! Zo prachtig! Ik was net op dat moment een beetje emotioneel omdat ik deze prachtige plek en vibe niet wilde verlaten, en toen begonnen een paar mensen te zingen: DONT WORRY, ABOUT A THING, CAUSE EVERY LITTLE THING, IS GONNA BE ALLRIGHT!!!!! Zo mooi als je dit van zo'n 100 man hoort.. ZO KRACHTIG! Volgende keer wil ik hier heel graag weer heen. Er is over de hele wereld iets wat hier op lijkt. Het heet The Rainbow Gathering. Dit is een maand lang, bijvoorbeeld in Hongarije. Dan een maand in Kroatie en als nomaden kun je zelfs leven in deze Rainbow Gatherings. Klinkt heel verleidelijk! Zelf je groente verbouwen, samen koken en samen muziek maken, workshops etc. Kass is in Hongarije geweest en zei dat dit haar beste ervaring ooit was. Zo'n intens hoge energie! I LOVE IT! AND I LOVE YOU!

Hierna nog bij een klein kampvuurtje gezeten. Om 5 uur naar bed en om 7 uur alweer op staan omdat Becky vroeg terug naar Melbourne moest. Ze zou dinsdag naar Azie vliegen. In de auto helemaal High van energy en super vrolijk. Ik voel me echt zo gelukkig. Ik wilde eigenlijk helemaal niet terug naar de stad omdat het veel fijner was in het bos, maar was toch heel blij om terug te zijn. Ik liep op straat en realiseerde wat het festival met me gedaan heeft. Ik wilde tegen iedereen zeggen op straat: I LOVE YOU!! En ik gaf mensen complimenten op straat. Ik zeg altijd dankjewel tegen de bus chauffeur maar merk nu dat ik het nog meer meen. THANK YOU SO MUCH! :D En BETERSCHAP tegen iemand met krukken.... Stap voor stap wordt de wereld er beter van.. CONFEST! RAINBOW GATHERING! Try it..

Dinsdagochtend zou Becky naar Azie vliegen. Ik had voorgesteld om haar weg te brengen naar het vliegveld met haar auto omdat iemand anders in de stad haar auto zou kopen. Dus om 6 uur smorgens uit de veren om naar het vliegveld te rijden.
Afscheid (voorlopig voor eventjes want ik weet zeker dat ik haar vaker ga zien) genomen van Becky, deze prachtige sterke vrouw, en alleen teruggereden naar Melbourne. Het gaat me goed af het auto rijden:)
In de avond met Aidan gechilled, deze geweldige kerel, wat een baas is het. Echt een klein kind! Alsof hij de wereld voor het eerst ziet. Alles is nieuw, alles is fantastisch! I LOVE IT..
En nu ben ik in Melbourne en ga morgen terug naar het werkhostel in Emerald.
Ik ben heel blij met deze geweldige ervaring. Zou graag willen dat mensen er bij waren. Ik heb vaak gedacht, IEDEREEN zou dit geweldig vinden. Het is gewoon een speelpaleis en iedereen is welkom. Iedereen is betrokken. Het is haast onmogelijk dat mensen dat niet leuk vinden. IT OPENS UP YOUR SOUL...
Ik heb bijna geen fotos gemaakt omdat men go pro l;eeg was, maar ik dacht ook ach, ik kan de sfeer toch niet op de foto zetten.. dusja.. boeiend... <3
Ik ga eind mei met Ljay naar Byron Bay via de oostkust. Eindelijk ga ik Melbourne verlaten :'( en :D Dubbel gevoel.
Ik ga misschien na dit jaar met Kassandra naar Azie, dat is nu een plannetje. En daarna men tweede jaarvisum oppakken als ik zin heb.
Plannen kunnen elke dag veranderen, maar dit is wat ik nu denk.

Ik heb eigenlijk nog veel meer te zeggen maar het wordt nu wel heel lang.. het enige wat ik kan zeggen nu is:
ILOVEYOU ILOVEYOU ILOVEYOU ILOVEYOU YOU ARE AMAZING, YOU ARE BEAUTIFUL, YOU ARE UNIQUE, YOU ARE WONDERFULL!, YOU CHANGE THE WORLD, YOU ARE INCREDIBLE!
IIIIIIIII LLLLLLLOOOOOOOOVVVVVVVVEEEE YYYYOOOOOOUUUUUUUUUUUUUU!!!!!!!!

  • 08 April 2015 - 11:41

    Mamski:

    I'm so very proud of you, & I LOVE YOU!!!!!!!!!!
    Need I say more?

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 08 April 2015 - 11:56

    Hilda:

    I love you. I love you I love you I love you........WAUW meis de vibes zijn hier voelbaar,ik geniet met je mee,hoe kan het ook anders zoveellllllllll LIEFDE .

    TE gek.....en ja....snap dat het niet met woorden te zeggen is, het is de energie,het gevoel....MAAR IK PROEF HEM...

    Knufffffff LIEVE KELSEY ,you go meis xxx. Liefssssss Hilda

  • 08 April 2015 - 23:52

    Wilma:

    Heeeerlijk verhaal weer Kelsey!! Mooi! Geniet!!! Xxx

  • 10 April 2015 - 20:01

    Marcella:

    Hai Kelsey, wat een geweldig avontuur! Geniet ervan! Memories never die...

  • 23 Mei 2015 - 18:48

    Carola:

    wauuuuuuw!! Mooie ervaring Kelsey, enjoy!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 September 2017

On the road again!

19 Februari 2016

It's a choice

15 Februari 2016

Please, help to CHANGE the world!

08 Februari 2016

So thankful

01 Februari 2016

"NIET" BANG KOK
Kelsey

In Australia at the moment ♡

Actief sinds 07 Jan. 2015
Verslag gelezen: 587
Totaal aantal bezoekers 19824

Voorgaande reizen:

07 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: